Andet multimedie
bentjuul 3670
Åbne en PDF fil
Fra : Argh

Dato : 21-03-07 21:26

Hejsa
Jeg mener at der skulle være mulighed for at "åbne" en pdf fil og redigere i
teksten?
Jeg har adgang til Acrobat 7,0 men jeg kan ikke finde funktionen. Dokumentet
er ubeskyttet på alle måder når jeg åbner for dokumentegenskaber.
Når jeg markerer noget tekst med tekstmarkeringsværktøjet, er det kun muligt
at kopiere, ikke slette og skrive på ny.

Det drejer sig om en lidt ældre pdf fil hvor jeg ikke længere har
originaldokumentet, så det ville være fint hvis jeg bare kunne rette et par
ting i teksten og gemme som pdf igen.
Har I nogen forslag?

/Henrik

Fra : per christoffersen

Dato : 21-03-07 21:35

"Argh" <ohhhh@ohh.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Når jeg markerer noget tekst med tekstmarkeringsværktøjet, er det kun
> muligt at kopiere, ikke slette og skrive på ny.

I min gamle Acrobat 5 er der forskel på markeringsværktøjet og
redigeringsværktøjet. Det sidste hedder Text Touch Up Tool og kan både
bruges til lettere redigering og til formattering.
(Om man kan redigere i en PDF afhænger også af hvordan (og hvilke)
skrifterne er pakket med i dokumentet.)

/Per

Fra : Max

Dato : 21-03-07 21:53

Hej Henrik

> Jeg har adgang til Acrobat 7,0 men jeg kan ikke finde funktionen.

Og du er sikker på at det er en Acrobat og ikke bare en Reader ?

--
Max

Fra : Søren Blom

Dato : 23-03-07 12:34

"Argh" <ohhhh@ohh.dk> skrev > Hejsa
> [...]
> originaldokumentet, så det ville være fint hvis jeg bare kunne rette et
> par ting i teksten og gemme som pdf igen.

Hvis du har brug for hjælp, så er du velkommen til at maile PDF filen til
mig, så kan jeg konvertere den til en Word fil, hvor efter du kan rette det
du skal?

--
VH

Søren Blom