Cybercity certifikat i Mail.app
Fra : sjc

Dato : 01-04-07 21:37

Hej NG'er

Efter jeg har opdateret til 10.4.9 er jeg begyndt at blive gjort
opmærksom på at mit ssl certifikat til vip.cybercity.dk (ind- og
udgående mailserver hos cybercity) er udløbet.

I kassen med tekst står der:

*************************************
Kan ikke kontrollere SSL-serveren vip.cybercity.dk

Mail kunne ikke bekræfte identiteten af denne server, som har et
certifikat udstedt til "*.cybercity.dk". Fejlen var:

Certifikatet til denne server er udløbet.

Du er muligvis ved at oprette forbindelse til en computer, der foregiver
at være "vip.cybercity.dk", og dine fortrolige oplysninger er i fare for
at blive kendte. Vil du fortsætte alligevel?
**************************************

Mine spørgsmål er:

1. Er er andre der oplever dette, og hvad stiller I op.
2. Cybercity anvender normalt ikke ssl så vidt jeg ved.
3. Kan jeg få det væk på en eller anden måde.

På forhånd tak

\Søren Jul

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 01-04-07 23:40

Hej Steen

Hvis det er som hos Stofanet, skal du gøre flg.
1, Sluk for modemet og lad det stå i en time.
2, Tag strømkablet fra dit modem
3, Tag ethernetnetkablet fra dit modem til vægstik ud.
4, tag ethernetkablet fra modem til computer ud.
5, Efter en times tid, sæt alle kabler på plads igen med computern
lukket ned.
6, Tænd for modem, - derefter for computeren

Nu vil Cybercitys server checke dit modem og computer, og den skulle så
gerne opdatere til seneste ver. af både modemfirmware og SSL certifikat.

mvh. Erik Richard

sjc wrote:
> [...]
> 2. Cybercity anvender normalt ikke ssl så vidt jeg ved.
> 3. Kan jeg få det væk på en eller anden måde.

<erikrichard_NOSP@M_stofanet.dk> <http://www.nisus.com>
NisusWriter Express - The Future In Multilingual Textprocessing

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-04-07 06:30

> [...]
>
> Nu vil Cybercitys server checke dit modem og computer, og den skulle så
> gerne opdatere til seneste ver. af både modemfirmware og SSL certifikat.

Og hvordan skal det hjælpe på CC's certifikat som de har glemt at forny
?

/thomas

--
Thomas
Blog & Stuff: http://www.elements.dk/

Fra : Morten Lind

Dato : 02-04-07 05:47

sjc <none@home.dk> wrote:

> [...]
> 2. Cybercity anvender normalt ikke ssl så vidt jeg ved.
> 3. Kan jeg få det væk på en eller anden måde.

Er du kommet til at hakke SSL af i Mail?
Indstillinger>Konti>Avanceret>Brug SSL - hvis du er, så fjern det.

CCs ingående postserver hedder vip.cybercity. dk & den udgående hedder
post.cybercity.dk.

Der skal ikke bruges et certifikat til en almindelig POPkonto hos CC, så
slet det.(Hovednøglering). Det er jo alligevel udløbet.

M.

Fra : sjc

Dato : 03-04-07 07:24

Morten Lind skrev:

> Er du kommet til at hakke SSL af i Mail?
> Indstillinger>Konti>Avanceret>Brug SSL - hvis du er, så fjern det.

Nej det var det første jeg var inde og tjekke.

> CCs ingående postserver hedder vip.cybercity. dk & den udgående hedder
> post.cybercity.dk.

Så vidt jeg husker har den udgående server på et tidligere tidspunkt
heddet post.cybercity.dk, men det gør den ikke mere iflg. cybercitys
hjemmeside. At den så stadig virker er nok fordi trafikken bliver
spejlet over på vip.cybercity.dk.

> Der skal ikke bruges et certifikat til en almindelig POPkonto hos CC, så
> slet det.(Hovednøglering). Det er jo alligevel udløbet.

Jeg har også været inde i hovednøgleringen og slette kode til cybercitys
mail. for at oprette en ny.

Det certificat er bliver henvist til hvor finder jeg det - jeg har snart
søgt hele min HD igennem uden held.

\Søren Jul

Fra : Ole Jensen

Dato : 02-04-07 18:52

sjc <none@home.dk> wrote:

> [...]
> 2. Cybercity anvender normalt ikke ssl så vidt jeg ved.
> 3. Kan jeg få det væk på en eller anden måde.

Jeg får samme besked som dig, men jeg har ingen problemer med at hente
min post.
Det sker dog kun når jeg starter Mail.
Jeg klikker bare på fortsæt, og så henter den nye mail.

Jeg har dog oplevet en enkelt gang, at Mail kom og spurgte efter min
adgangskode for at hente nye mails.

