Input signal out of range
Fra : Anders Keldsen

Dato : 02-04-07 09:39

Hey,

Har lige købt ny computer med EVGA 8800 GTS 640 mb grafikkort og Intel
965GF motherboard. Desuden har jeg en HP 2335 fladskærm.

Mit problem er at når jeg booter viser skærmen "Input signal out of
range", men så snart jeg når til windows login skærm, så virker det igen.

Jeg har koblet en anden skærm til (Syncmaster 1100p+ CRT) og det virker
uden problemer - jeg har også koblet min HP skærm til en anden computer
via DVI-D og det virker også helt fint.

Jeg har forsøgt at ændre indstillinger for skærmen (DVI-A og DVI-D), men
det gør ingen forskel.

Jeg har også forsøgt at ændre i BIOS. Der er en video configuration
setting hvor den står til auto og så kan man specifict vælge om det skal
være extern PCIE, extern PCI, intern osv. Har prøvet at sætte den til
extern PCIE, men det hjælper ikke en dyt.

Det er lidt irriterende at jeg skal koble en anden skærm til for at
komme i bios eller lave andre ting før windows starter. Kører vista
ultimate 64bit btw - ikke at jeg tror det er der problemet ligger.

Nogen der har nogle ideer?

På forhånd tak :)

Fra : Ukendt

Dato : 02-04-07 13:20

"Anders Keldsen" <anders@xxxxxit-helten.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har koblet en anden skærm til (Syncmaster 1100p+ CRT) og det virker
> uden problemer - jeg har også koblet min HP skærm til en anden computer

Visse skærme/grafikkort kombinationer er desværre problematiske.
Min Marai skærm kan ikke lide den opløsning/frekvens ATI kort
kører med under boot. Til gengæld virker Nvidia kort
uden problemer. Og sådan er det desværre bare - det er skærmen
der ikke klare mosten, så det er ikke så nemt rette.
Det løser ikke dit problem, men du er ikke alene :)

--
Peter J

Fra : Anders Keldsen

Dato : 02-04-07 15:23

OK, det er da monster irriterende, men mange tak for svaret :)