11 dage for levering af MacBook Pro 17" ?
Fra : groups@boelskifte.dk

Dato : 31-03-07 15:23

Hej alle, long time - no see

Jeg har et par spørgsmål om leverings-tiden på en ny MacBook Pro 17"
jeg har bestilt.

Det er slet ikke fordi jeg synes det tager urimeligt lang tid, det er
mere fordi jeg har oplevet langt hurtigere levering fra Apple førhen,
fordi jeg selvfølgelig glæder mig som et lille barn på speed, og fordi
det egentlig interesserer mig, hvorledes Apple shipper den slags tig,
og hvorfra - samt om man måske skal tage de leveringstider Apple
opgiver, med et par gran salt?
Så tag endelig ikke nedenstående som en klagesang over Apple

Her er historien: Jeg bestilte en MacBook Pro 17"/2.33 CTO den anden
dag - den 28/3, og Apple skriver at den vil komme enten den 6. eller
11. ?!? De skriver begge datoer på min "Order Details" side. Den 6. på
den første side man møder, når man klikker på "My Orders" og den 11.
inde på detail-siden.

Kan det passe, at der vil gå til den 6. april eller den 11. april, før
den kommer, eller er det for at sikre sig at de ikke lover noget de
ikke kan holde?

Ja, det virker selvfølgelig ikke som ret lang tid, men når man nu har
købt den, er man selvfølgelig helt syg for at få den Og det er
også mere det, at da jeg sidste år købte min nuværende MacBook Pro
15", tog det ikke ret mange dage før den kom.

Så jeg tænker på, om der er generelle leveringsproblemer hos Apple på
17" modellen?

Eller er det fordi jeg bestilte den CTO, med Glossy display og 160 GB/
HD at det tager "længere tid" eller er leverings-tiden helt normal, og
jeg var bare heldig at det kun tog få dage sidste gang?

Jeg har fået et "Delivery Reference Number" men det kan ikke slås op
hos TNT eller Kühne & Nagel, som jeg mener Apple bruger til den slags
leveringer, eller det gjorde de i hvert fald?

Og hvor kommer sådan en MacBook Pro egentlig fra? Irland, USA, Østen?
Hvis den samles og sendes i Østen, tager det selvfølgelig en rum tid.

Apple skriver følgende om forsendelsen:

- *Merge In Transit NL* (jeg bestilte også en Airport Extreme 802.11N
samt et par V-Moda Vibe Red Roxx headphones, så jeg kunne forestille
mig, at Apple sender 3 pakker der så samles i Holland og shippes
sammlet til DK?
- *In transit to final destination - carrier details to be updated
shortly*
- *In Transit to Customer - Shipment on Schedule*

Så det var mine spørgsmål, er der nogen der er lidt mere inde i Apples
shipping-metoder end mig? Nu gik tiden da i det mindste med at skrive
indlægget, så er der det mindre tid til den kommer, hæ hæ :)

.... nå, jeg vil sætte mig ud ved hoveddøren og vente, med en kande
kaffe og en stang smøger ... :)

Hilsen Thomas

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 31-03-07 16:41

<groups@boelskifte.dk> wrote:

> Eller er det fordi jeg bestilte den CTO, med Glossy display og 160 GB/
> HD at det tager "længere tid" eller er leverings-tiden helt normal, og
> jeg var bare heldig at det kun tog få dage sidste gang?

Ja, CTO tager lidt længere tid. Og hvorfor dog med glossy skærm ?

> Jeg har fået et "Delivery Reference Number" men det kan ikke slås op
> hos TNT eller Kühne & Nagel, som jeg mener Apple bruger til den slags
> leveringer, eller det gjorde de i hvert fald?

kan som regle først tracker når den er i europa ..
--
Thomas
Blog & Stuff: http://www.elements.dk/

Fra : Morten Lind

Dato : 31-03-07 17:37

Thomas von Hassel <thomas_lists@elements.dk> wrote:

> Og hvorfor dog med glossy skærm ?

Pænere

M.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 31-03-07 17:39

Morten Lind <info@for-ogefternavn.dk> wrote:

> Pænere

og absolut ubrugeligt f.eks. udenfor ...

