Lydkortproblem line in
Fra : Erik Jakobsen

Dato : 19-03-07 08:01

Hej.

Jeg har nu prøvet at få noget ind på et lydkort's LINE IN både med det
indbyggede lydkort, samt et andet lydkort.

Det er ikke lykkedes mig. Jeg har selvfølgelig deselected det indbyggede
lydkort, da jeg satte det andet i computeren.

Hvordan afprøver jeg effekten af at sende et lydsignal ind på line in ?

Hvad er forskellen mellem mic og line in ?

Fra : Mads

Dato : 19-03-07 10:01

On Mon, 19 Mar 2007 08:01:05 +0100, Erik Jakobsen
<erik_ja@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
>lydkort, da jeg satte det andet i computeren.
>
>Hvordan afprøver jeg effekten af at sende et lydsignal ind på line in ?

Du starter med at tjekke om Line-in er slået til på de 2 "mixerpulte".
Kontrolpanel > Lyde og lydenheder > Avanceret.
Her finder du Play Control panelet og her tjekker du at Line-in ikke
er slået fra og at der er skruet op for den.

Skal du også kunne optage fra Line-in skal du også have fat i
Recording Control mixeren. Hiv menuen Indstillinger ned, vælg
Egenskaber og klik i Indspilning + OK
Her skal Line-in være valgt og igen skruet op.

>Hvad er forskellen mellem mic og line in ?

Mic indgangen er forstærket. Det er Line-in ikke

mvh Mads

Fra : Erik Jakobsen

Dato : 19-03-07 10:48

Mads wrote:

> Mic indgangen er forstærket. Det er Line-in ikke
>
> mvh Mads

Tak for svaret Mads. Jeg vil prøve, at følge det, du skriver.

/Erik