Frihed er ikke for bange mennesker
Fra : @

Dato : 27-03-07 09:20

<<<<<<
http://www.jp.dk/meninger/ncartikel:aid=4320446
Kronik: Frihed er ikke for bange mennesker
Af Hege Storhaug, forfatter, Norge
Trykkefrihesselskabet kunne ikke gjort et bedre valg, når deres første
Sappho-pris i dag skal utdeles.

Flemming Rose er et eksempel på mot, kløkt og standhaftighet til
etterfølgelse for både redaktører, journalister, kunstnere, artister,
samfunnskritikere og politikere verden over. Flemming Rose har skapt
verdenshistorie. Det er derfor med stor ydmykhet, jeg har mottatt det
ærefulle oppdraget å overrekke deg Sappho-prisen.
Vi i Human Rights Service tror knapt, det er mulig for dere her i
Danmark å fatte, hvor uendelig meget det betydde for oss at både
Flemming Rose, Jyllands-Posten og den danske regjeringen anført av
Anders Fogh Rasmussen, stod opp da det gjaldt. Da danske og norske
flagg ble brent, da våre ambassader ble angrepet, da uskyldige
menneskeliv gikk tapt og drapstrusler ble fremmet da selve livsnerven
i våre frie demokrati, ytringsfriheten, ble satt under et voldsomt
angrep da vek ikke Flemming Rose eller Fogh Rasmussen til side i
appeasement med de intolerante og frihetsfiendtlige kreftene. Danmark
ble således forskånet for en Chamberlain-repetisjon. I Norge var det
motsatt.

Våre ledende statsråder, inkludert statsminister Jens Stoltenberg, løp
fra skanse til skanse, fra det ene TV-studioet til det andre
radiostudioet, med disse formuleringene: »Ja, vi har ytringsfrihet,
men ikke alle ytringer er kloke.« »Ja, vi har ytringsfrihet, men vi
har ikke ytrings- eller trykkeplikt.« Enden på denne mest tragiske
politiske visen i nyere norsk tid, ble fremført i regjeringens egne
kontorer. Regjeringen kalte inn til pressekonferanse, der redaktør
Vebjørn Selbekk, som trykket faksimile av Jyllands-Postens
karikaturer, møtte lederen for Islamsk Råd. Selbekk var over lang tid
utsatt for en veritabel revejakt, der de fremste jakthundene hadde
sete i regjeringen. Selbekk var over lang tid drapstruet, han var
fullstendig psykisk utslitt. Med regjeringens velsignelse fikk Selbekk
tilgivelse av Islamsk Råd, som endog ga Selbekk denne lovnaden da
unnskyldningen for å ha krenket religiøse følelser ved bruk av
ytringsfriheten falt: Selbekk trengte ikke frykte lenger for sitt liv.
Han var nå under Islamsk Råds beskyttelse, som det ble sagt. Den
norske regjeringen kapitulerte således på egen grunn for voldelige
krefter. Det var nesten ikke til å tro. Hele seansen var definitivt av
en annen verden enn Danmark.

Slik underkastet vår regjering seg underkastet seg islamske dogmer,
islam som nettopp betyr underkastelse. Det var den norske oljen som
skulle beskyttes, ikke ytringsfriheten. Dette er den tragiske
historien om Norge. Tragedien handler antakelig om, at et opplyst land
som Norge er blitt usikker på sine verdier ja, til og med usikker på
opplysningen og den kritiske refleksjonen i seg selv. Vi vakler og vi
skjelver når noen roper høyt om respekt for guder, profeter og støvete
religiøse tekster. Når noen skriker og bærer seg og krever toleranse.

