Slukke strøm på usb-port i ny Aldi pc
Fra : Henning

Dato : 23-03-07 10:04

Jeg kan ikke få usb-porten til at lukke for strømskinnen, når jeg
slukker "Aldi-computeren"? I min gamle pc havde jeg samme problem, her
fik jeg løst det ved at installere et ekstra pci-kort med usb-porte.
Desværre er der ikke plads i den nye pc til dette, der er kun een
ledig PCI-port, den er brugt til andet formål.
Nogle konkrete forslag til hvad der skal ændres i bios? Ideer har jeg
selv prøvet, nu mangler jeg bare den konkrete løsning

Fra : Jama

Dato : 23-03-07 13:58

"Henning" <newsmail@REMOVETHISmailme.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Nogle konkrete forslag til hvad der skal ændres i bios? Ideer har jeg
> selv prøvet, nu mangler jeg bare den konkrete løsning

På min Bærbar gør den det heller ikke, men så kan jeg også oplade min USB
Mus, mon ikke det er derfor?
Mvh.Jama

Fra : Helge

Dato : 23-03-07 20:27

Hej, har også lige bakset med det, forsøgte først med en usb-strømskinne,
det duede ikke, netop fordi der er strøm i usb-stikkene altid og jeg kunne
ikke finde nogen steder at slå det fra. Så forsøgte jeg med en alm.
strøm-spareskinne (til tv osv) men de ting der er forbundet til usb-portene,
lasermus, tastatur og printer, bruger åbenbart tilsammen så meget strøm, at
strømskinnen altid trigger på det, så det duede heller ikke...

Det er sgu' nok derfor de lige pludselig er faldet fra 200 til 50 kroner i
pris...

mvh Helge

Fra : Claus Tersgov

Dato : 24-03-07 01:56

> [...]
> Nogle konkrete forslag til hvad der skal ændres i bios? Ideer har jeg
> selv prøvet, nu mangler jeg bare den konkrete løsning

Det er ikke sikkert, at det er muligt i bios. Men ellers er dette en
løsning:

www.tersgov.dk/usbsnyd.jpg Kan ikke købes i butikkerne...

Claus

Fra : sls\(2770\)

Dato : 24-03-07 10:34

> Det er ikke sikkert, at det er muligt i bios. Men ellers er dette en
> løsning:
>
> www.tersgov.dk/usbsnyd.jpg Kan ikke købes i butikkerne...

Har du en opskrift på den dims?

// Sid

Fra : Jama

Dato : 24-03-07 12:16

> Det er ikke sikkert, at det er muligt i bios. Men ellers er dette en
> løsning:
>
> www.tersgov.dk/usbsnyd.jpg Kan ikke købes i butikkerne...
>
> Claus

Jeg mener, at hvis der slukkes direkte på Stikkontakten! Burde strømmen så
være der? Jeg var en af Dem, der købte Aldis store Bærbare MD 98100, på den
kunne der ikke lades på musen, når jeg lukkede den ned. Så her er en PC,
hvor USB udgangen er uden strøm. Men på Alle? Minne andre Bærbare, er der
strøm på, som jeg er glad for, da jeg ellers ikke ville kunne oplade min
USB Mus. Jeg kan jo ikke sætte den til opladning, når PCen er i brug, der
bruges Musen.
Mvh.Jama

Fra : Fietsenmaker

Dato : 24-03-07 07:05

Henning skrev:
> [...]
> Nogle konkrete forslag til hvad der skal ændres i bios? Ideer har jeg
> selv prøvet, nu mangler jeg bare den konkrete løsning

Det er fordi Medion maskiner ikke slukker for USB-porten når maskinen
slukkes. Jeg har løst det ved at sætte en ekstra usb kort i et ledig
slot, så virker strømskinnen.

Fra : Jama

Dato : 24-03-07 12:05

> [...]
> Nogle konkrete forslag til hvad der skal ændres i bios? Ideer har jeg
> selv prøvet, nu mangler jeg bare den konkrete løsning

Lige et spørgsmål. Hvorfor er du så utilfreds med den strøm?
Mvh.Jama

Fra : Mads

Dato : 24-03-07 12:19

On Sat, 24 Mar 2007 12:05:13 +0100, "Jama" <non-paed@c.dk> wrote:

>Lige et spørgsmål. Hvorfor er du så utilfreds med den strøm?
>Mvh.Jama

Har du ikke hørt at elektricitet koster penge?

Fra : Jama

Dato : 24-03-07 13:29

"Mads" <Mads@nospam.nothanks.com> skrev i en meddelelse

> Har du ikke hørt at elektricitet koster penge?

