Så skulle "dyret" være på (rette) vej!
Fra : Jesper

Dato : 26-03-07 20:55

http://www.appleinsider.com/article.php?id=2601

Iflg AppleInsider så nærmer Leoparden sig færdiggørelse iflg en Wall
Street analytiker:

"From our analysis, we believe these concerns are overdone and believe
that Mac OS X Leopard will ship on time in the 'Spring' timeframe, or
Apple's June quarter," he wrote. "Our sources indicate that Apple's
latest beta build has made noticeable improvements in stability and
functionality from previous builds and that Apple is likely one or two
upcoming builds away from reaching 'final candidate' stage to be
released for manufacturing."

--
Jesper

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 26-03-07 20:56

> [...]
> functionality from previous builds and that Apple is likely one or two
> upcoming builds away from reaching 'final candidate' stage to be

pfff .. uanset hvem der udtaler sig er det alt sammen spekulation og
rygter ...

/thomas

--
Thomas
Blog & Stuff: http://www.elements.dk/

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 29-03-07 20:32

Thomas von Hassel wrote:

> pfff .. uanset hvem der udtaler sig er det alt sammen spekulation og
> rygter ...
>
> /thomas

Der er netop udkommet en ny Beta af Boot Camp, så den skal vel først
testes inden den endelige 10.5 er på gaden ?

Fra : helge.hammer@post4.t~

Dato : 29-03-07 22:17

<460c142d$0$90263$14726298@news.sunsite.dk>,
Henry Lerche Madsen <lerche@aarstiden.dk> skrev:
> Der er netop udkommet en ny Beta af Boot Camp, så den skal vel
> først testes inden den endelige 10.5 er på gaden ?

Hvordan er Apple's opgraderingspolitik, kan man forvente at en
spritny Mac (købt i april) med Tiger, kan blive opgraderet til
Leopard free of charge?

--
Helge.

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 29-03-07 22:28

helge.hammer@post4.tele.dk wrote:
> <460c142d$0$90263$14726298@news.sunsite.dk>,
>
> Hvordan er Apple's opgraderingspolitik, kan man forvente at en
> spritny Mac (købt i april) med Tiger, kan blive opgraderet til
> Leopard free of charge?

Skal du ikk regne med !

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 30-03-07 06:04

<helge.hammer@post4.tele.dk> writes:

> Hvordan er Apple's opgraderingspolitik, kan man forvente at en
> spritny Mac (købt i april) med Tiger, kan blive opgraderet til
> Leopard free of charge?

Du skal regne med at Apple gerne vil tjene alle de penge på dig som de
kan slippe væk med.

Konklusionen er vel nærliggende, men trist.
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular iMacs!"

Fra : Morten Lind

Dato : 30-03-07 07:14

> Du skal regne med at Apple gerne vil tjene alle de penge på dig som de
> kan slippe væk med.
>
> Konklusionen er vel nærliggende, men trist.

Altså - for længe siden _har_ jeg altså fået en opgradering uden
beregning, men jeg ved jo ikke, om Apple gør det mere. Det er også
muligt, at det var lidt specielle omstændigheder?

Det var nemlig fra Mac OS 9.2.2 til Mac OS X, 10.0, og den fik jeg som
retailversion. Og senere fik jeg så tilsendt en Max OS X, 10.1, også
uden beregning.

Men dengang kostede en G4 også det samme som to G5´ere idag

M.

Fra : Henrik Münster

Dato : 30-03-07 08:56

On 2007-03-30 08:13:36 +0200, info@for-ogefternavn.dk (Morten Lind) said:

> [...]
>
> Det var nemlig fra Mac OS 9.2.2 til Mac OS X, 10.0, og den fik jeg som
> retailversion. Og senere fik jeg så tilsendt en Max OS X, 10.1, også

Det er rigtigt, at det er sket nogle få gange, at man har kunnet få et
nyere styresystem for et ekspeditionsgebyr, men det har været i helt
specielle tilfælde. Det er typisk noget med, at den nye version bliver
lanceret på en bestemt dato f.eks. ved en MacWorld Expo. Så kan folk,
der har købt en Mac på denne dag og senere, få det nye styresystem for
et lille gebyr. Apple har jo ikke nået at lægge det med i kasserne på
de computere, der er blevet sent ud til grossister, lagre og butikker.
   Spørgsmålet var, om man kunne regne med, at man får Mac OS X 10.5,
hvis man køber en Mac i april. Svaret må være, at det kan man bestemt
ikke regne med. Man kan være heldig, at det sker, men man skal ikke
regne med det. Hvis Mac OS X 10.5 ikke er lanceret, og det ikke er
blevet meddelt, at man efter en bestemt dato får 10.5, hvis man køber
en Mac, uden det er med, så tør jeg næsten garantere 100%, at man skal
betale fuld pris for Mac OS X 10.5. Til gengæld er det jo heller ikke
så dyrt mere. Mac OS X er efterhånden kommet ned på kr. 1.000,-.
Windows koster 2-3 gange så meget. Men bevares, så kan vi jo ikke vide,
om Mac OS X 10.5 bliver dyrere. Der går jo rygter om, at iLifte og
iWork er med i prisen.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Morten Lind

Dato : 30-03-07 11:54

> [...]
> Windows koster 2-3 gange så meget. Men bevares, så kan vi jo ikke vide,
> om Mac OS X 10.5 bliver dyrere. Der går jo rygter om, at iLifte og

Du har fuldstændig ret i dine betragtninger - jeg berettede blot om egen
erfaring - .

Min nyindkøbte G5 med Mac OS X, 10.4.x indeholdt iLife(incl. iWeb), men
ikke iWork, så hvis iWork er med i prisen, bliver det rigtigt sjovt

M.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 30-03-07 09:15

> [...]

> Hvordan er Apple's opgraderingspolitik, kan man forvente at en
> spritny Mac (købt i april) med Tiger, kan blive opgraderet til

Kun hvis 10.5 er "annonceret" ... nærmere info ang. grace perioder vil
komme på apple site til den tid.

Som regel er det efter de har annonceret en endelig ship dato ..