Western Digital 500GB SATAII-300 (Fluid)
Fra : KV

Dato : 24-03-07 13:37

Jeg kan se at denne disk er forholdsvis billig (944 kroner = 1,89 kr/GB).
Jeg har kigget lidt på Google og kan ikke umiddelbart finde noget dårligt om
disken, men hvad siger I andre - er det en dårlig disk? Skal jeg holde mig
fra WD diske og istedet købe Maxtor (som jeg synes er gode diske)? Den skal
understøtte Smart, så jeg kan udlæse info fra min Linux.

Fra : Vega

Dato : 24-03-07 14:56

"KV" <nospam@REMOVE.gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> mig fra WD diske og istedet købe Maxtor (som jeg synes er gode diske)? Den
> skal understøtte Smart, så jeg kan udlæse info fra min Linux.

Ja det er jo nok en smagssag. Jeg har ene WD diske i min PC, pånær en enkelt
Maxtor, som står for snarlig udskiftning, til en WD disk. Så jeg ville helt
klart vælge WD, som jeg mener er de absolute bedste diske.
Kigger selv på sådan en WD 500gb disk. :)

Mvh. Vega.

Fra : Nicolai L

Dato : 24-03-07 17:23

"KV" <nospam@REMOVE.gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> mig fra WD diske og istedet købe Maxtor (som jeg synes er gode diske)? Den
> skal understøtte Smart, så jeg kan udlæse info fra min Linux.

Hvis dit alternativ er Maxtor, så uden tvivl WD. Jeg bruger kun WD diske og
kan klart anbefale dem. Det er vel heller ikke helt tilfældigt, at Maxtor er
blevet opkøbt af Seagate efter Maxtor i lang tid havde leveret dårlige diske
i stil med IBM's deathstar.

Nicolai

Fra : John Smith

Dato : 25-03-07 00:28

Nicolai L skrev i en meddelelse

> [...]
> Maxtor er blevet opkøbt af Seagate efter Maxtor i lang tid havde leveret
> dårlige diske i stil med IBM's deathstar.

Det var da noget af en påstand!
Jeg har selv 5 MaxLine III (300 GB) og 1 Proline (500 GB) både PATA og SATA,
har aldrig haft fejl på disse, eller læst, at der skulle være problemer med
MaxLine eller Proline Diske fra Maxtor, men de er også bygget til at køre
24/7/365. Man får som bekendt, hvad man betaler for. Jeg ved dog ikke, om de
disse diske stadig laves.

Fra : Nicolai L

Dato : 25-03-07 09:12

"John Smith" <kan_ikke_bruges@helt_sikkert.dk> skrev i en meddelelse

> Det var da noget af en påstand!

Det er da ikke en påstand jeg hiver ud af den blå luft. Du kan da selv gøre
fodarbejdet og tjekke nettet - Maxtor er det produkt, som har flest døde og
fejlbehæftede diske på markedet efter IBM. Hvis man ser bort fra
undtagelserne, som du åbenbart er en af, så er det helt generelt.

Derudover, så kan du læse følgende hos infoworld.com:

Three years ago, a January Storage Insider column focused on a big and, at
that time, stunning acquisition in the disk drive market segment. The deal
essentially translated into IBM selling its disk drive business to Hitachi
by way of creating a new company, Hitachi Global Storage Technology, which
became the steward of that storage segment for the Japanese giant. Given
that history, I am excited to open 2006 with another gigantic deal in the
disk drive industry, as Seagate has committed to purchase rival Maxtor --
lock, stock, and barrel. Make no mistake: The recently announced intention
to buy Maxtor is Seagate's answer to that Hitachi-IBM deal, and it spells
out the company goals more clearly and forcefully than any executive speech.

> Man får som bekendt, hvad man betaler for. Jeg ved dog ikke, om de disse
> diske stadig laves.

Det ændrer stadig ikke på, at det er Maxtor der senest har haft nogle
uheldige serier af harddiske og historiemæssigt, ser det ud som en
gentagelse af IBM. IBM havde problemer, solgte - senest har Maxtor haft
problemer, og nu solgt.

Nicolai

Fra : John Smith

Dato : 25-03-07 10:51

> [...]
> uheldige serier af harddiske og historiemæssigt, ser det ud som en
> gentagelse af IBM. IBM havde problemer, solgte - senest har Maxtor haft

Du skærer alle Maxtor diske over en kam, og det mener jeg stadig ikke
holder. Hvor kan du læse om problemer med MaxLine eller Proline diske fra
Maxtor? Det må der jo være, når du bare skriver Maxtor og ikke præcisere til
fx DiamondMax 9/10/11 diske. Har selv DiamondMax 9 og 10 diske, som stadig
fungere fint.
IBM lavede også diske, som fungerede uden probs. fx deres SCSI diske.

Fra : Ukendt

Dato : 25-03-07 10:58

John Smith wrote:

> [...]
> fungere fint.
> IBM lavede også diske, som fungerede uden probs. fx deres SCSI diske.

Det hele handler om QA, jo bedre den er jo bedre er diskene. sådan har
det altid været. en producent kan sagtens have forskellig QA for
forskellige produkter.

Fra : Jens Mikkel Lausten

Dato : 25-03-07 12:07

John Smith wrote:

> [...]
> 10 diske, som stadig fungere fint.
> IBM lavede også diske, som fungerede uden probs. fx deres SCSI diske.