Ja, jeg ved det, men så må han til lommerne, og købe et af disse her,
specielle "Forlænger Stik", hvor strømmen helt afbrydes til alt, der
tilsluttes Stikket, TV,PC, etc. Men behøves det? Altså, at gå med både
"Livrem og Seller". Alle ved, at langt De fleste PC Brugere er glade for, at
PCen står med "Stand Bye Strøm" ,for så Starter den op med det samme. Vi ved
jo godt, at er der noget, der irriterende, så er det, hvis PCen er for længe
om at starte op. Men måske tager jeg helt fejl, hvem ved?
Mvh.Jama

Fra : Claus Tersgov

Dato : 24-03-07 18:07

> [...]
> med det samme. Vi ved jo godt, at er der noget, der irriterende, så
> er det, hvis PCen er for længe om at starte op. Men måske tager jeg

Ja, jeg mener at du tager fejl. Alt dette er f.eks. tilsluttet min
arbejdsstation, regn lidt på, hvad det koster i standby strøm om året, hvis
jeg ikke slukker.

4 sony trinitronskærme
2 printere med løs psu
5 løse harddiske med egen psu
1 ekstern DVD drev inkl psu
1 usbhub med psu
2 kraftige højttalere inkl. stor sub. Indbygget psu
2 højttalere uden sub med egen 2 x 50 watt forstærker
1 scanner egen psu
2 psu til mus og til tastatur
1 USB digitizer
1 realtime videokonverter med egen psu

Dertil kommer alt mit lydudstyr, som dog er mere begavet tilsluttet.

Problemet er jo, at de fleste ting i dag har ekstern psu, som jo er temmelig
besværlig at slukke for de fleste mennesker, fordi de ikke har seperate
stikkontakter. Samtidig er det møgbesværligt at finde den rigtige. (i hvert
fald i mit maskinrod!)

En lille psu koster ca. kr. 40-50,- om året - og det er bare i
tomgangsforbrug.

Claus

Fra : Henning

Dato : 24-03-07 12:47

On Sat, 24 Mar 2007 12:05:13 +0100, "Jama" <non-paed@c.dk> wrote:

>"Henning" <newsmail@REMOVETHISmailme.dk> skrev i en meddelelse
>>
>Lige et spørgsmål. Hvorfor er du så utilfreds med den strøm?

Fordi det er spild af ressourcer Jeg har skærm, højttalere o.a.
koblet på strømskinnen, som plejer at slukke sammen med pc. Det gør de
ikke længere, det er det jeg søger en løsning på.

Fra : Jama

Dato : 24-03-07 18:15

> Fordi det er spild af ressourcer Jeg har skærm, højttalere o.a.
> koblet på strømskinnen, som plejer at slukke sammen med pc. Det gør de
> ikke længere, det er det jeg søger en løsning på.

Ja det med Resourcerne kan jeg godt forstå, men alligevel, så syntes langt
De fleste, at PCen helst skal Starte op med det samme. Jeg er selv Slem med,
at lade PC,TV stå med StandBye strømmen på. Konen derimod, er stærkt imod
dette Resource spild, som hun kalder det. OK, så må jeg nok Gøre som Konen,
dig og De Fornuftige, og Slukke for Alt StandBye, så får jeg samtidig få Ro
hjemmet.
Mvh.Jama

Fra : Pico

Dato : 24-03-07 23:38

Henning wrote:

> Fordi det er spild af ressourcer Jeg har skærm, højttalere o.a.
> koblet på strømskinnen, som plejer at slukke sammen med pc. Det gør de
> ikke længere, det er det jeg søger en løsning på.

Kan du ikke anskaffe et par stykker af de her lange stik med evt. plads til
5 stik ?
Jeg har en dobbelt stikkontakt sidende hvor der er tilsluttet en af disse i
hver. Den ene har tilsluttet arbejds PC, printere, skanner osv. Den anden
har tilsluttet ADSL modem, switch, lader til trådløs telefon og en stikdåse
der altid er strøm på som kan bruges til opladning af batterier,
barbermaskine, mobiltelefon osv. Det er nødvendigt at ADSL, switch og så
videre altid har strøm, ellers virker netværket ikke.
Når jeg ikke bruger arbejdsmaskinen slukker jeg simpelthen for den
stikkontakt hvor alt Pc haløjet er forbundet til, så er jeg sikker på deer
ikke er noget der står og bruger unødvendige resurser. Det betyder ganske
vist at jeg skal slukke og tænde en kontakt når jeg skal bruge maskinen, men
da den er placeret fornuftigt er det let
--
MVH
Pico