Det er ingen tvil om at religionens gjeninntreden i politikken og i
det offentlige rommet generelt, er en alvorlig utfordring for
rettssamfunnet og for borgernes menneskerettigheter. Reaksjonen på
denne utfordringen i opplyste samfunn som Norge og Danmark er derfor
av helt avgjørende betyding for fremtiden. Reaksjonen til Flemming
Rose er således et eksempel til etterfølgelse han er en bjelleku for
Europas redaktører. For de som tror på frihet, må lære seg å sette
pris på den og forsvare den nå for ikke en dag å måtte kjempe for å
vinne friheten tilbake.

Jeg tror Norge kommer til å betale dyrt for kapitulasjonen under
Muhammed-krisen. For det koster å gi fra seg en bit av demokratiets
bærebjelke, noe historiens erfaringer bekrefter. Norge ga etter da den
fundamentale menneskeretten ytringsfrihet ble satt på prøve.
Spørsmålet nå er dette: Hva blir det neste mørke kravet som
fremsettes? Vil vi fortsette å kapitulere gi fra oss bit for bit av
demokratiet, inntil det er tapt?

På vegne av alle frihetselskende nordmenn, vil jeg beklage overfor
Flemming Rose og Danmark vår regjering og store deler av medias
knefall for de krefter, som står for ren formørkelse av våre opplyste
samfunn. Det var en veritabel smertens prosess å bivåne sviket.
Smerten ble dog langt på vei lindret ved den standhaftighet og
klarsynthet, ved det motet, som du, Flemming Rose, og den danske
regjeringen utviste, da stormen hylte. Nå i etterkant er det nesten
ufattelig, at både Norge, Sverige og Finland, som skulle være Danmarks
beste og nærmeste venner, kunne vende ryggen til under en slik voldsom
nasjonal og internasjonal krise.

Det er vår tids mest skammelige svik av de fantastiske, frie
demokratiene som gjennom flere århundre møysommelig er bygd opp her.
Det er vår tids mest skammelige svik overfor våre formødre og
forfedres kamp for verdighet, deres kamp mot ufrihet og formørkende
krefter. Det var som å spytte på deres gravstøtter.

Islamismen er vår tids nye totalitære ideologi, som dessverre er på
fremmarsj i både den muslimske verden og i Danmark og vestlige land
for øvrig. Muhammed-balladen var den første store konfrontasjonen med
islamismen på europeisk jord og var et kraftig signal om, at mørke
krefter arbeider intenst og målrettet for at våre frie europeiske
demokrati skal underkaste seg islamsk lov. Ja, Muhammed-balladen
stadfestet det faktum, at Europas frie demokrati allerede er i kamp
med islamismen. Den frie tanken, det frie uttrykket, som er selve
livsnerven i våre samfunn, skal knebles. Vår ytringsfrihet som er hele
grunnlaget og utgangspunktet for fremveksten av den generelle friheten
og velstanden i Danmark og Europa, skal strupes. Dette forsøket på å
spre formørkelse over Europa lykkes delvis. For i dag er det slik at
sensur og selvsensur har blitt normaltilstanden for svært mange når vi
utfordres til kritisk refleksjon rundt negative aspekt ved
religionpolitiske krefter. I denne situasjonen bør vi lytte nøye til
en annen dansk helt av oss i Human Rights Service, professor Mehdi
Mozaffari. Han sa dette, da Muhammed-balladen stormet på det verste:
»Når man kritiserer en hellighet er den plutselig ikke så hellig
lenger. Den blir normalisert.«

Ytringsfriheten har aldri vært gratis. Ytringsfriheten kom ikke
seilende på en fjøl. Den er heller ikke gitt i evig gave. Den må
kjempes for hver eneste dag. Det er du et av våre fremste eksempler
på, Flemming Rose. Ja, kampen for ytringsfrihet kan koste både
arbeidsplasser, inntekter, frihet og i ytterste konsekvens
menneskeliv. Dette har vår egen historie vist. Og dette vet alle dem,
som levde under tyranner som Stalin, Mao og Hoxa. Spørsmålet i dag er
derfor: Er vi villige til å betale kun en liten del av det, som folk
måtte betale under frihetskampen mot tyranner, som i tidligere
Sovjetunionen, Kina og Albania?

