thailand i oktober
Fra : Claus

Dato : 20-03-07 16:35

Er en badeferie i Thailand i uge 42 en dårlig ide' i forhold til februar
måned?

Mvh
Claus

Fra : ;o\)-max-

Dato : 20-03-07 17:26

"Claus"
> Er en badeferie i Thailand i uge 42 en dårlig ide' i forhold til februar måned?
>
> Mvh
> Claus

Næh det er da en glimrende ide.. -max-

Fra : Claus

Dato : 20-03-07 19:42

Er der varmt og stabilt solrigt vejr som i februar?
Mvh
Claus

Fra : Peter Loumann

Dato : 20-03-07 20:41

On Tue, 20 Mar 2007 19:42:16 +0100, Claus wrote:

> Er der varmt og stabilt solrigt vejr som i februar?

Temperaturen er nogenlunde den samme, men det er vådere og sandsynligvis en
del mere skyer og blæst:

Phuket:

http://www.dmi.dk/dmi/index/verden/verdensvejr.htm?city=800066002&country=Thailand

Bangkok:

http://www.dmi.dk/dmi/index/verden/verdensvejr.htm?city=800066001&country=Thailand

På begge sider: scroll lidt ned!

Vi er tæt på overgangen mellem monsun og sæson, så variationen er nok
betydelig fra år til år.

http://pedalo.dk/thailand/

Fra : Nicolai

Dato : 21-03-07 09:20

Min oplevelse på 2x oktober i Phuket er at der kan komme nogle meget seriøse
men meget kortvarige styrtregn.
Typisk havde vi sol, kun afbrudt af et par timers regn, og så tilbage i
solen ;)

Fra : ;o\)-max-

Dato : 21-03-07 11:47

"Nicolai"

> Min oplevelse på 2x oktober i Phuket er at der kan komme nogle meget seriøse men meget
> kortvarige styrtregn.
> Typisk havde vi sol, kun afbrudt af et par timers regn, og så tilbage i solen ;)

Som Peter siger variationerne kan være store fra år til år,
men regnskyllene når de kommer er kraftige og kortvarige,
og det er ikke af det onde, som hjemme i danmark, hvor
man kan sidde inde og stirre sig deprimeret på grå kold
regn - når det regner her ude er det dejligt og sjovt, man
får lyst til at danse runt i pytterne, eller sidde under haltag
med en kold pils og bare nyde synet.. -max-

Fra : Bonnie

Dato : 20-03-07 21:47

Jeg var i Thailand for 2½ år siden, godt nok ikke i oktober men fra 6
november og en måned frem... vi så stort set ikke regn...

MVH Bonnie