--
mvh - Ole-J - Aalborg

Sælges: Billedrammer / Træarbejder / Legetøjsbiler m.m.
http://www.oleswebsite.dk/salg.htm

Fra : sjc

Dato : 03-04-07 07:15

Ole Jensen skrev:

> Jeg får samme besked som dig, men jeg har ingen problemer med at hente
> min post.
> Det sker dog kun når jeg starter Mail.
> Jeg klikker bare på fortsæt, og så henter den nye mail.

Jeg synes bare det er et irritationsmoment at skulle klikke og godkende
et certificat som ikke er nødvendigt.

Så vidt jeg husker opstod problemet efter opdatering til adsl2+ så det
kan være at det måske har noget med modemet og gøre. Jeg prøver
ihvertfald det Richard beskrev med at lade mit modem træne op igen.

> Jeg har dog oplevet en enkelt gang, at Mail kom og spurgte efter min
> adgangskode for at hente nye mails.

Jeg husker ikke at jeg skulle taste en ny kode ind men jeg kan sagtens
bare have tastet den ind uden at lægge mærke til det.

\Søren Jul

Fra : Henrik

Dato : 03-04-07 09:34

On 2007-04-01 22:37:22 +0200, sjc <none@home.dk> said:

> [...]
> 2. Cybercity anvender normalt ikke ssl så vidt jeg ved.
> 3. Kan jeg få det væk på en eller anden måde.

Jeg tror der bare er nogle generelle problemer hos CC på visse servere,
det firma jeg er i har en aftale med CC om en web mail adresse, og det
har virket fint i et år, men nu får jeg jævnlig time out på port 110,
andre kan slet ikke loge ind, næste dag kan de godt, og så kan de ikke
igen..

Så mon ikke det er Klaus der er sur ;)

Men R.. irreterende er det, for alle mine andre E-kontis virker fint...

Henrik

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 03-04-07 09:35

sjc <none@home.dk> wrote:

> [...]
> 2. Cybercity anvender normalt ikke ssl så vidt jeg ved.
> 3. Kan jeg få det væk på en eller anden måde.

1. Jeg har aldrig oplevet det, så det er ikke en generel fejl jos CC.
2. Nej CC anvender ikke ssl.
3. Følgende er sakset fra mails hjælp:

"Hvis din postserver bruger et selv-signeret SSL-certifikat (Secure
Sockets Layer), hver gang du åbner Mail, vises en fejlmeddelelse om, at
certifikatet ikke er gyldigt. Du kan fortsætte, men du vil se den samme
meddelelse, hver gang du åbner Mail. Hvis du accepterer certifikatet
permanent, vises meddelelsen ikke mere.

Du accepterer et selv-signeret SSL-certifikat permanent på følgende
måde:
1. Klik på knappen Vis certifikat i fejlmeddelelsen.
2. Certifikatet vises med et certifikatsymbol i øverste
venstre hjørne.
3. Hold Alternativtasten nede, og træk certifikatsymbolet
til skrivebordet.
4. Dobbeltklik på certifikatsymbolet på skrivebordet, og
vælg X.509 Anchors på lokalmenuen. Klik på Tilføj.
5. Certifikatet er accepteret permanent.

Du skal have tilladelse til at administrere computeren, før du kan følge
denne procedure."

Mvh.
Kaj.
--
Never mind the dog
-BEWARE OF OWNER!

Fra : sjc

Dato : 03-04-07 14:00

Kaj Christiansen skrev:

> [...]
> vælg X.509 Anchors på lokalmenuen. Klik på Tilføj.
> 5. Certifikatet er accepteret permanent.

Det lader til at være det rigtige at gøre, men det virker ikke i denne
situation nok fordi certificatet er udløbet.

Jeg må nok hellere kontakte CC for at se om de ved hvad der kan gøres
ved dette problem.

\Søren Jul

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 03-04-07 14:11

sjc <none@home.dk> wrote:

> [...]
> situation nok fordi certificatet er udløbet.
>
> Jeg må nok hellere kontakte CC for at se om de ved hvad der kan gøres

Det er nemt nok, de skal bare op med tegnebogen ....

/thomas

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 04-04-07 09:07

sjc <none@home.dk> wrote:

> [...]
> 2. Cybercity anvender normalt ikke ssl så vidt jeg ved.
> 3. Kan jeg få det væk på en eller anden måde.

Man skal vist normalt ikke bruge SSL certifikat til CCs server.

Af en eller anden grund bliver det imidlertid slået til endda med en
forkert port, at det skal man alligevel i programmet Mails
indstillinger.

Nu vil nogen nok mene at jeg selv har rodet med indstillingerne, men det
er faktisk min kone, der fik præcist ovenstående problem. Og hun kan
ikke finde ud af at lave sådan en fejl selv!

Problemet forsvandt da jeg fjernede hakket ud for SSL godkendelse.

Eftersom min kone åbenbart ikke er den eneste, der har haft problemet,
må det være opstået i en eller anden forbindelse. Kan der eventuelt have
været en forbindelsefejl, hvor man er blevet bedt om at prøve at slå SSL
godkendelse til?

Stig Leerbeck
--
www.simplesoft.dk - www.fileoffice.dk