Åpen kritisk refleksjon er avgjørende for å bevare det vakreste, som
er skapt på europeiske jord det frie, sekulære demokratiet. Derfor
skal vi ytre oss fritt om både Jesus, Muhammed og andre religiøse
skikkelser. Derfor skal vi kritisere fritt negative aspekt ved alle
former for religion. Å særbehandle en spesiell religion og en spesiell
religiøs gruppe, som muslimer, vil nettopp være den reneste
diskriminasjon. For da sier vi jo indirekte at muslimer er svake, de
trenger særlig beskyttelse mot den frie tanken. En slik holdning er
vitterlig respektløs. Og en slik holdning vil frarøve betydelige
masser muligheten til å løftes inn i demokrati og menneskerettigheter.
Derfor er en fri sjel som Flemming Rose en sann venn av muslimer, i
motsetning til en mengde andre redaktører som ikke har villet
likebehandle muslimer med andre religiøse grupper.

For å kunne overleve er et demokrati nødt til at gjøre opp med
eksisterende dogmer. Vi så det eksempelvis da kvinner og homoseksuelle
fikk deres rettigheter. Vi så det, da bålene brant i Europa og
kjettere og krenkere ble slukt av flammene. Men det var da godt, at
noen holdt fast ved, at jorden var rund, og ikke flat. Det Europa
trenger i dag er flere personer som Flemming Rose, personer som er
villige til å påta seg rollen som kjettere og krenkere. Vi trenger
definitivt ikke fullblomstrende naivister. Vi trenger personer, som
gjør, hva den norske forfatteren Arnulf Øverland gjorde i 1931. Med
sine ramsalte blasfemiske ord om kristendommen som den tiende
landeplage sparket han inn dørene til kirka dører som har forblitt
åpne etter hans modige og presise spark. I vår tid trenger vi dem, som
vil formulerer en Islam den ellevte landeplage, og slik sparke inn
dørene til moskeene og frigjøre mennesker fra kvelende religiøse
dogmer.

30. september 2005, da Muhammed-karikaturene ble trykket, er blitt
verdenshistorie. En motstandskamp er i gang. Tidligere historie har
vist oss, at det er vinneren, som skriver historien. Vi har alle et
ansvar for, at det forblir Flemming Rose og Danmark som også om 100
år, vant striden om Muhammed-karikaturene.

I denne nye motstandskampen bør vi alle tegne vår egen Muhammed, Jesus
og Buddha. I solidaritet med Flemming Rose, Jyllands-Posten og
Danmark. I kjærlighet til de historisk mest fantastiske samfunnene som
er skapt her i det fremdeles frie, sekulære Europa.

Jeg vil avrunde med de ordene, som har gjort dypest inntrykk på meg i
mitt voksne liv, ordene til moren til Theo van Gogh under bisettelsen
av sønnen. Hun sa: »Frihet er ikke for redde mennesker.« Og hun
avsluttet sin tale ved kisten slik: »Pass godt på fremtiden.«

Takk for at du tar ansvar for fremtiden, Flemming Rose.

- - -

Kronikken er skrevet over den tale, Hege Storhaug i dag holder på
Trykkefrihedsselskabets vegne som begrundelse for overrækkelsen af
Sappho-prisen til kulturredaktør Flemming Rose.
<<<<<<<

/Albert Camus/

Fra : Kim Larsen

Dato : 27-03-07 09:26

"@" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg
> [...]
> Trykkefrihedsselskabets vegne som begrundelse for overrækkelsen af
> Sappho-prisen til kulturredaktør Flemming Rose.

Og hvad mener *du* så ?

