[DVD] 'Ildkamp'
Fra : Zeki

Dato : 02-07-01 14:56

For dem der kan huske filmen 'Rapid fire' (Ildkamp) med kultfiguren Brandon
Lee, er der fra d 16 juli nu endelig mulighed for at se hans, i mine øjne,
bedste film på dvd.

Brandon Lee, der tragisk døde under optagelserne til filmen 'The Crow', er
søn af legendariske Bruce Lee, der ligeledes omkom under mystiske
omstændigheder.

http://us.imdb.com/Title?0105219

Zeki

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 02-07-01 15:04

Hej!

Zeki wrote:

> For dem der kan huske filmen 'Rapid fire' (Ildkamp) med kultfiguren Brandon
> Lee, er der fra d 16 juli nu endelig mulighed for at se hans, i mine øjne,
> bedste film på dvd.

The Crow er da hans bedste film!

(Men jeg har dog ikke set Rapid Fire, måske skulle man .

--
Regards / M.v.h. Kim Voss Schrader

Sjælland rulez

Fra : Zeki

Dato : 02-07-01 15:10

> The Crow er da hans bedste film!

Smag og behag. Personligt synes jeg at den er elendig. Derudover var Lee jo
kun med i ca halvdelen af filmen, da de måtte erstatte ham med en
look-a-like og ændre manuskriptet, efter han blev skudt.
Lee's styrke er ikke hans skuespil, men at han kan sparke noget seriøs anus,
som får karaktererne i 'Tiger på spring, drage i skjul' til at ligne
praktikanter på en judo-skole for børn. I 'The Crow' ser man intet af hans
formidable teknik - det gør man til gengæld i høj grad i 'Ildkamp'. Den
afsluttende næve/kung-fu kamp i filmen, er noget nær det bedste der rent
teknisk nogen sinde er præsteret på film.

> (Men jeg har dog ikke set Rapid Fire, måske skulle man .

Hvis du ikke har set den (én af Lee's kun fire film), hvordan kan du så
hævde at 'The Crow' er den bedste? Har du heller ikke set de andre?

Zeki

Fra : Anders Nielsen

Dato : 02-07-01 17:30

Zeki <sinners.inn@image.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:jm%%6.1991$c63.233051@news000.worldonline.dk...

> Lee's styrke er ikke hans skuespil, men at han kan sparke noget seriøs
anus,
> som får karaktererne i 'Tiger på spring, drage i skjul' til at ligne
> praktikanter på en judo-skole for børn. >

Der synes jeg du tager fejl. Hong Kong kung-fu film er en HELT andet klasse
end de spæde amerikanske forsøg på at lave spændende kampscener...
og ja, jeg har set "Rapid Fire"
....desværre

vh Anders