TDCs hastighedstest
Fra : Rado

Dato : 03-04-07 22:31

Sidder p.t. og kører over NetBasis 56K fordi TDC idag kludrede i det
med en bestilt hastighedsopgradering, så jeg i stedet for 10 MBit nu
har 0 MBit, indtil de fixer fejlen.

Jeg var så for sjovs skyld inde og teste hastigheden på deres
hastighedstestside, og den sagde jeg havde en 512/256 KBIt
forbindelse. så den test er da vist ikke meget værd på de lavere
hastigheder?

--
Rado

"The obvious is that which is never seen
until someone expresses it simply."
- Christian Morgenstern

Fra : Jens G

Dato : 04-04-07 08:12

On Tue, 03 Apr 2007 23:30:59 +0200, Rado <rado@fjernpost1.tele.dk>
wrote:

> [...]
>hastighedstestside, og den sagde jeg havde en 512/256 KBIt
>forbindelse. så den test er da vist ikke meget værd på de lavere

Nu har jeg også lige testet den for sjov.

Download passer fint, men upload siger 94786 Kbit/s.

Ville ellers ikke være så tosset, men jeg har kun 512 Kbit/s.

--
Jens G
Jeg har IP telefoni hos http://www.everlove.dk

Fra : Rado

Dato : 04-04-07 19:46

On Wed, 04 Apr 2007 09:11:47 +0200, Jens G <nospam061106@kabelmail.dk>
wrote:

>Nu har jeg også lige testet den for sjov.
>
>Download passer fint, men upload siger 94786 Kbit/s.

Testen er nok lavet efter "overdrivelse fremmer forståelsen"
princippet

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 04-04-07 14:07

"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> wrote in message

> Sidder p.t. og kører over NetBasis 56K fordi TDC idag kludrede i det
> med en bestilt hastighedsopgradering, så jeg i stedet for 10 MBit nu
> har 0 MBit, indtil de fixer fejlen.

måske fordi linien ikke kan bære 10Mbit?

> [...]
> hastighedstestside, og den sagde jeg havde en 512/256 KBIt
> forbindelse. så den test er da vist ikke meget værd på de lavere

Ja det er det samme med ISDN, da der også er komprimering på sådan en
linie.. Der kunne den også sige noget med 1Mbit hver vej med 64/64 Kbit isdn

Fra : Rado

Dato : 04-04-07 19:44

On Wed, 4 Apr 2007 15:07:09 +0200, "Bjarke Hansen"
<bjarke_h@*.REMOVE*hotmail.com> wrote:

>"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> wrote in message

>måske fordi linien ikke kan bære 10Mbit?

Support sagde den testede til 17Mbit. Og selvom den ikke kunne klare
10 burde den vel ikke gå helt død af den grund?

OK.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-04-07 20:58

Rado skriver:

> [...]
> hastighedstestside, og den sagde jeg havde en 512/256 KBIt
> forbindelse. så den test er da vist ikke meget værd på de lavere

Proxy ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Rado

Dato : 17-04-07 08:28

wrote:

> [...]
>hastighedstestside, og den sagde jeg havde en 512/256 KBIt
>forbindelse. så den test er da vist ikke meget værd på de lavere

Nu har jeg så endelig fået min forbindelse igen, og kører nu 10 Mbit.
Her viser TDCs test igen forkert (to forsøg, et i går, to i dag,
omtrent samme resultat)

Download: 4535 Kbit/s
Upload: 839 Kbit/s

Rent faktisk kommer jeg op på over 9000/900 i gennemsnit andre steder
der kan levere den hastighed.