Organisering af mp3 filer i Itunes
Fra : JK

Dato : 04-04-07 15:13

Hej gruppe

Håber jeg er havnet det rigtige sted med mit spørgsmål.

Idag har jeg mine mp3 filer spredt ud over hele computeren i forskellige
mapper. Vil gerne samle
alle disse filer i en mappe der deles på mit netværk i hjemmet så alle kan
høre musik uanset hvilken computer man bruger.

Ved godt at Itunes kan dele over netværk men her kommer cover ikke med på
samme måde som hvis filen er
tilknyttet computeren.

Hvordan samler jeg lettest alle disse filer så Itunes kan lære hvilke album,
kunstner osv der hører sammen.
Hvor fortæller jeg Itunes at det er den mappe den skal hente det fra.

Bruger XP.

JK

Fra : Torben Koch

Dato : 04-04-07 20:19

On 2007-04-04 16:12:40 +0200, "JK" <packerhacker@forum.dk> said:

-snip-

> Bruger XP.

Jeg vil tror at Du kan finde bedre hjælp her:
http://discussions.apple.com/category.jspa?categoryID=150

--
Venlig Hilsen / Best Regards:
Torben Koch

Fra : Mikkel Westh

Dato : 04-04-07 20:32

JK skrev:

> Hvordan samler jeg lettest alle disse filer s� Itunes kan l�re hvilke album,
> kunstner osv der h�rer sammen.
> Hvor fort�ller jeg Itunes at det er den mappe den skal hente det fra.

Tilføj al din musik til dit iTunes-bibliotek. Når samlingen er som den
skal være i iTunes, med dertilhørende album art, hvis du vil have det,
så går du ind iTunes' indstillinger --> Avanceret og under fanebladet
Generelt vælger du så den nye placering af mappen iTunes musik - det
skal så være på netværksdrevet.
Så vælger du at organiseringen skal bevares i iTunes Music-mappen.
Gå da ud af indstillingerne, og under Avanceret-drop-down-menuen vælger
du Konsolider bibliotek. SÃ¥ kopieres al musikken til den nye mappe.

Så kan du så bare kopiere biblioteksfilen (hedder vist iTunes
Library.xml) fra din computer over på de computere, som skal bruge
netværksdrevet, og så skal du på disse computere indstille, at
biblioteket skal ligge på netværksdrev.

Ulempen ved denne metode er, at du ikke kan tilføje noget musik i iTunes
på din computer hvor de andre computere samtidig får tilføjet denne musik.

En anden meget lettere løsning ville være, hvis dit netværksdrev er en
computer og ikke en server. Så skal du bare tilføje musikken på denne,
og sætte iTunes til at dele musikken over netværket. Så kan alle bare
lytte til musikken uden at den ligger på computerne. Imidlertid er
problemet her, at du slet ikke kan tilføje musik fra computerne, det kan
du kun fra computeren, som rummer biblioteket.

Mvh. Mikkel

Fra : Esben

Dato : 06-04-07 22:17

Mikkel Westh <mikkelw@gmailfjern.com> wrote:

> [...]
> problemet her, at du slet ikke kan tilføje musik fra computerne, det kan
> du kun fra computeren, som rummer biblioteket.

Mangler der mon ikke lige det led, at man skal bede den om at
konsolidere biblioteket (under Avanceret menuen) på det valgte sted? Og
"Hold iTunes mappe organiseret" samt "Kopier filer..." under fanebladet
Avanceret i iTunes indstillinger. Synes ikke der stod noget om at han
vil share tingene - bare samle dem...?!

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad