Mystisk
Fra : Ronaldo

Dato : 19-03-07 16:18

Jeg en ny PC for et par måneder siden, og den har kørt fint indtil nu. Jeg
får nogle mystiske symptomer hvad angår filer.

Hvis jeg prøver at installere noget fra en cd, som ellers virker perfekt, så
stopper den midtvejs med fejl om korrupte filer.

Jeg har haft downloadet nogle halvstore zip filer, og de er allesammen
korrupte. Windows har også crashet et par gange når der var tung fil
aktivitet.

Jeg har testet drevet med Seagate's eget værktøj, og den siger drevet virker
som det skal. Jeg har prøvet at opdatere både bundkort og cd-rom drev med
nyeste bios og firmware. Der er ingen forskel overhovedet.

Jeg forsøgte i går at re-installere Windows XP, men jeg får de samme
mystiske symptomer. Det var dog lidt underligt at den installerede Windows
uden problemer.

Hvem har en idé om hvad det kan være?

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 19-03-07 16:26

"Ronaldo" <freddie@brnet.dk> crashed Echelon writing

> [...]
>
> Jeg har haft downloadet nogle halvstore zip filer, og de er allesammen
> korrupte. Windows har også crashet et par gange når der var tung fil

Test rammen (evt. med memtest86)

--
Bjarke Andersen

Fra : Ronaldo

Dato : 19-03-07 17:04

"Bjarke Andersen" <bjarke.andersen@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Test rammen (evt. med memtest86)

Jeg fandt heldigvis en cd-r. Jeg var vant til at have memtest indbygget på
mit gamle DFI board.

En af klodserne står slemt til, men den anden ser dog fin ud.

Tak for hjælpen Bjarke! Det er skide fedt at have fundet fejlen.