GPRS-data for Telia (Talk) ?
Fra : Claus E Beyer

Dato : 20-03-07 17:14

TDC Wap:
APN: wap
User: (blank)
Password: (blank)
IP: 194.182.251.015
Startside: wap.tdcmobil.dk

TDC Internet (E-mail eller laptopsurf):
APN: internet
User: (blank)
Password: (blank)
DNS: Automatisk/dynamisk
SMTP-server: smtp.mail.dk

Ovenstående er de GPRS-opsætninger man har brug for, til at sætte en
TDC-mobil op til wap og internetsurf.

Jeg kunne godt tænke mig at få fat i de samme oplysninger, der skal bruges
til Telia (Talk), og ringede derfor til Telias kunderservice på 80404040.
Der kunne man ikke hjælpe mig med oplysningerne, men kunne kun henvise til,
hvordan jeg kunne få dem sendt som en (slags) sms til telefonen.

Er der nogen, der kender data for Telia, så jeg kan få dem ind i en liste
som vist ovenfor.

Selvfølgelig kunne jeg få sendt opsætningerne til en telefon, og derefter
udlæse dem af telefonen, men det har jeg ikke meget lyst til, da jeg
allerede har telefonen fuld af opsætninger og derfor ville skulle slette en
af de eksisterende opsætninger, for at få plads til tilsendelse af
Telia-opsætningerne.

Jeg synes ærligt talt at det er for dårligt at Telias kundeservise ikke kan
oplyse mig de ønskede data.

Claus

Fra : Anders \(6400\)

Dato : 21-03-07 17:52

Har du været forbi en af deres butikker ?

Fra : Carsten Riis

Dato : 20-03-07 23:03

Claus E Beyer skrev den 20-03-2007 17:14:

> [...]
> Der kunne man ikke hjælpe mig med oplysningerne, men kunne kun henvise til,
> hvordan jeg kunne få dem sendt som en (slags) sms til telefonen.

tsk tsk.

> Er der nogen, der kender data for Telia, så jeg kan få dem ind i en liste
> som vist ovenfor.

Nu kan jeg desværre kun huske APN: www.internet.mtelia.dk
Brugernavn og password skal forblive blanke.

Du kan på http://telia.dk/privat/kundeservice/mobil/mobilmanualen/
finde manualen for din telefonmodel og ad den vej se/finde de manuelle
indstillinger.

alternativt kan du bruge:
http://www.telecare.dk/dansk/GPRS_WAP/WAP_MMS.pdf
men om det er de indstillinger jeg bruger til daglig kan jeg ikke huske.
De ligner meget godt.

> [...]
> allerede har telefonen fuld af opsætninger og derfor ville skulle slette en
> af de eksisterende opsætninger, for at få plads til tilsendelse af

Det er nu - syntes jeg - rarest kun at have de nødvendige indstillinger
og ikke alt mulig andet snask liggende.

du kan få de tre nødvendige tilsendt enten via telia.dk eller via sms
(alm. sms-takst)

> Jeg synes ærligt talt at det er for dårligt at Telias kundeservise ikke kan
> oplyse mig de ønskede data.

vedkommende må have haft en dårlig dag.

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk