Hellraiser 7: Deader (spoiler)
Fra : Kim2000

Dato : 31-03-07 03:16

Konceptet har siden den første film i firserne været en terning slipper
helvedes vogtere løs på Jorden. Her i syvende del af serien har man følt det
var på tide der skete noget nyt, og derfor er historien markant anderledes
end tidligere. Faktisk er både historie og skuespil nok noget af det bedste
serien endnu har budt på, desværre fungerer ingen af dele specielt godt i
lige præcis denne serie.

Historien er bygget op omkring at man skal have svært ved at gennemskue hvad
der er virkeligt og hvad der er fantasi og i enhver anden film ville det
have fungeret fremragende, men i netop Hellraiser er det intet underligt i
at folk kan bevæge sig selvom de er døde, vi ved at Pinhead eksisterer og
ikke kun er en del af hovedpersonens fantasi. Derfor kommer ideen aldrig til
at fungerer, det er en skam, for i sig selv er manuskript og instruktion
langt bedre end tidligere i store dele af filmen, der dog ender med ikke at
hænge særlig godt sammen. Scenen i togvogen er fx genial, hvor hun pludselig
opdager at dem hun snakker med er døde og har været det længe og at hun
snakker med sig selv. Da hun så vågner på sindssygehospitalet og langsomt
igen bliver opslugt af en psykose så kunne det have fungeret fremragende,
desværre VED vi jo at det ikke er en psykose og dermed falder hele konceptet
i manuskriptet til jorden med et brag. ØV!

Pinhead og djævlens vogtere virker påtaget og påklistret, ærlig talt virker
det som om instruktøren helst ville have været fri for dem.

Den obligatoriske "split skurken ad" scene er påtaget og jeg synes aldrig
man rigtig gider universet. Jeg tror man skulle have givet instruktøren frie
tøjler, droppet universet og ladet ham lave en film udenfor serien, så havde
tingene formentlig været helt på højde med "Spider" og lignende film.

mvh

Kim

--
På DaMat er der masser af gratis hæfter og blade, nogle skal du betale for,
men de fleste er gratis.

Fra : Per Hansen

Dato : 01-04-07 01:10

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> mentioned this

> mvh
>
> Kim

Hellraiser 8 vises forresten på Canal+
Men sammenlagt kan man sige at de skulle have været stoppet
med at lave flere af dem for rigtig mange år siden.

Det var sjovt med den 1ste, nr 2 aahh ok kan lige gå an,
men så heller ikke flere, så nåede de sgu op på 8 ialt
og så siger de enda at der snart kommer en 9'er også.
http://www.imdb.com/title/tt0887261/

Hellraiser er blevet som kaffe der har stået på en tændt kaffemaskine
i 12 timer, en faens dårlig kaffe.

--
Per Hansen

Fra : lhs

Dato : 04-04-07 19:12

Hellraiser 2, var det den... spoiler.
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..

Med turen i helvede og de blafrende kulisser ?
Husker specielt papkuliseerne der ik kunne stå helt stille i slut
sekvenserne.. se dengang kunne de lave c film

LHS

Fra : Per Hansen

Dato : 04-04-07 22:25

"lhs" <shane@(fjern)egt2net.dk> mentioned this

> [...]
> Husker specielt papkuliseerne der ik kunne stå helt stille i slut
> sekvenserne.. se dengang kunne de lave c film

Jow, det var det vist nok.
Jeg mener også at det var den hvor at en ung kvinde trak huden af en
mand og tog den på for at narre hans ret tossede kone, så de kunne
slå hende ihjel inden hun gjorde det ved dem.

Men nu er det også en del år siden jeg så den, så jeg kan huske forkert.

--
Per Hansen