stationær fax tilsluttes mobil, how to do?
Fra : Petersen_Michael

Dato : 30-03-07 13:50

Hej NG.

Jeg har en HP 4255 fax maskine, den kunne jeg godt tænke mig at få glæde af,
men har ikke noget fastnet tlf.

Hvad skal jeg have af stumper, for at bruge den ifb. med et mobil abb.?

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
Residerende i Nyborg

ved privat post fjern dyret i @dressen

Fra : Lars

Dato : 30-03-07 19:13

Petersen_Michael skrev:
> [...]
> men har ikke noget fastnet tlf.
>
> Hvad skal jeg have af stumper, for at bruge den ifb. med et mobil abb.?

en mobil med faxmodem

Fra : Petersen_Michael

Dato : 30-03-07 23:26

In news:460d5336$0$90265$14726298@news.sunsite.dk,

> en mobil med faxmodem

Så som, og hvordan kobles de fysisk sammen?

Fra : J.K.Arning

Dato : 31-03-07 09:49

On Sat, 31 Mar 2007 00:25:30 +0200, Petersen_Michael wrote:

> In news:460d5336$0$90265$14726298@news.sunsite.dk,

> Så som, og hvordan kobles de fysisk sammen?

De kobles ikke sammen, de 2 ting har intet med hinanden at gøre.

--
:: J.K.Arning :: 31-03-2007 10:47:58 :: http://arning.dk ::

Fra : Lars

Dato : 31-03-07 12:31

J.K.Arning skrev:

> De kobles ikke sammen, de 2 ting har intet med hinanden at gøre.

vrøvl

Fra : J.K.Arning

Dato : 31-03-07 15:26

On Sat, 31 Mar 2007 13:31:27 +0200, Lars wrote:

> vrøvl

Ok

Man tager en almindelig fax og tilslutter den et faxmodem og får .. ja
hvad?

Vil du ikke forklare det Lars?

--
:: J.K.Arning :: 31-03-2007 16:24:52 :: http://arning.dk ::

Fra : Lars

Dato : 31-03-07 12:31

Petersen_Michael skrev:
> In news:460d5336$0$90265$14726298@news.sunsite.dk,

> Så som, og hvordan kobles de fysisk sammen?

Mobilen forbindes til telefaxen via kabel, IR, BT eller wlan - alt
afhængig af, hvad de to er udstyret med. Faxmodem er normalt det samme
som et alm. datamodem, hvorfor enhver mobil med GPRS, EDGE eller UMTS
kan benyttes.

Spørg dit teleselskab for opsætning - her er f.eks. TDCs:

http://kundeservice.tdc.dk/erhverv/mobilitet/faq.php?id=10341

Fra : J.K.Arning

Dato : 31-03-07 15:39

On Sat, 31 Mar 2007 13:31:09 +0200, Lars wrote:

> Mobilen forbindes til telefaxen via kabel, IR, BT eller wlan - alt
> afhængig af, hvad de to er udstyret med.

I hvilken Star wars film foregår det?
Fax kommer ind via den analoge telefonlinje hvilket også er forklaringen på
at en fax har tilslutning for RJ11.

> Faxmodem er normalt det samme
> som et alm. datamodem, hvorfor enhver mobil med GPRS, EDGE eller UMTS
> kan benyttes.

GPRS, EDGE og UMTS er dataforbindelser og kan ikke benyttes til at sende og
modtage Faxer på, hvilket bla. er årsagen til at man skal have en PSTN
linje for at faxe. Der findes tjenester på nettet der kan sende og modtage
faxer for en men de gør ikke andet end at stille den PSTN linje tilrådighed
for dig.

> Spørg dit teleselskab for opsætning - her er f.eks. TDCs:
>
> http://kundeservice.tdc.dk/erhverv/mobilitet/faq.php?id=10341

Ja det bliver en interessant samtale.

--
:: J.K.Arning :: 31-03-2007 16:33:16 :: http://arning.dk ::

Fra : J.K.Arning

Dato : 31-03-07 15:48

On Sat, 31 Mar 2007 16:38:42 +0200, J.K.Arning wrote:

> Fax kommer ind via den analoge telefonlinje hvilket også er forklaringen på
> at en fax har tilslutning for RJ11.

Og for at klippe det helt ud i pap .. man kan godt modtage en fax på en
mobil tilsluttet en PC men da en mobil ikke kan kommunikere med en
almindelig fax kommer det ikke til at virke.

--
:: J.K.Arning :: 31-03-2007 16:45:55 :: http://arning.dk ::

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 10-04-07 08:36

> Jeg har en HP 4255 fax maskine, den kunne jeg godt tænke mig at få glæde
> af,
> men har ikke noget fastnet tlf.

En Nokia Premicell. Søg på Google.

Den kan du sætte et SIM-kort i, og så sætte faxen dertil. Du skal først
sætte SIM-kortet i en almindelig telefon og deaktivere PIN-koden samt alle
viderestillinger.

Det virker uden problemer - jeg arbejder i telebranchen, og har en del faxe
kørende på den måde.

--
Jeppe Vestergaard, København
Email: Jeppe at dailyrush denmark