--
Kim Larsen
Socialisme er den eneste troværdige vej frem. Husk at krigen i Irak

Fra : N_B_DK

Dato : 27-03-07 09:38

In news:euakf4$to0$1@news.datemas.de,
Kim Larsen <kl2607@gmail.com> typed:

> Og hvad mener *du* så ?

Var det virkeligt nødvendigt at medtage ALT det for kun en linie ?

--
MVH. N_B_DK
Hvis du også er utilfreds med dansk tale på discovery.

Fra : Kim Larsen

Dato : 27-03-07 10:04

"N_B_DK" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg
> In news:euakf4$to0$1@news.datemas.de,
> Kim Larsen <kl2607@gmail.com> typed:

> Var det virkeligt nødvendigt at medtage ALT det for kun en linie ?

Var det virkelig nødvendigt at bringe den lange tekst på noget som du ikke
selv har skrevet ?

Fra : N_B_DK

Dato : 27-03-07 10:10

In news:euammk$231$1@news.datemas.de,
Kim Larsen <kl2607@gmail.com> typed:

> Var det virkelig nødvendigt at bringe den lange tekst på noget som du
> ikke selv har skrevet ?

Er du på svampe ? jeg gjorde dig opmærksom på der ingen grund er til at
citere et helt indlæg for at skrive en linie, men det kan du ret sikkert
ikke forstå det fornuftige i, men du mener jo også der er specielle regler
for dig.

Fra : Noreply

Dato : 27-03-07 10:19

> [...]
> ikke forstå det fornuftige i, men du mener jo også der er specielle regler

Kim Larsen er sær !
Hele to gange i samme tråd, og de forløbig eneste to eneste gange han
svarer, er det med et SPØRGSMÅL!

Du er SNOTDUM Kim, og bidrager ikke med en skid der kan bruges til noget som
helst, fuldstændig som dine muhamedanervenner.?

Fra : Kim Larsen

Dato : 27-03-07 10:24

"Noreply" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg
> [...]
>

> Kim Larsen er sær !
> Hele to gange i samme tråd, og de forløbig eneste to eneste gange han

Ditto

og bidrager ikke med en skid der kan bruges til
> noget som helst, fuldstændig som dine muhamedanervenner.?

Nu skal jeg sådan set slet ikke være til gavn for dig, så who cares.

Fra : Noreply

Dato : 27-03-07 10:40

"Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Ditto

Jeg hedder IKKE Kim!

> og bidrager ikke med en skid der kan bruges til
>
> Nu skal jeg sådan set slet ikke være til gavn for dig, så who cares.

Nej det er vel kun til gavn for dig selv og dine muhamser.

Fra : Kim Larsen

Dato : 27-03-07 10:43

> "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg hedder IKKE Kim!

Nej heldigvis men den skarpeste kniv i skuffen er du i hvert fald ikke

Fra : Noreply

Dato : 27-03-07 10:50

> "Noreply" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg

> Nej heldigvis men den skarpeste kniv i skuffen er du i hvert fald ikke

Johh i min skuffe er jeg

Fra : Bruno Christensen

Dato : 27-03-07 17:39

On Tue, 27 Mar 2007 11:50:29 +0200, Noreply wrote:

> "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Johh i min skuffe er jeg

Har du virkelig kune en kniv?

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : @

Dato : 27-03-07 18:32

On Tue, 27 Mar 2007 18:39:15 +0200, Bruno Christensen
<news@lpdommer.dk> wrote:

>Har du virkelig kune en kniv?

må man overhovedet eje en kniv her i landet?

/Albert Camus/

Fra : Bruno Christensen

Dato : 28-03-07 19:35

On Tue, 27 Mar 2007 19:32:18 +0200, @ wrote:

> må man overhovedet eje en kniv her i landet?

