Pixma 3000 - grønligt skær
Fra : Mikkel Lyngbye

Dato : 03-04-07 11:04

Hej NG

Jeg har en Canon Pixma 3000. Den er begyndt at give de billeder jeg printer
ud et grønligt skær... Er der nogle af jer der ved hvilke farvepatron der
står for det grønne, eller hvilke der måske giver for lidt farve? JEg har
prøvet at udskifte farve patronerne, men altså ikke den sorte. Jeg bruger
ikke originale patroner, men jeg har aldrig haft det problem før, og det er
trods alt 3 år siden jeg begyndt at bruge uoriginale patroner.

Håber der er en der kan hjælpe.

Hilsen Mikkel

Fra : Ebbe [7000]

Dato : 03-04-07 14:47

"Mikkel Lyngbye" <"lyngbye@gmail.com"> skrev i en meddelelse
> [...]
er
> trods alt 3 år siden jeg begyndt at bruge uoriginale patroner.

Det letteste ville jo nok være at lave en dysetest, så kan du se hvilken
farve der ikke er med.

mvh Ebbe
(som osse kører med "qxl-patroner" og stadig er tilfreds)

Fra : Mikkel Lyngbye

Dato : 03-04-07 15:38

"Ebbe [7000]" <es44_fake@pc.DanmarK> wrote in message

> printer
> er

> Det letteste ville jo nok være at lave en dysetest, så kan du se hvilken
> farve der ikke er med.
>
> mvh Ebbe
> (som osse kører med "qxl-patroner" og stadig er tilfreds)
>

> --
> Mænd holder ikke op med at lege fordi de bliver gamle.
> Mænd bliver gamle fordi de holder op med at lege.

Det har jeg lige gjort. den ser ud som den sakl, dog synes jeg farverne er
ret blege i det... i hvertfald i forhold til hvordan farverne eksemplet er
vist på særmen...

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 03-04-07 16:08

Mikkel Lyngbye" <"lyngbye@gmail.com skrev følgende i et indlæg
> Det har jeg lige gjort. den ser ud som den sakl, dog synes jeg
> farverne er ret blege i det... i hvertfald i forhold til
> hvordan farverne eksemplet er vist på særmen...

Du kan justere farverne inde i indstillinger for printerdriveren.

Jeg bruger disse indstillinger, som jeg fandt i et indlæg her for
flere år siden - det er godtnok på en IP4000 - men det fungerer
fint her.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Mikkel Lyngbye

Dato : 03-04-07 21:41

"Jan Vestergaard" <jan@jve.invalid> wrote in message
> [...]
> Med venlig hilsen Jan Vestergaard
> Web: www.jve.dk - email kan sendes via hjemmesiden
> - men indlæg på Usenet bør normalt besvares i gruppen

Den har jeg nu prøvet det bliver stadig grønt... jeg bruger canons
Easy-photoprint til at printe med. men der er ikke rigtig nogle
printerindstillinger i det program.