10 timers gratis tale hos CBB
Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 17-03-07 18:08

Hej..

Er der andre end mig som bestilte et abb. hos CBB , da de reklamerede med at
man fik 10 timera gratis tale ved oprettelse?

I så fald, hvor meget af det har i egentlig fået? På min konto har de indsat
300kr som skulle dække 10 timer. Men til en minutpris på 69 øre, kan jeg
slet ikke få det til at passe.

Jeg har nu kontaktet CBB og de har besvaret min mail med følgende:
"De 10 timer er et cirkatal. Du får 300kr taletid, hvilket er omkring 8
timers taletid, hvis du vælger minuttaksten til 69øre. Hvis du i stedet
vælger den til 39øre, svarer det ca. til 12 timer. "

Er der nogen af jer, som på hjemmesiden kunne læse ud af teksten, at man
alligevel ikke fik 10 timers tale, men et beløb som er et gennemsnit af hhv.
minut og sekund-afregning?
For jeg mindes ikke at jeg stødte på det da jeg bestilte.

Mvh
Thomas

Fra : Christian F

Dato : 17-03-07 18:34

"Thomas Buus Andersen" <andersen@thomasbuus.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> timers taletid, hvis du vælger minuttaksten til 69øre. Hvis du i stedet
> vælger den til 39øre, svarer det ca. til 12 timer. "

Hvad er problemet så ?
Du har selv valget

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 17-03-07 19:20

"Christian F" <anonym@fals.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad er problemet så ?
> Du har selv valget

Problemet er , at der stod at man fik 10 timers gratis tale!
Der stod ikke, at det var 8 timer ved minutafregning og 12 timer ved
sekundafregning.

Thomas

Fra : Jesper Hansen

Dato : 17-03-07 19:57

> [...]
> hhv. minut og sekund-afregning?
> For jeg mindes ikke at jeg stødte på det da jeg bestilte.

Da jeg tilmeldte mig CBB mobil var der et sted hvor det var beskrevet. Og at
de 300 kr kan bruges til alle deres services (fri sms, opkald, sms, mms,
osv )
De skal også være brugt inden 6 måneder..

Med venlig hilsen

Jesper c",)

Fra : Erling S.

Dato : 17-03-07 20:48

Jesper Hansen skrev:

> De skal også være brugt inden 6 måneder..
>
> Med venlig hilsen
>
> Jesper c",)

Det er ikke korrekt.
Jeg tilmeldte mig den 14. februar med 100 kr. og fik 300 kr.
Jeg skal tanke op inden den 14. oktober, efter hvad der står
på "mit CBB", dvs. 8 måneder.
/Erling

Fra : Jesper Hansen

Dato : 18-03-07 11:30

"Erling S." <erling.nospam@xmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jeg tilmeldte mig den 14. februar med 100 kr. og fik 300 kr.
> Jeg skal tanke op inden den 14. oktober, efter hvad der står

Det er rigtigt, jeg skal også først tanke op den 14 Okt. og tilmeldte mig
den 14. Feb. Men i deres "betingelser" står der 6 måneder.

Jesper c",)

Fra : Erling S.

Dato : 18-03-07 15:49

Jesper Hansen skrev:

> Det er rigtigt, jeg skal også først tanke op den 14 Okt. og tilmeldte mig
> den 14. Feb. Men i deres "betingelser" står der 6 måneder.
>
> Jesper c",)

Det forstår jeg ikke, har lige været på deres hjemmeside og kikket
under vilkår.
Har lige kopieret dette ud under cbb's vilkår:
3. Gyldighedsperiode
Dit nummer er gyldigt i 240 døgn (ca. 8 måneder) regnet fra det
tidspunkt hvor der sidst er tanket op på kontoen. Med andre ord skal du
tanke op mindst en gang hver 8. måned for at holde nummeret i live.

Der er da muligt, at det står et andet sted, jeg kan ikke se det.
/Erling

Fra : Jesper Hansen

Dato : 18-03-07 16:20

> [...]
> mindst en gang hver 8. måned for at holde nummeret i live.
>
> Der er da muligt, at det står et andet sted, jeg kan ikke se det.

Tilsyneladende har de lavet deres betingelser om, for der stod 6 måneder da
jeg tilmeldte mig og derfor underet jeg mig da der stod 8 måneder på "Mit
CBB".
Men det er da dejligt for de 300 kr er jeg da længe om at bruge.

Venlig hilsen
Jesper Hansen

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 27-03-07 14:21

Erling S. wrote:

> Det er ikke korrekt.
> Jeg tilmeldte mig den 14. februar med 100 kr. og fik 300 kr.
> Jeg skal tanke op inden den 14. oktober, efter hvad der står
> på "mit CBB", dvs. 8 måneder.

Skriv det nu ind i din kalender. Hvis du ikke tanker - uanset hvor meget der
står på kontoen, så inddrager de pengene. Det koster 50 kr. at flytte
pengene over på kontoen igen.

Går der yderligere tid, bliver din konto lukket. Måske kan du så nå at åbne
den igen inden den bliver lukket for alvor, men det koster også en klat
penge.

Når mine penge er brugt på min konto, ser jeg mig om efter et andet selskab.
Udelukkende pga ovenstående.

--
Per, Esbjerg