søger filmtitel
Fra : Brian P

Dato : 03-04-07 20:39

Filmen blev s.v.j.h. vist på TV2 sidste efterår sent fredag eller
lørdag nat. Det var en episodefilm a la tv-serien Forestillinger, hvor
den samme historie blev fortalt fra flere figurers synsvinkler. Jeg
mener, filmen var engelsk og fra ca. 2000, men er ikke sikker.

Historien var, at en pige forelsker sig i en fyr, alle omkring hende
elsker, og som ender med at fri til hende på en restaurant for åben
mikrofon, mens hele pigens familie er til stede.

Jeg husker ikke rækkefølgen, men filmen spoler så et antal gange
tilbage og viser, at fyren ind i mellem de scener, vi allerede har
set, indleder en affære med begge pigens søstre, den ene jomfrunalsk
bogorm, den anden ulykkeligt gift, samt indirekte med hendes bror,
hvis ægteskab også savner gnist. Hver gang slutter filmen på
restauranten med de forskelliges reaktion på frieriet.

I det sidste kapitel mener jeg, at vi følger pigen efter at hun har
sagt ja til frieriet og at hun får second thoughts, da det går op for
hende, at fyren er upålidelig. Jeg mener, at hun vender tilbage til
sin gamle kæreste, som også har optrådt i handlingen flere gange.

Så husker jeg ikke mere, men der var en eller anden form for krølle på
historien.

Anyone?

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 03-04-07 23:47

Brian P wrote:
> [...]
> sin gamle kæreste, som også har optrådt i handlingen flere gange.
>
> Så husker jeg ikke mere, men der var en eller anden form for krølle på

Beskrivelsen passer nogenlunde på denne:
http://www.imdb.com/title/tt0203755/

mvh
Henning

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 04-04-07 00:06

Brian P skrev:

> [...]
> hvor den samme historie blev fortalt fra flere figurers
> synsvinkler. Jeg mener, filmen var engelsk og fra ca. 2000, men er

About Adam. Okay lille film. Jeg husker den ikke godt nok til at
uddybe handlingen.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 04-04-07 00:23

Peter Brandt Nielsen skrev:

> About Adam.

Og den blev vist sent fredag den 5. januar på TV 2 og seks gange i
efteråret på TV 2 Film.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Brian P

Dato : 04-04-07 09:04

On 4 Apr., 01:06, "Peter Brandt Nielsen"
<peterbrandtniel...@gmail.com> wrote:

> About Adam. Okay lille film. Jeg husker den ikke godt nok til at
> uddybe handlingen.

Yes, det er den, tak! Jeg burde have husket, at Kate Hudson var med og
have fundet frem til den på den måde. Hvordan fandt du ud af titlen og
hvornår den havde været sendt på TV2?

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 04-04-07 10:03

Brian P skrev:

> Hvordan fandt du ud af
> titlen og hvornår den havde været sendt på TV2?

Titlen kunne jeg huske. Sendetiderne fandt jeg i ontv.dk's arkiv, som
jeg opdagede for nylig.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Brian P

Dato : 04-04-07 09:28

On 4 Apr., 10:03, "Brian P" <k...@klog.dk> wrote:

> Yes, det er den, tak! Jeg burde have husket, at Kate Hudson var med og
> have fundet frem til den på den måde. Hvordan fandt du ud af titlen og
> hvornår den havde været sendt på TV2?

Og det er hende, der frier til ham, kan jeg nu huske, efter at have
set billederne på imdb: http://www.imdb.com/title/tt0199314/

Jeg husker heller ikke filmen som mere end en okay, sjov lille sag,
men har fået lyst til at se den igen nu hvor Forestillinger bliver
udråbt som genial.

Fra : Brian P

Dato : 04-04-07 10:01