RAF - Birgitte Mohnhaupt - frigivet
Fra : Peter Heide

Dato : 25-03-07 22:59

http://politiken.dk/udland/article271578.ece

"En udbredt opfattelse er, at man bør angre sine forbrydelser,
før man kan blive løsladt, men det har Mohnhaupt aldrig gjort"

Når man tænker på hvilke psykopater der er blevet frigivet langt tidligere
end straffen er udmålt til har den tidligere terrorist intet at angre.
Familier til de efterladte har på en meget afdæmpet måde protesteret
imod en løsladelse. Højrefløjen har selvfølgelig hylet op men uden den
forventede opbakning lykkedes deres mission ikke .

Jeg syntes det er meget fint at det tyske justitsministeret ikke gav efter
fra
det pres der har været fra brunskjorterne i tyskland og firgav Mohnhaupt
efter næsten et kvart århundrede i fængsel.

Tænk sig en nazi-forbryder som Speer slap med 20 år med alle de
ofre han havde på samvittigheden.

Fra : @

Dato : 25-03-07 23:11

On Sun, 25 Mar 2007 23:58:52 +0200, "Peter Heide" <pheide@ofir.dk>
wrote:

> [...]
>efter næsten et kvart århundrede i fængsel.
>
>Tænk sig en nazi-forbryder som Speer slap med 20 år med alle de

hvilke ofre,
Speer var rustningsminister

men tænk på at krigsforbrydere som Churchill Rosevelt og Stalin efter
anden verdenskrig slet ikke blev straffet

/Albert Camus/

Fra : Peter Heide

Dato : 25-03-07 23:17

"@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse

> hvilke ofre,
> Speer var rustningsminister

Alle de arbejdsdulige fra diverse kz-lejre der blev brugt i
militærindustrien og
efter kort døde som fluer. Det satte Speer ingen stopper for. Speer et
slimet
glat røvhul der burde have være hængt sammen med de andre
forbrydre i Nurenberg.

Fra : Alucard

Dato : 25-03-07 23:33

wrote:

>Jeg syntes det er meget fint at det tyske justitsministeret ikke gav efter fra
>det pres der har været fra brunskjorterne i tyskland og firgav Mohnhaupt
>efter næsten et kvart århundrede i fængsel.

Er man nu pludselig "brunskjorte" hvis man mener at "livsvarigt
fængsel" faktisk burde betyde LIVSVARIGT fængsel...???

Fra : Per Rønne

Dato : 26-03-07 06:00

> [...]

> fra det pres der har været fra brunskjorterne i tyskland og firgav
> Mohnhaupt efter næsten et kvart århundrede i fængsel.

Og det virker som om din sympati ligger hos de gamle RAF-terrrorister,
mens du betegner demokrater som Konrad Adenauer og Willy Brandt , og
ganske almindelige tyskere, som 'brunskjorter' ...

Er det i øvrigt ikke karakteristisk at det var RAF-folkene der fulgte i
forældrenes fodspor i al deres had til den jødiske stat?

> Tænk sig en nazi-forbryder som Speer slap med 20 år med alle de
> ofre han havde på samvittigheden.

Han var den eneste i Nürnberg, der rent faktisk erklærede sig skyldig,
og fortrød.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Peter Heide

Dato : 28-03-07 03:26

> [...]
> forældrenes fodspor i al deres had til den jødiske stat?

> Han var den eneste i Nürnberg, der rent faktisk erklærede sig skyldig,

Jeps. Et nazisvin kan man ikke stole på.

Fra : Per Rønne

Dato : 28-03-07 06:19

Peter Heide <pheide@ofir.dk> wrote:

> Jeps. Et nazisvin kan man ikke stole på.

Fordømmer du at han fortrød sine handlinger, eller at han erklærede sig
skydig?

Og hvad er din holdning til John Rabe?