Fra : Morten Lind

Dato : 31-03-07 18:51

Thomas von Hassel <thomas_lists@elements.dk> wrote:

> og absolut ubrugeligt f.eks. udenfor ...

Hæ, hæ......ja, så må man jo blive indendøre

M.

Fra : Henrik

Dato : 02-04-07 14:38

On 2007-03-31 16:22:55 +0200, groups@boelskifte.dk said:

> Hej alle, long time - no see
>
> Jeg har et par spørgsmål om leverings-tiden på en ny MacBook Pro 17"
> jeg har bestilt.
Tillykke.. :)

> [...]
> 11. ?!? De skriver begge datoer på min "Order Details" side. Den 6. på
> den første side man møder, når man klikker på "My Orders" og den 11.
At de f.eks. skriver at den shippes efter x antal dage, så er det tale
om shipping fra fjernøsten..

> Jeg har fået et "Delivery Reference Number" men det kan ikke slås op
> hos TNT eller Kühne & Nagel, som jeg mener Apple bruger til den slags
> leveringer, eller det gjorde de i hvert fald?
Kühne & Nagel er den transportør de bruger mellem fjernøsten og Holland
hvor din ordre bliver merget, der kan du ikke tracke det.

> Og hvor kommer sådan en MacBook Pro egentlig fra? Irland, USA, Østen?
> Hvis den samles og sendes i Østen, tager det selvfølgelig en rum tid.
Fra Østen

> [...]
> shortly*
> - *In Transit to Customer - Shipment on Schedule*
Noget af det ligger på lager i Holland, men det bliver ikke shippet ud
fra holland før alle tingene er der.

> Så det var mine spørgsmål, er der nogen der er lidt mere inde i Apples
> shipping-metoder end mig? Nu gik tiden da i det mindste med at skrive
> indlægget, så er der det mindre tid til den kommer, hæ hæ :)
Håber at mine erfaringer kunne hjælpe lidt

> ... nå, jeg vil sætte mig ud ved hoveddøren og vente, med en kande
> kaffe og en stang smøger ... :)

God vente tid, så kan du bruge tiden på enten at elske eller hade TNT
for deres levering er meget svingene.

> Hilsen Thomas

God fornøjelse

Henrik
--
Armageddon was yesterday
Today we have a serious problem

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 11-04-07 12:13

On Apr 2, 3:38 pm, Henrik <d...@mil.dk> wrote:

> Tillykke.. :)

Kære alle, tusind tak for jeres svar, de var rigtig gode og
hjælpsomme, og undskyld det sene svar!

Nu har jeg så fået min MacBook Pro 17" (til tiden, ingen
forsinkelser), og den er ENORMT lækker, selv i forhold til den "gamle"
15", der nu får nyt liv hos min Far.

Jeg har lige et par kommentarer, samt et tip til andre, der venter med
længsel på deres nye barn :)
Ja faktisk bliver indlægget en mini-anmeldelse, der måske burde have
haft sit eget indlæg, men det går vist lige, hæ hæ :)

## SHIPPING:
Jeg fik som sagt et "Delivery Reference Number" fra Kühne & Nagel, der
i første omgang ikke kunne bruges til en prut. Men det viste det sig,
at det kunne det alligevel. I stedet for at gengive hele tippet her,
kan I læse det på denne URL:

http://www.apfeltalk.de/forum/versandstatus-beim-apple-t4466-13.html#post715594

hos det tyske forum ApfelTalk.

Hvorfor jeg poster på et tysk forum? Jo ser I, i løbet af min research
(læs: Kedsomhed :) googlede jeg mig frem til nogle kommentarer på
ApfelTalk, og som det så tit sker når man surfer, blev jeg hængende.
Jeg læste at nogen spurgte, om K&N nummeret kunne bruges til noget.

Og da jeg lige selv havde fundet ud af, at det kunne det, skrev jeg et
indlæg som hjælp til vore tyske venner. Det er typisk med internettet
og surfing; Man bliver hurtigt fanget af noget, man SLET ikke havde
planer om, og det går først op for én flere timer senere, at det slet
ikke var DET man skulle undersøge. Men når ventetiden alligevel er
lang, er det jo en dejlig ting :)

MacBok'en blev i øvrigt send fra Kina til Holland via K&N, men fra
Holland til Danmark via UPS, så TNT har ikke længere monopol på den
type transport for Apple.

