engelsk opskrift
Fra : (-Peter-)

Dato : 22-03-07 17:22

hej.,.

jeg har en opskrift på en chokolade kage hvor jeg har flg. udtryk jeg
er i tvivl om hvad betyder..

plain flour (det er da almindeligt mel ikke)?
self-raising flour - er det noget med bagepulver?

nogen der kan hjælpe?

mvh
peter

Fra : Max

Dato : 22-03-07 17:45

Hej Peter

> plain flour (det er da almindeligt mel ikke)?

Ja.

> self-raising flour - er det noget med bagepulver?

Selvhævende mel, ikke nemt at købe i DK, tror dog
Food From Home har det, men du kan lave det selv,
til 5 dl mel tilsættes 1 tsk. salt og 1 tsk. bagepulver.

--
Mvh Max

Fra : (-Peter-)

Dato : 22-03-07 18:07

On 22 Mar., 17:44, "Max" <Max_J...@post9.tele.dk.invalid> wrote:
> [...]
> Food From Home har det, men du kan lave det selv,
> til 5 dl mel tilsættes 1 tsk. salt og 1 tsk. bagepulver.

jeg fandt selv noget med at blande 150 g mel med 1 tsk bagepulver -
det er jo kun halvdelen af hvad du foreslår (1 dl mel vejer vidst 60
g)... hvor har du dit forhold fra?

Fra : Max

Dato : 22-03-07 18:25

Hej

> g)... hvor har du dit forhold fra?

Fra et tidligere indlæg her i gruppen.

--
Mvh Max

Fra : (-Peter-)

Dato : 22-03-07 19:23

On 22 Mar., 18:25, "Max" <Max_J...@post9.tele.dk.invalid> wrote:
> Hej

> Fra et tidligere indlæg her i gruppen.
>
> --
> Mvh Max

okay.. men så må jeg jo prøve mig frem.. :)

mvh
peter

Fra : Tove Krieger

Dato : 22-03-07 21:18

http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift.php?id=16828&Selvh%C3%A6vende%20mel

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : (-Peter-)

Dato : 23-03-07 12:03

On 22 Mar., 21:18, "Tove Krieger" <minimiv_nosp...@privat.dk> wrote:

> http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift.php?id=16828&Selvh%C...
>
> --
> Venlig hilsen Tove
> Beware of people who dislike cats

tak.. det er så endnu mere endnu.. sjovt det varierer så meget..
prøver mig frem idag eller imorgen..

peter

Fra : (-Peter-)

Dato : 24-03-07 16:27

On 23 Mar., 12:03, "(-Peter-)" <garfield...@mail-online.dk> wrote:

> tak.. det er så endnu mere endnu.. sjovt det varierer så meget..
> prøver mig frem idag eller imorgen..
>
> peter- Skjul tekst i anførselstegn -
>
> - Vis tekst i anførselstegn -

bugte ca 1,5 tsk i en kage med 175 g mel.. og blev meget godt..

/peter

Fra : Tove Krieger

Dato : 24-03-07 19:21

In news:1174749996.736187.73330@d57g2000hsg.googlegroups.com,
(-Peter-) <garfieldpbj@mail-online.dk> typed:

> bugte ca 1,5 tsk i en kage med 175 g mel.. og blev meget godt..
>
> /peter

Tjah, så har det jo ikke været helt ved siden af. Jeg forstår bare
ikke hvordan man i udlandet har brug for "selfraising flour", det er
da bare at komme bagepulveret i melet selv, hvor svært kan det være