login
Fra : Quake

Dato : 27-03-07 16:46

Jeg er ved at lave en hjemmeside til en nystartet fodboldklub og så har

siden ligger på one.com

www.koegepigefc.dk

mvh
quake

Fra : Lars Grau

Dato : 28-03-07 07:02

Lyder lidt som om du skal i gang med CMS, de kan blandt andet hentes her
http://www.hotscripts.com/PHP/Scripts_and_Programs/index.html

/Lars

Fra : Quake

Dato : 28-03-07 09:02

"Lars Grau" <mail@famgrau.dk> skrev i en meddelelse
> Lyder lidt som om du skal i gang med CMS, de kan blandt andet hentes her
> http://www.hotscripts.com/PHP/Scripts_and_Programs/index.html
>
> /Lars

skal jeg bruge cms til at lave hjemmesiden i eller kan jeg godt bruge det
jeg har nu som jeg har lavet i frontpage
er også lidt i tvivl om hvad jeg skal bruge iaf cms

mvh
quake

Fra : Lars Grau

Dato : 28-03-07 21:10

> [...]
> det jeg har nu som jeg har lavet i frontpage
> er også lidt i tvivl om hvad jeg skal bruge iaf cms

CMS er til at lave login ind med, og der ved give tilladser til personer, så
de kan rette i sider online, jeg ved ikke om du kan bruge det som du har
idag, men læs dig lidt frem og se om du kan intergerer det i det system som
du bruger idag, mange CMS køre både HTML, PHP og ASP, så mon ikke det vil
virke.

/Lars

Fra : Quake

Dato : 28-03-07 22:03

> [...]
> har idag, men læs dig lidt frem og se om du kan intergerer det i det
> system som du bruger idag, mange CMS køre både HTML, PHP og ASP, så mon

jeg vil kigge lidt på det
tak for dit svar

mvh
Quake

Fra : Quake

Dato : 29-03-07 09:13

> "Lars Grau" <mail@famgrau.dk> skrev i en meddelelse

> jeg vil kigge lidt på det
> tak for dit svar
>
> mvh
> Quake
>Jeg har kigget llidt på cms men kan ikke rigtig finde hoved og hale idet
hvordan kører man cms ???

findes det på dansk da mit engelsk er meget dårligt

mvh
quake

Fra : enkvinde

Dato : 29-03-07 09:52

> hvordan kører man cms ???
>
> findes det på dansk da mit engelsk er meget dårligt

Hej quake

Et cms systems store force er, at man kan tildele andre rettigheder til at
skrive på siden. Logikken i et cms system er, at tingende er skilt ad. Dit
lay out ligger eet sted, mens det skrevne ligger et andet sted. Derfor er
det ganske praktisk når andre skal kunne skrive på siden. De risikerer
nemlig ikke at ændre sidens udseende totalt, ved at få lavet noget galt.

Til gengæld kan du ikke bruge dine Front Page sider der. Du er nød til at
starte om og lave siderne forfra i cms systemet.

De cms systemer som jeg har undersøgt har alle brugt css og database, så du
skal altså også være parat til at lære noget nyt.

Et af de mest populærer cms systemer er joomla, som har den fordel at du kan
hente råd og vejledning på en dansk Joomla side. Tjek her
http://joomla.dk/index.php?option=com_content&task=view&id=65&Itemid=58

Det er altså en omstændig affære at skifte. Det letteste ville klart være,
at træneren kunne ændre på dine eksisterende sider, som du har lavet i Front
Page. Hvilket ikke er muligt, uden at han også installerer FrontPages og får
adgang til udbyderen således at han kan down og uploade ændrede sider.

En anden løsning kunne være... noget i stil med jeres gæstebog. At I finder
en service, hvor træneren kan skrive sine budskaber. Det kan være i form af
en nyhedsside, eller måske et forum, som I kobler til den eksisterende side.

Hilsen Eva

Fra : Quake

Dato : 29-03-07 10:16

"enkvinde" <HulkendeHulda@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> finder en service, hvor træneren kan skrive sine budskaber. Det kan være i
> form af en nyhedsside, eller måske et forum, som I kobler til den

hej Eva

Tak for dit svar
så har jeg lidt at arbejde vidre med

Mvh
Quake

Fra : Quake

Dato : 29-03-07 10:21

> [...]
> finder en service, hvor træneren kan skrive sine budskaber. Det kan være i
> form af en nyhedsside, eller måske et forum, som I kobler til den

kan jeg nøjes med at ændre de sider som jeg vil ha andre til at kunne skrive
på eller skal det hele laves om

Mvh
quake

Fra : enkvinde

Dato : 29-03-07 10:34

> kan jeg nøjes med at ændre de sider som jeg vil ha andre til at kunne
> skrive på eller skal det hele laves om

Hej quake

Det afhænger helt af, hvilken vej du ønsker at gå i fremtiden. Men starter
du op med et cms, så vil jeg da klart anbefale dig at integrere alle dine
sider, altså lave det hele om

Hilsen Eva

Fra : Quake

Dato : 29-03-07 11:57

> [...]
> du op med et cms, så vil jeg da klart anbefale dig at integrere alle dine

Hej Eva.

Jeg har hentet det der Joomla men hvis jeg nu kører den instalation af det
går det så ud over noget af det jeg har liggende på serveren nu eller bliver
det bibeholdt

Undskyld hvis jeg stiller dumme spørgsmål men er nybegynder i alt hvad der
hedder hjemmesider og jeg er bange for at komme til at ødelægge/slette det
jeg har lavet nu.

Mvh
Quake

Fra : enkvinde

Dato : 29-03-07 12:18

> Undskyld hvis jeg stiller dumme spørgsmål men er nybegynder i alt hvad der
> hedder hjemmesider og jeg er bange for at komme til at ødelægge/slette det
> jeg har lavet nu.

Der findes ingen dumme spørgsmål her.

Du burde ikke ødelægge noget som helst. Det sker kun, hvis de nye filer du
uploader hedder det samme, som nogen du allerede har. Hvis du feks allerede
har en fil som hedder index.html og nu lægger en ny op af samme navn, så vil
den gamle blive overskrevet. Men hvis den nye i stedet hedder index.php så
vil du forsat have index.html liggende.

Det burde I ikke have, for joomla lægger sig højst sansynligt i en mappe,
som hedder joomla og dermed har du intet problem.

Men tjek lige efter om du og joomla bruger samme filnavne, inden....

Hilsen Eva