Debatten afspejler ikke virkeligheden, nemlig at folk køler deres diske
meget forskelligt.
Harddiskens temperatur har gennerelt meget stor betydning for holdbarheden.
Man kan således ikke bare udpege een producent som dårligere end en anden.
Jeg har haft mindst 30 scsi diske i mit system og aldrig haft så meget som
en eneste dårlig sector;
og jeg kan faktisk via controlleren se både "known and grown defects".
Jeg har haft IBM, Quantum, Maxtor og Western Digital i mit system.

Mikkel

Fra : Nicolai L

Dato : 25-03-07 14:52

> Du skærer alle Maxtor diske over en kam, og det mener jeg stadig ikke
> holder.

Jeg skriver "Det ændrer stadig ikke på, at det er Maxtor der senest har haft
nogle
uheldige serier af harddiske". Nogle dårlige serier af diske, er nok til at
ødelægge navnet på en producent, selvom de har diske der er fejlfrie.

> Hvor kan du læse om problemer med MaxLine eller Proline diske fra Maxtor?
> Det må der jo være, når du bare skriver Maxtor og ikke præcisere til

Sludder. Hvis maxtor kan ligge navn til en dårlig serie diske, så kan jeg
sagtens finde og anbefale en anden producent, som ikke gør.

> fx DiamondMax 9/10/11 diske. Har selv DiamondMax 9 og 10 diske, som stadig
> fungere fint.

Det er da godt for dig.

> IBM lavede også diske, som fungerede uden probs. fx deres SCSI diske.

Det er da ligemeget, når først man får hæftet "IBM Deathstar" på sig, så er
der en årsag og det er ødelæggende. Det er Maxtor der har den rolle nu,
selvom du kan finde Maxtor serier som er rigtig gode.

Men ejg gider sådan set ikke forklare dig mere, bare fordi jeg har
"angrebet" dit foretrukne mærke. Hvis det havde været Seagate eller WD der
havde haft samme problemer som Maxtor, så havde jeg fravalgt dem. Jeg er
ikke den eneste med denne mening og historien med IBM og nu maxtor er ens.
Jeg vurderer på markedet og er ikke mærke loyal længere end hvis de laver
dårlige diske.

Nicolai

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 25-03-07 16:50

On Sun, 25 Mar 2007 15:52:16 +0200, "Nicolai L" <news2004@mailme>
wrote:

> [...]
>Jeg vurderer på markedet og er ikke mærke loyal længere end hvis de laver

Alle harddisk fabrikanterne har indimellem dårlige serier....

Det gælder også WD der på et tidspunkt måtte trække en hel serie
tilbage. Problemerne var så store at firmaet var tæt på konkurs og kun
overlevede fordi de købte teknologi fra IBM...

<mlr>

Fra : Nicolai L

Dato : 25-03-07 16:16

"Michael Rasmussen" <michael@invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> tilbage. Problemerne var så store at firmaet var tæt på konkurs og kun
> overlevede fordi de købte teknologi fra IBM...

Ja, sådan svinger det jo og derfor er der jo heller ikke noget i vejen med,
at det er Maxtor der senest har haft problemer.

Fra : Ukendt

Dato : 25-03-07 06:01

KV wrote:
> [...]
> disk? Skal jeg holde mig fra WD diske og istedet købe Maxtor (som jeg
> synes er gode diske)? Den skal understøtte Smart, så jeg kan udlæse

Jeg har haft 1 WD disk, og måtte ombytte den pga. uudholdelig hyletone efter
1 uge. Det var endda også en fluid. Så jeg har 100% dårlige erfaringer med
WD. Det er muligt at jeg var uheldig, men du efterlyste erfaringer med WD
diske. Jeg købte en Samsung SpinPoint i stedet for, som ikke siger en lyd
men er rimelig hurtig.

/Thomsen

Fra : Vega

Dato : 25-03-07 10:31

"Thomsen" <(())> skrev i meddelelsen

> [...]
> erfaringer med WD diske. Jeg købte en Samsung SpinPoint i stedet for, som
> ikke siger en lyd men er rimelig hurtig.

Jeg har så haft 2 Maxtor diske som gik i stykker inden for det første år. :(
Mine WD diske er:

1 250GB SATA 2
1 320GB SATA 2
1 150GB Raptor SATA 1

Ingen af dem larmer, pånær Raptoren når den arbejder, hvis man kan kalde det
at larme
Kører jo også med 10.000rpm. Alle diske hænger i elastik ophæng.

Mvh. Vega

Fra : not@home.se

Dato : 26-03-07 16:13

i min verden er der kun Seagate , jeg ved at der er mange meninger om
diske men jeg har altid haft Seagate total stabile diske og ikke haft
et eneste problem har kun skiftet dem ud for at få noget hurtigere, og
nu har jeg lige købt Seagate 7200.10 500gb sata2 den fungerer som
lagerdisk og er ret hurtig, jeg har faktisk aldrig hørt nogen sige
noget dårligt om Seagate ! men nu er der sikkert nogen der finder på
noget

hitachi/ibm har en skodservice hvis den går i stykker bliver den sendt
hele verden rundt næsten før den kommer tilbage, maxtor går tidt i
stykker, WD larmer . bare kig på hvor mange desibel de forskellige
diske larmer med der er WD ret højt oppe

men hvis Seagate fabrikkerne brændte helt væk og man ikke kunne få
Seagate mere så ville jeg vælge WD

men som sagt så har alle en mening om det