Zyxel Prestige2602-R61
Fra : Per

Dato : 03-04-07 15:36

Da jeg hoppede ind i denne her gruppe havde jeg egentlig til hensigt at
skrive et indlæg om mit irriterende routerproblem, men efter at have skimmet
andre indlæg igennem kan jeg se at mit problem ikke er enestående - at min
Zyxel Prestige2602-R61 router fra Cybercity går ned flere gange hver eneste
dag og at CC-support ved personlig kontakt ikke vil indrømme at de har
problemer med denne router.

I mit tilfælde plejer routeren at genstarte af sig selv indenfor 5-10 min.,
men det er særlig irriterende at den ikke gør det, hvis det sker når min PC
er tændt og så er der ikke andet at gøre end at slukke PC'eren og vente en
halv times tid.

Jeg kan læse i tidligere indlæg at andre med samme oplevelser hos CC
anbefaler Fullrate istedet, så jeg har kigget på deres website og fundet at
deres priser samt min placering i forhold til centralen ser gode ud.
Tilgengæld ser jeg at Fullrate benytter samme router som CC og her bliver
jeg så forvirret, fordi det i andre indlæg antydes at problemet ligger i
elendig firmware til Zyxel routeren og kun kan rettes med nyt firmware, så
hvor ligger problemet...

Måske er jeg ikke den eneste som er kommet i tvivl og stiller derfor tre
spørgsmål :

Hvilke erfaringer har i med Zyxel 2602-R hos Fullrate eller andre udbydere
for den sags skyld, er jeres internetforbindelse stabil og uafbrudt hele
tiden eller ej ?

Skyldes problemet manglende opdatering af teknologien på udbyder-centralen
eller i routernes firmware, og ved i om der er en snarlig løsning på vej ?

Per Larsen

Go anywhere...
o_o_o_o
./| ,[_____],
|¯¯L --O|||||||O_
()_)¯()_) ¯¯¯ )_)
......do anything!
Jeep!

Fra : Daniel Skytte

Dato : 09-04-07 18:03

Per wrote:
> [...]
> eller i routernes firmware, og ved i om der er en snarlig løsning på vej ?

Du kan jo altid vælge den trådløse router for 400.- oveni (måske kan de
endda give dig den gratis, hvis du er ekstra flink, og fortæller om dine
tidligere episoder med Zyxel 2602, i telefonen - det er da et forsøg
værd :D).

Men ellers er der jo kommet et par firmware opdateringer til routeren,
som ihvertfald løser hastighedsproblemer (med at den løb tør for
regnekraft ved 11Mbps) at der så også er problemer med NAT er en anden
ting. Hvis jeg var dig, ville jeg vælge at smide de 400.- oveni og få
den trådløse router.

Du _kan_ jo også prøve lykken og så ellers få standard routeren byttet
til den trådløse.