Ja, jeg ejer en fuldt lovlig kniv med et blad på omkring 40
centimeter, jeg må bruge den til "arbejdsbrug"; men ikke gå med den

På mit arbejde bruger jeg en "hobbykniv" (afbrækkelige blade), hvis
jeg i arbejdstøj kører hen for at drikke en øl, så er jeg ulovlig

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : N_B_DK

Dato : 27-03-07 11:55

In news:euansa$4g1$1@news.datemas.de,
Kim Larsen <kl2607@gmail.com> typed:

> Nu skal jeg sådan set slet ikke være til gavn for dig, så who cares.

Nej du lever vist efter princippet du ikke skal være til gavn for nogen *G*

Fra : Kim Larsen

Dato : 27-03-07 10:22

> [...]
> at citere et helt indlæg for at skrive en linie, men det kan du ret
> sikkert ikke forstå det fornuftige i, men du mener jo også der er

Sorry, det var et så tilpas åndsforsnottet indlæg at jeg et øjeblik troede
at det var dig som havde bragt det men det var '@' som er /næsten/, ikke
helt, men kun /næsten/ i din klasse hvad angår dumheder.

Fra : N_B_DK

Dato : 27-03-07 11:56

In news:euannc$48s$1@news.datemas.de,
Kim Larsen <kl2607@gmail.com> typed:

> Sorry, det var et så tilpas åndsforsnottet indlæg at jeg et øjeblik
> troede at det var dig som havde bragt det

Igen hvis du vil tale om tro, så gør det i religions gruppen.

> men det var '@' som er
> /næsten/, ikke helt, men kun /næsten/ i din klasse hvad angår
> dumheder.

Arhh sålænge jeg ikke når dit plan, så er det helt fint.

Fra : @

Dato : 27-03-07 12:15

On Tue, 27 Mar 2007 12:56:05 +0200, "N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com>
wrote:

>In news:euannc$48s$1@news.datemas.de,
>Kim Larsen <kl2607@gmail.com> typed:

>Igen hvis du vil tale om tro, så gør det i religions gruppen.

>Arhh sålænge jeg ikke når dit plan, så er det helt fint.

ja hans lavde kan vi ikke nå

/Albert Camus/

Fra : Bruno Christensen

Dato : 27-03-07 17:42

On Tue, 27 Mar 2007 13:15:00 +0200, @ wrote:

> ja hans lavde kan vi ikke nå

I gør begge gode forsøg. og I rammer begge plet, somme tider.

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : Bo Warming

Dato : 27-03-07 10:25

"Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> wrote in message
> "N_B_DK" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg

> Var det virkelig nødvendigt at bringe den lange tekst på noget som
> du ikke selv har skrevet ?

Vi formes af alle af internettets enorme signal-STØJ og er alle
eksperter i skumlæsning og overgår Georg Brandes der nærlæste en bog
om dagen.

Derfor losser jeg her af en kopi af indlæg der ikke er skrevet med
dk.politik somprimær målgruppe, fordi de der er motiveret kan skumlæse
det lange indlæg på no time og evt finde noget interessant i det.
Skade kan både korte og lande indlæg ALDRIG

“Jeg slipper dig ikke før du velsigner mig”

Sådan har jeg det ikke med min søn. Hans oprør mod mig er en
velsignelse.

Men engang var min mor min Gud og så gjorde hun min storebror til min
Gud, og hans bindegale venstreorienterethed kan jeg ikke omvende, men
at skabe respekt for Camusk oprør som mit, er det en udfordring for
mig at opnå.

Engang skulle jødernes stamfar passere et bjergpas, længe før Europas
renaisance havde gjort jøderne til et civiliseret folk.

Gud stillede sig i vejen for Abraham og de havde en brydekamp, hvor
den kreative Abraham brækkede hoften, men de skiltes som venner og
deres gentlemans-agreement har fungeret godt siden. Så Abrahams krav
eller trussel ”jeg slipper dig ikke før du velsigner mig” virkede.

Jeg ønsker aldrig ros eller anden velsignelse, blot åbenhed og
ærlighed.

