Wups..
Fra : ThomasB

Dato : 23-03-07 14:22

Det er da ikke særligt smart:
http://www.jp.dk/udland/artikel:aid=4315302/
"Cirka 15 britiske marinesoldater blev fredag tilbageholdt af et iransk
krigsskib i Den Persiske Bugt, meddelte det britiske forsvarsministerium,
der samtidigt krævede soldaterne sat på fri fod. "

Fra : Niels_Bruun@yahoo.dk

Dato : 23-03-07 14:25

On 23 Mar., 14:21, "ThomasB" <usenet fjern @ fjern 2ma2 prik dk>
wrote:
> [...]
> krigsskib i Den Persiske Bugt, meddelte det britiske forsvarsministerium,
> der samtidigt krævede soldaterne sat på fri fod. "

Det kan sikre underholdningen på Tv2 News resten af sommeren, hvis vi
er heldige -

Venlig hilsen Niels

Fra : ThomasB

Dato : 23-03-07 14:35

Niels_Bruun@yahoo.dk skrev:

> Det kan sikre underholdningen på Tv2 News resten af sommeren, hvis vi
> er heldige -

Uha uha - det er sgu ikke engang noget at spøge med...

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 23-03-07 14:41

> Uha uha - det er sgu ikke engang noget at spøge med...

Nej, men sådan er vi jo. Krig = Underholdning og gode TV billeder ...

/thomas

--
Thomas
Blog & Stuff: http://www.elements.dk/

Fra : ThomasB

Dato : 23-03-07 14:51

Thomas von Hassel skrev:

> Nej, men sådan er vi jo. Krig = Underholdning og gode TV billeder ...

Ja og det paradoksale er at alle vel er enige om at Krig = menneskelig
tragedie.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 23-03-07 15:07

> Ja og det paradoksale er at alle vel er enige om at Krig = menneskelig
> tragedie.

ja, men det ser man jo ikke når det har været igennem et CNN/TV2 News
filter ... og det er jo også så langt væk....

/thomas

Fra : ThomasB

Dato : 23-03-07 15:15

Thomas von Hassel skrev:

> ja, men det ser man jo ikke når det har været igennem et CNN/TV2 News
> filter ... og det er jo også så langt væk....

Ja, men sjovt nok så mener mange af de samme der sidder og labber det i sig,
at kunne vudere situationen i krigsområderne objektivt.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 23-03-07 15:19

> Ja, men sjovt nok så mener mange af de samme der sidder og labber det i sig,
> at kunne vudere situationen i krigsområderne objektivt.

tja .. de kan jo spørge steffen jensen om de må komme med på en "ride
along" ...

/thomas

Fra : @

Dato : 23-03-07 14:46

On Fri, 23 Mar 2007 14:35:19 +0100, "ThomasB" <usenet fjern @ fjern
2ma2 prik dk> wrote:

>Uha uha - det er sgu ikke engang noget at spøge med...

http://www.reuters.com/article/newsOne/idUSCOL33182120070323

hvordan kan det gå til at koalitionen overhovedet tillader den Iranske
flåde at trænge i i Iraqisk farvand?

er dværgen i Theran ved at prøve grænser af?

var det marinerne som ved en fejl sejlede ind i Iransk farvand?

/Albert Camus/

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 23-03-07 17:40

On Fri, 23 Mar 2007 14:45:45 +0100, @ skrev:

> [...]
> flåde at trænge i i Iraqisk farvand?

> er dværgen i Theran ved at prøve grænser af?
>
> var det marinerne som ved en fejl sejlede ind i Iransk farvand?

Eller måske var det ikke en fejl; men en kalkuleret chance der
gik galt. Måske en provokation fra engelsk side.

Det irakiske territorialfarvand er ikke kæmpestort, og det
nærmest vrimler med engelske og amerikanske skibe og fly i
området. Umiddelbart undrer det mig, at det hverken
englænderne eller amerikanerne greb ind overfor iranerne, hvis
de virkeligt bevægede sig ind i irakisk territorialfarvand og
nuppede et engelsk flådefartøj. Den manglende modstand fra
fartøjet ville jeg også gerne se en forklaring på.

--
"You can fool some of the people all the time, and those are
the ones you want to concentrate on." - George W Bush

Fra : Hr. Jensen

Dato : 23-03-07 17:11

On Fri, 23 Mar 2007 14:21:46 +0100 "ThomasB" <usenet fjern @ fjern 2ma2
prik dk> sent the following smoke signals:

>"Cirka 15 britiske marinesoldater blev fredag tilbageholdt af et iransk
>krigsskib i Den Persiske Bugt, meddelte det britiske forsvarsministerium,
>der samtidigt krævede soldaterne sat på fri fod. "

Så må man håbe at de har nogle vandtætte uniformer...

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Fra : TL

Dato : 23-03-07 20:29

On Mar 23, 9:40 am, Henrik Svendsen <HrSvend...@msn.com> wrote:

> Den manglende modstand fra
> fartøjet ville jeg også gerne se en forklaring på.

De små gummibåde har ikke meget slagkraft hvis et irakisk patruljeskib
prøver at samle dem op.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 23-03-07 21:50

On 23 Mar 2007 12:29:09 -0700, TL skrev:

> De små gummibåde har ikke meget slagkraft hvis et irakisk patruljeskib
> prøver at samle dem op.

Nej, og sikkert heller ikke hvis et iransk patruljeskib
prøver. Men nu kom gummibådene jo fra krigsskibet HMS
Cornwall, der vel har ligget meget tæt på.

--
"Nothing is easier than self-deceit. For what each man wishes,
that he also believes to be true." --Demosthenes

Fra : Bruno Christensen

Dato : 24-03-07 17:09

On Fri, 23 Mar 2007 21:49:56 +0100, Henrik Svendsen wrote:

> Nej, og sikkert heller ikke hvis et iransk patruljeskib
> prøver. Men nu kom gummibådene jo fra krigsskibet HMS
> Cornwall, der vel har ligget meget tæt på.

15 mand der "uretmæssigt" er blevet taget til fange er jo et godt
argument, når Blair skal til at begrunde invasionen i Iran

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : Joakim

Dato : 26-03-07 16:05

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Nej, og sikkert heller ikke hvis et iransk patruljeskib
> prøver. Men nu kom gummibådene jo fra krigsskibet HMS
> Cornwall, der vel har ligget meget tæt på.

Du er ikke den eneste der stiller spørgsmål ved briternes manglende
modstand. Se blot her:

http://www.jpost.com/servlet/Satellite?cid=1173879174837&pagename=JPost%2FJPArticle%2FShowFull

A senior US officer in the Persian Gulf expressed surprise at how
easily a team of Britsh sailors were taken captive by Iran on Friday,
saying that US marines would have fired on the Iranian forces, the
British newspaper The Independent reported on Monday.

"The unique US Navy rules of engagement say we not only have a right
to self-defense but also an obligation to self-defense," Lt.-Cmdr.
Erik Horner, who has been working with the British task force in the
region, told the newspaper.

"They [the British] had every right in my mind and every justification
to defend themselves rather than allow themselves to be taken. Our
reaction was, 'Why didn't your guys defend themselves?'"

Fra : ThomasB

Dato : 28-03-07 15:00

"Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "They [the British] had every right in my mind and every justification
> to defend themselves rather than allow themselves to be taken. Our
> reaction was, 'Why didn't your guys defend themselves?'"

Det vil sgu da være det rene selvmord, at åbne ild mod et krigsskib når man
sidder i en gummibåd.