Pingtider på Fullrate
Fra : kazz

Dato : 23-03-07 22:38

Hej Gruppe

Overvejer kratig at skifte til fullrate og deres største forbindelse 20/2.
Har tjekket på deres hjemmeside og jeg ligger mindre end 300m fra centralen
og der skulle ikke være problemer med at få fuld knald på linien.

Eftersom jeg spiller en del online, er jeg meget interesseret i om der er
nogle som kender deres pingtider, er de bedre eller mindst lige så gode som
hos TDC ?

Kazz

Fra : Thomas Jensen

Dato : 23-03-07 23:53
Fra : Brian K

Dato : 24-03-07 01:29

"kazz" <kazz@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Eftersom jeg spiller en del online, er jeg meget interesseret i om der er
> nogle som kender deres pingtider, er de bedre eller mindst lige så gode

Hej

Jeg ligger 3.6 km fra centralen - har 8/1 mb - min ping i feks Battlefield
2142 er 40-45 (hvilket er RET godt. Så jeg beklager mig ikke.

/brian

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 24-03-07 07:24

On Fri, 23 Mar 2007 22:38:00 +0100, "kazz" <kazz@adslhome.dk> wrote:

> Eftersom jeg spiller en del online, er jeg meget interesseret i om der
> er nogle som kender deres pingtider, er de bedre eller mindst lige så
> gode som hos TDC ?

Den første, afgørende forskel kan være forbindelses-typen: Hvis du fx
før har haft en Webspeed-forbindelse, vil du typisk se dårligere
latency med ADSL. Man kan ændre lidt på det ved at skifte til 'fast
path', men ADSL er og bliver bare halv-langsomt på last mile. Meget
bedre bliver det med ethernet-forbindelser som dem fra elselskaberne,
Dansk Bredbånd, ComX etc.

En anden væsentlig forskel er hvor gode forbindelser udbyderen har til
omverden. Det er der *meget* store forskelle på, og der er en tendens
til at pris følger kvalitet. (Gode forbindelser er dyre).

-A
--
Hvis bruger et anti-spam program, der spammer os andre i hvert

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 27-03-07 07:52

"kazz" <kazz@adslhome.dk> crashed Echelon writing

> Eftersom jeg spiller en del online, er jeg meget interesseret i om der
> er nogle som kender deres pingtider, er de bedre eller mindst lige så
> gode som hos TDC ?

Ja de er helt vildt bedre hos Fullrate end hos TDC, især hvis Fullrate
hoster serverne selv.

Læs ovenstående med ironi, da man ikke kan spørge om Fullrate har bedre
latency tider end TDC. Som Asbjørn nævner handler det om mediet samt hvor
serveren er i verdenen.

Fullrate vil have længere svartider til serveren i Japan og USA, end fx
servere i danmark. Men det vil TDC osse have.

Ergo, hvis du evt. vil have noget dokumentation mod nogle bestemte servere,
så må du hoste op med nogle ip-adresser folk på Fullrate kan teste.

--
Bjarke Andersen