Ny HD i iPod
Fra : Henrik Enslev

Dato : 01-04-07 18:00

Hej
Min HD i 4. gen ipod er død. Jeg har set på edbpriser, at der er Hitashi
og Toshiba diske i 1,8". De findes i 5 hhv. 8 mm tykkelse. I min ipod er
der en 8 mm hd, eftersom det er en 40 Gb.

Den stod af en dag da jeg satte laderkablet i dock stikket i bunden mens
den kørte. Det var åbenbart for hård kost for den. Den ligger altid i
en reol ved højtalerne, så den blir ikke rystet af vilde ture.

Kan jeg ploppe en hvilkensomhelst HD i den, hvis den har de korrekte
fysiske mål? For mig er 20 ell 30 gb ligesågodt som 40, da den ikke er
fyldt op.

Er der nogen der gerne vil anbefale en specifik model? Advare mod en
model?

--
Henrik Enslev (2200)
henske snawel a e-mand punktum dk

Fra : tom

Dato : 01-04-07 18:24

On 2007-04-01 18:59:34 +0200, no@spam.nix (Henrik Enslev) said:

> [...]
> fyldt op.
>
> Er der nogen der gerne vil anbefale en specifik model? Advare mod en

Sidst jeg tjekkede, endte jeg med at købe en disk i tyskland, som
alligevel ikke kunne leveres.
Årsag:
diskene i ipod er for gamle, og produceret ikke mere.. ( mener også at
min var 4.gen)
ipod kræver bestemte diske, mener at de hedder ata 6 eller mere.. (
noget med at diskene er 1,8 og har et bestemt stik..)
se om du kan finde billeder af diskene og se om det ligner det stik der
er i din HD..
er det tilfældet, burde det kunne lade sig gøre..
Mener dog at næste gen. HD ( efter den du leder efter) har et "hul" til
et slags fladkabel, der blot skubbes ind i disk, mens det stik du leder
efter er lidt ligesom ata stik altså et fladkabel, med en "blok" for
enden, med nogle ben i..
Mener at det jeg fandt ( eneste mulige ) var hitachi, der skal hedde
det samme som den disk der sidder i din pod nu ??

Fra : Sebastian

Dato : 01-04-07 21:40

Henrik Enslev <no@spam.nix> wrote:

> [...]
> en reol ved højtalerne, så den blir ikke rystet af vilde ture.
>
> Kan jeg ploppe en hvilkensomhelst HD i den, hvis den har de korrekte
Nej, det skal være en Zero-Isertion-Force Connector med fuld ATA-33
understøttelse.

De er næsten ikke til at få fat i enkeltvis. Der er nogle
specialbutikker som garanterer at det er de rigtige diske. Deres priser
er derefter.

Jeg sogte min defekte iPod 4th Gen på eBay og fik ca. 800kr for det.
Så er der altså ikke lagt til en ny iPod.

> Er der nogen der gerne vil anbefale en specifik model? Advare mod en
> model?
It's a sellers marked.

Moin

--