modem fra tdc
Fra : Ivan Olsen

Dato : 21-03-07 14:01

jeg ved ikke om jer er i rette forum, ellers gi mig et vink .
jeg har en 20MBit/1024 forbindelse hos tdc, og de har leveret et siemens
speedstream 4100 A11 modem, og det trækker ikke godt, min opload især er
hårdt ramt.
med 4100 A11 scorer jeg kun 417 kbit/s i opload, men med et billion
modem fra tele 2, ryger jeg helt op på over 800 kbit/s i opload.
tdc påstår modemet (4100 A11) er godt nok og vil ikke skifte det, trods
jeg har snakket med 5 forsk. supportere fra tdc, som siger jeg skal have
et 4100 A32.
nogen der har et godt råd ??
Ivan !

Fra : Hauge

Dato : 21-03-07 14:04

Hejsa
Ivan Olsen wrote:
> nogen der har et godt råd ??

Ja, kik på deres driftinfo, der er svaret på problemet.
http://kundeservice.tdc.dk/privat/driftsinformation/details.php?id=-1040155683&dogtag=f5_p_kc_nar

Mvh Hauge

Fra : Ivan Olsen

Dato : 21-03-07 14:16

Hauge skrev:
> Hejsa
>
> Ja, kik på deres driftinfo, der er svaret på problemet.
> [...]
du har misforstået mit indlæg, det har været som beskrevet ovenover lige
fra da jeg skiftede fra tele 2 til tdc for 1.5 mdr. siden.
lige nu kører billionmodemet med en opload på 900 kbit/s mens jeg svarer
på dit indlæg.
ivan !

Fra : Hauge

Dato : 21-03-07 18:16

Hejsa
Ivan Olsen wrote:
> du har misforstået mit indlæg,

Ups, måske jeg skulle prøve at læse hvad du skrev

Jeg kan så desværre ikke hjælpe, selvom jeg prøvede..

Mvh Hauge

Fra : Renè

Dato : 22-03-07 12:54

"Ivan Olsen" <enghavevej6@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tdc påstår modemet (4100 A11) er godt nok og vil ikke skifte det, trods
> jeg har snakket med 5 forsk. supportere fra tdc, som siger jeg skal have
Har selv samme modem.Det virker som det skal,hvis ellers TDC har husket at
opdater firmwaren/softwaren i det.

Fra : Ivan Olsen

Dato : 22-03-07 14:37

Renè skrev:
> "Ivan Olsen" <enghavevej6@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Har selv samme modem.Det virker som det skal,hvis ellers TDC har husket at
> opdater firmwaren/softwaren i det.

hvad hastighed kører du med, og hvad viser en hastighedstest ?
havde kontakt til tdc-support igen i dag, da de kun leverede en
8MBit/256 kbit/s hele formiddagen, og de påstår at en forbindelse på
20MBit/1024 kbit/s har godkendte hastigheder på 10 MBit i download og
512kbit/s i opload, trods de på deres hjemmesider siger at en lowrate
forbindelse på uploadsiden skal være 1024 kbit/s.
jeg bor 1.4 km. fra centralen.
Desuden døde min forbindelse 2 gange på 5 min. hvor jeg talte med
support, til deres store overaskelse, hvilket er hverdag herhjemme, når
jeg kører med deres 4100 A11 modem.
Ivan !

Fra : Jama

Dato : 23-03-07 13:48

> [...]
> til deres store overaskelse, hvilket er hverdag herhjemme, når jeg kører

Hvorfor så ikke bruge det Billion du tester med. Har du selv, været inde og
opdat. Firmwarens software? Ellers er Modemer lige til at finde på Genbrugs
Pl. "hvis du kun har et TDC Modem" jeg så et, da jeg var på et af dem. Ja
flere herinde har sikkert flere af Dem. Du kan jo også gå til en TDC
forretning og sige, at Modemet ikke duer, så får du et nyt, det har jeg da
fået da mit røg. De tester Dem ikke. Du kan enda nå det idag!!
Mvh.Jama

Fra : Ivan Olsen

Dato : 23-03-07 16:43

Jama skrev:

> [...]
> forretning og sige, at Modemet ikke duer, så får du et nyt, det har jeg da
> fået da mit røg. De tester Dem ikke. Du kan enda nå det idag!!

i tdc-forretningen i slagelse støvede de et 4100 A32 op og jeg har lige
hentet det, og nu spiller det bare i forhold til 4100 A11.
Billion-modemet er tele 2`s, det vil de jo have tilbage, og det får de
så selvfølgelig.
Ivan !