Hvis jeg var på flugt fra det Gestapo, som min bror forguder, ville
han MÅSKE gemme mig ”for sentimental reasons” og hvis det intet
kostede ham, risikomæssigt.

Andre ville ikke, fordi jeg irriterer alle.

Når jeg diskuterer ting med min bror, tror han, at det er fordi jeg
ønsker et skænderi, men det er videnskabelig nysgerrighed, der gør mig
tændt på at forstå, hvorfor en person, der er formet af præcis samme
opdragelse som min, ikke kan goutere min idealistiske vennesæle
livsstil.

Jeg poster ikke til diskussionsgrupper for at vinde eller få ret, men
i håb om at modspil giver indsigt i hvordan andre mennesker tænker
anderledes end jeg selv

Gamle Rousseau havde mode til at sige, at han var den ædleste mand i
verden. Alle vi andre nøjes med i stilhed at tro det samme os selv.
Aldous Huxley

Fra : Bruno Christensen

Dato : 27-03-07 18:10

On Tue, 27 Mar 2007 11:25:10 +0200, Bo Warming wrote:

> "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> wrote in message

> Vi formes af alle af internettets enorme signal-ST¨J og er alle
> eksperter i skuml¿sning og overgår Georg Brandes der n¿rl¿ste en bog
> om dagen.
>
> Derfor losser jeg her af en kopi af indl¿g der ikke er skrevet med
> dk.politik somprim¿r målgruppe, fordi de der er motiveret kan skuml¿se
> det lange indl¿g på no time og evt finde noget interessant i det.
> Skade kan både korte og lande indl¿g ALDRIG

Korrekt stavning skader ikke, find selv fejlene

> ´Jeg slipper dig ikke f¸r du velsigner mig¡
>
> Sådan har jeg det ikke med min s¸n. Hans opr¸r mod mig er en
> velsignelse.
>
> Men engang var min mor min Gud og så gjorde hun min storebror til min
> Gud, og hans bindegale venstreorienterethed kan jeg ikke omvende, men
> at skabe respekt for Camusk opr¸r som mit, er det en udfordring for
> mig at opnå.

Det "lyder" som om du er lidt misundelig på din storebror?

> Engang skulle j¸dernes stamfar passere et bjergpas, l¿nge f¸r Europas
> renaisance havde gjort j¸derne til et civiliseret folk.
>
> Gud stillede sig i vejen for Abraham og de havde en brydekamp, hvor
> den kreative Abraham br¿kkede hoften, men de skiltes som venner og
> deres gentlemans-agreement har fungeret godt siden. Så Abrahams krav
> eller trussel ¡jeg slipper dig ikke f¸r du velsigner mig¡ virkede.

Så meget bibelhistorie har jeg ikke l¿st. Jeg kan i hvert fald ikke
huske at have h¸rt dette f¸r, men du kan stadig have ret.

> Jeg ¸nsker aldrig ros eller anden velsignelse, blot åbenhed og
> ¿rlighed.

Det er meget få mennesker der svarer dig ¿rligt og åbent.
Normalt dropper jeg blot din "trådstart", et eller andet fik mig til
at svare, måske at det ikke var en "trådstart".

> Hvis jeg var på flugt fra det Gestapo, som min bror forguder, ville
> han MÅSKE gemme mig ¡for sentimental reasons¡ og hvis det intet
> kostede ham, risikom¿ssigt.

Måske ville han,
Måske kunne du overnatte et par dage her i den situation. Der skal
v¿re plads til alle, og "sjovt nok", der har boet folk der var i stand
til at huse sabot¸rer, så der er vel plads igen.

> Andre ville ikke, fordi jeg irriterer alle.

Naah, men du g¸r et godt fors¸g.

