Stofanet 1024/256 samtidig upload/download
Fra : mbk112@hotmail.com

Dato : 29-03-07 22:05

Hej

Når jeg har et stofanet abbonement, der lyder på 1024/256.

Når jeg måler upload/download hver for sig, får jeg resultater, der
passer godt med den købte hastighed.

Men hvis jeg både uploader og downloader på samme tid, syntes jeg det
begynder at gå langsommere.

Er det normalt?

mvh
Michael Kristensen

Fra : CarstenGP

Dato : 29-03-07 22:22

<mbk112@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Men hvis jeg både uploader og downloader på samme tid, syntes jeg det
begynder at gå langsommere.

Er det normalt?

Ja, det er helt normalt.

Men hvis du bruger et program, som f.eks. Netlimiter,
kan du begrænse et programs upload,
så det kun kan bruge en vis del af din upload.

Hvis du sender med fuld skrald, så har du næsten ingen download.
Så sørg for at få sat en begrænsning på, hvis du sender meget.
F.eks. kan du afsætte 2/3 af den samlede hastighed
til et program, der sender meget. Så er der stadig lidt tilbage,
der kan sende beskeder frem/tilbage (pakkedata)

Hvis du en dag for mulighed for en fiber-forbindelse,
så kan du køre synkront, hvilket vil sige at du kan sende/hente
uafhængig af hinanden. Disse linier har som regel også samme
up/downloadhastighed F.eks. 10/10 eller 20/20 Mbit.

Carsten

Fra : Jesper Lund

Dato : 29-03-07 22:45

CarstenGP wrote:

> Hvis du en dag for mulighed for en fiber-forbindelse,
> så kan du køre synkront, hvilket vil sige at du kan sende/hente
> uafhængig af hinanden.

Der skal stadig bruges båndbredde til TCP returpakker, ligesom ved ADSL.

--
Jesper Lund

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 30-03-07 06:07

On Thu, 29 Mar 2007 23:44:51 +0200, "Jesper Lund"
<usenet@jesperlund.com> wrote:

> Der skal stadig bruges båndbredde til TCP returpakker, ligesom ved ADSL.

Det er naturligvis rigtigt. Jeg tror, pointen var, at man har meget
mere hastighed upstream og derfor bedre kan udnytte begge dele.

-A
--
Hvis bruger et anti-spam program, der spammer os andre i hvert