Harddisk væk i vista men ok i XP
Fra : [Danmark] 4 mibts

Dato : 26-03-07 19:18

Hej.

Har følgendene problem.

Har en 160 gb harddisk som sidder som slave på en anden disk med windows xp
pro.

I stifinderen kan jeg godt se den og bruge den, har alle mine mp3 filer,
fotos mm på denne disk.

Hvis jeg skifter til Vista, ja så er denne disk væk pist borte, og det er
ski lidt trals. Har instaleret vista på sin egen disk.

Har yderliger en 250 gb disk som godt kan se i både XP og Vista.

I enhedshåndteringen/administrator/enhedshåndtering står der følgendene om
den omtalte disk: simpel/dynamisk.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 26-03-07 19:28

[Danmark] 4 mibts skrev:

> Hvis jeg skifter til Vista, ja så er denne disk væk pist borte,
> og det er ski lidt trals. Har instaleret vista på sin egen disk.

Har du prøvet diskmgmt.msc i Vista? (Start > Kør: diskmgmt.msc).
Måske har den fået et drevbogstav i Vista, som kolliderer med en
anden enhed i dit system. Jeg tvivler på, at det er et hardware-
problem.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Henning

Dato : 26-03-07 21:46

On Mon, 26 Mar 2007 20:17:48 +0200, "[Danmark] 4 mibts"
<carsten-phillip@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
>
>Har yderliger en 250 gb disk som godt kan se i både XP og Vista.
>
>I enhedshåndteringen/administrator/enhedshåndtering står der følgendene om

Vista Home kan ikke læse dynamiske diske, kun "Grundlæggende". Jeg
formoder han går fra en XP Pro? Du skal have fat i et
tredispartsværktøj for at konvertere tilbage til grundlæggende.

Fra : [Danmark] 4 mibts

Dato : 26-03-07 22:20

Snøft ja eller formatere den i vista, men så skal jeg til at flytte en
pokkers masse mp3 filer og fotos mm, samt slætte en pæn den programmer for
at instalere dem igen, øv øv

Fra : Henning

Dato : 27-03-07 10:07

On Mon, 26 Mar 2007 23:19:54 +0200, "[Danmark] 4 mibts"
> [...]

>Snøft ja eller formatere den i vista, men så skal jeg til at flytte en
>pokkers masse mp3 filer og fotos mm, samt slætte en pæn den programmer for

Korrekt - sad selv med samme problem for en uge siden Der er en
work-around fra Microsoft -
http://faq.arstechnica.com/link.php?i=1806. Den er langhåret, men
virker.