> Når jeg diskuterer ting med min bror, tror han, at det er fordi jeg
> ¸nsker et sk¿nderi, men det er videnskabelig nysgerrighed, der g¸r mig
> t¿ndt på at forstå, hvorfor en person, der er formet af pr¿cis samme
> opdragelse som min, ikke kan goutere min idealistiske vennes¿le
> livsstil.

"idealistiske vennes¿le livsstil." kunne skrives som "ekcentiske",
(stavemåde?) hvilket ville v¿re kortere og dermed passe bedre til din
"telegramstil"

> Jeg poster ikke til diskussionsgrupper for at vinde eller få ret, men
> i håb om at modspil giver indsigt i hvordan andre mennesker t¿nker
> anderledes end jeg selv

De fleste gange tror jeg også blot at du skriver for at provokere en
reaktion, dit problem er at du g¸r det mange gange hver dag.

> Gamle Rousseau havde mode til at sige, at han var den ¿dleste mand i
> verden. Alle vi andre n¸jes med i stilhed at tro det samme os selv.
> Aldous Huxley

Min mening om mig vedr¸rer ingen!

(men jeg kender den )

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : Noreply

Dato : 27-03-07 09:39

"Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Og hvad mener *du* så ?

Jeg mener at det er alles ansvar at nedenstående bliver gjort hurtigst
mulig:

>I vår tid trenger vi dem, som
> vil formulerer en Islam den ellevte landeplage, og slik sparke inn
> dørene til moskeene og frigjøre mennesker fra kvelende religiøse
> dogmer.

Om det så skal koste adskillige muhamedanere livet -frihed koster.

Fra : Kert Rats

Dato : 27-03-07 10:46

"Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> skrev i en meddelelse
> "@" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg

<SNIP>

> Og hvad mener *du* så ?

Kim Larsen har ingen selvstændige meninger - det har han folk til at klare
for sig.

Men har er faneme ferm til at stille spørgsmål - Kim Spørgejørgen

Venligst
Kert Rats

Fra : N_B_DK

Dato : 27-03-07 11:59

In news:PJ5Oh.8$tf1.0@news.get2net.dk,
Kert Rats <stendod@gravklar.dk> typed:

> Kim Larsen har ingen selvstændige meninger - det har han folk til at
> klare for sig.

Forkert, Kim har holninger, men først efter han har spurgt sig til råds hos
hans læremester Wilstrup.

Fra : Kert Rats

Dato : 27-03-07 12:09

> In news:PJ5Oh.8$tf1.0@news.get2net.dk,
> Kert Rats <stendod@gravklar.dk> typed:

> Forkert, Kim har holninger, men først efter han har spurgt sig til råds
> hos hans læremester Wilstrup.

Men så kniber det da lidt med Spørgejørgens selvstændige holdninger, ik'?

Venligst
Kert

Fra : N_B_DK

Dato : 27-03-07 12:49

In news:AX6Oh.11$tX1.3@news.get2net.dk,
Kert Rats <stendod@gravklar.dk> typed:

> Men så kniber det da lidt med Spørgejørgens selvstændige holdninger,
> ik'?

Jo enig, det er jo ikke nemt når han er Wilstrups lille væbner og ikke selv
kan noget.

Fra : Bruno Christensen

Dato : 27-03-07 18:19

On Tue, 27 Mar 2007 13:09:27 +0200, Kert Rats wrote:

> "N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Er det forkert at lære ?

Du kan være uenig i hvor meget læremesteren er værd, men ikke i at
ville lære noget mere.

> Men så kniber det da lidt med Spørgejørgens selvstændige holdninger, ik'?

Har DU egne holdninger som ikke er påvirket af nogen, i bekræftendende
fald, hvilke?

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : N_B_DK

Dato : 28-03-07 06:49

In news:1mfuhfdhx56ch$.1ojcvhats2u46$.dlg@40tude.net,
Bruno Christensen <news@lpdommer.dk> typed:

> Er det forkert at lære ?

Kim lærer kun unoder, alt fornuftigt skubbes væk.