<http://en.wikipedia.org/wiki/John_Rabe>
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Peter Heide

Dato : 28-03-07 20:14

> Fordømmer du at han fortrød sine handlinger, eller at han erklærede sig
> skydig?
>
> Og hvad er din holdning til John Rabe?
>
> <http://en.wikipedia.org/wiki/John_Rabe>

Har aldrig hørt om ham før dette link. Ja men han virker da 100 % som
et rigtigt fint meneske. Det var grove sager japanerne lavede
i Kina. John Rabe helt klart en hædersmand.

Fra : Per Rønne

Dato : 28-03-07 21:04

Peter Heide <pheide@ofir.dk> wrote:

> Har aldrig hørt om ham før dette link. Ja men han virker da 100 % som
> et rigtigt fint meneske. Det var grove sager japanerne lavede
> i Kina. John Rabe helt klart en hædersmand.

Se, se. En nazistisk hædersmand ...

Efter at Albert Speer blev løsladt fra fængslet, brugte han i øvrigt
resten af livet på at rejse rundt og advare mod nazismen. Det er i
øvrigt en del af kristendommens grundholdninger, at alle kan forbedre
sig, og blive 'frelst'.

Det var derfor en dansk præst blev fradømt kjole og krave, da han
nægtede at give en dødsdømt en sidste nadvargang, inden han blev skudt.

Præsten havde været frihedskæmper, den dødsdømte havde begået nogle
gyselige mord i tysk tjeneste. Men han havde stadig ret til kirkens
trøst, umiddelbar før henrettelsen ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Peter Heide

Dato : 28-03-07 21:30

> [...]
> resten af livet på at rejse rundt og advare mod nazismen. Det er i
> øvrigt en del af kristendommens grundholdninger, at alle kan forbedre

Såvidt jeg kan læse mig til var Raber ikke skyld i 1000vis af dødsfald/mord.
Tværtimod det modsatte.

Speer var klar over hvad der forgik i lejrene og fabrikkerne og gjorde INTET
for at forhindre der. Han er og bliver et nazisvin som burde have dinglet
galgen .

sammen med de andre svin.

Fra : Peter Heide

Dato : 28-03-07 21:51

> Se, se. En nazistisk hædersmand ...

Spørgsmålet hvor meget nazist Rabe har været. Måske han var tvunget
til at melde sig ind pgra hans ansættelse ? Jeg aner det ikke, men Raber
er da helt klart en mand jeg vil søge flere informationer om. Der ligger
måske endda filmpotential i ham ; en opgave for Zentropa ?

Fra : Jesper

Dato : 26-03-07 15:08

> [...]

> efter næsten et kvart århundrede i fængsel.
>
> Tænk sig en nazi-forbryder som Speer slap med 20 år med alle de

Speer var heller ikke direkte involveret i mord, det var Birgitte
Mohnhaupt. 5 stk for at være helt nøjagtig. Hun nægtede at angre eller
opgive navnene på dem der trykkede på aftrækkeren. For min skyld kunne
hun få lov til at rådne op i fængslset.
--
Jesper

Fra : wilstrup

Dato : 28-03-07 21:51

Jesper wrote:

> [...]
> Mohnhaupt. 5 stk for at være helt nøjagtig. Hun nægtede at angre eller
> opgive navnene på dem der trykkede på aftrækkeren. For min skyld kunne

Hun blev fanget, dømt og efter 25 år blev hun løsladt -længere er den ikke.

Palle Sørensen slog fire betjente ihjel og blev frigivet efter godt 32 år i
fængsel- længere er den ikke.

Jeg har intet til overs for nogle af dem - den ene tilhørte en organisation,
der mente at man kunne vinde revolutionen som individuel bombekaster - det
viser al erfaring er noget naivt noget.
Den anden var en simpel forbryder med kløe i skydefingeren.

Begge blev dømt efter det pågældende samfunds regler, og løsladt efter
samme - det er kendetegnet for et retssamfund. Og så er den vel ikke
længere?