## GLOSSY vs MATTE?
Hvorfor jeg så valgte den med glossy display? Ren og skær research!
Jeg læste side op og side ned, om folks erfaringer og meninger om
glossy vs. mat, og alle de, der rent faktisk havde SET begge typer
display, på den samme type Mac, på samme tidspunkt og under samme
lysforhold sagde, at glossy helt sikkert var smukkest og ikke svært at
se i solskin.

Så jeg samlede alle de erfaringer andre havde, og når jeg
sammenlignede fordele og ulemper var valget ikke svært: Det skulle
HELT sikkert være glossy.

Og jeg må sige, jeg har ikke fortrudt det et sekund! Det er virkelig
et FORMIDABELT smukt display, og med en opløsning på 1680 X 1050, er
der bare så ufattelig megen plads, at jeg snart ikke ved hvad jeg skal
gøre med det. Og DET er jo noget fis at sige, for det skal nemt komme
i brug, men det er virkelig super-lækkert og selv nu kl. 12.30 med høj
sol lige i ryggen, blæser lys-kanonen bag displayet samtlige reflekser
tilbage hvor de kom fra :)

## HVAD ELLERS?
Ja, I kan nok høre jeg er glad for "den lille ny", det er jeg
virkelig. Den er ufattelig hurtig, og sammen med Airport Extreme base-
station'en flyver filerne gennem luften, så man tror det er løgn.
Eneste minus er, at jeg ikke umiddelbart kan få min eksterne USB-
harddisk til at virke sammen med Airport'en. Men det er tydeligvis et
kendt problem med nogle dual USB/Firewire diske, som formegentlig
bliver rettet i en kommende firmware-opdatering. Det er i hvert fald
et kendt problem hos Apple.

Størrelsen på en 17" i forhold til min 15", er slet ikke så voldsom
som jeg et eller andet sted havde frygtet. Den virker ikke som en
klods eller "et stuebord", og jeg har ingen problemer med at ligge i
sengen og have den på skødet. Og da jeg i kraft af min led-sygdom
tilbringer megen tid i sengen, havde jeg frygtet lidt, at det var et
monster, men slet ikke, no probs :)

## V-MODA HEADPHONES:
Jeg bestilte også et sæt V-Moda Vibe Red Roxx headphones

http://www.v-moda.com/collection/modaphones/vibe.aspx

og det er simpelthen de bedste og lækreste ear-plug-type headphones
jeg har haft, og jeg har haft MANGE. Bl.a. de røv-dyre Etymotics, som
jeg SLET ikke kunne bruge. OK, indrømmet, jeg er lidt af en bas-freak
og Etymotics "realistiske" lyd, var efter min mening blot lyd uden
bas, så jeg er måske lidt sær. Hidtil har mine yndlings-phones været
Sonys in-ear klassiker, som jeg ikke kan huske hvad hedder, men som
også er kendt for deres gode bas-evner.

Men disse V-Moda er helt i særklasse, da de giver en dyb og lækker
bas, uden at det går ud over diskant og mellemtonerne, som det ellers
gør hos bl.a. Sony. V-Moda giver simpelthen krystal-klar lyd, men med
den lækre bas jeg holder af, som man næsten kan mærke i
mellemgulvet ... næsten sagde jeg :)

Samtidig er de ufatteligt lækkert udført, de sidder HELT perfekt og så
var de faktisk ikke ret dyre. 799.- er intet i forhold til, hvad jeg
ellers har givet for høre-bøffer, og disse er i særklasse de bedste
jeg nogensinde har haft, så de kan varmt anbefales.

Nå, det blev en længere roman, det havde jeg egentlig ikke planlagt,
men jeg ville i hvert fald lige sige tak for hjælpen, og fortælle at
nu har jeg altså fået mine "varer", og jeg er helt utrolig meget glad
for dem

Vi snakkes, de venligste hilsner
Thomas B