Kyniske bedragere overlever bedst
Fra : Bo Warming

Dato : 19-03-07 03:40

Engang i ulandene spurgte jeg en garvet , erfaren, kynisk,
desillusioneret brite om gode råd, og han sagde at for at holde sig
fri af problemer med lokalbefolkningen, skal man pejle sig ind på
deres humor og le sammen med dem

OG

når lejlighed byder sig, er det listigt at foregive, at man har venner
i sit hjemlands regering.

At der sker ret få attentater på hvide, skyldes traditioner fra en
tid, hvor sådant kunne føre til, at en af Japans kyststorbyer blev
bombet i smadder af den britiske flådes kanoner - noget som man ikke
gør, fordi en venneløs hippie-turist er faret vild og forsvundet.

ANDEN TVIVLSOM BW-INDSIGT FRA ULANDE

> Kristendommen et par tusind år gammel og jødedømmen en del ældre.
>
> Det gør det nu ikke mindre til løgn og overtro

BW: Både tro på Jahve, Jesus, astrologi og journalistiske
populærvidenskabelige forenklinger om lægekunst er naiv OPIUM FOR
FOLKET og smart opreklamering af eksperter og nul-nytte.
Efterrationalisering præger billedet.

Antallet af år, hvor medicinmænd har skåret hak i en knogle for
himmellegemers positioner og har foregøglet derved at være i ledtog
med højere magter, er nok snarere 40000 eller 400000 år, men også vor
indsigt i sådan forhistorisk stenalderhistorie er totalt unyttig og
giver os ikke indsigt i vore rødder på en måde , som man bør tvinge
skolebørn til at lære om.

Både i Sai Baba , kabale og i visse horoskoper kan der sagtens ligge
nyttige sandheder og fornemmelser begravet, men jeg har ikke tid at
sætte mig ind i det. At afvise muligheden er svinsk, egoistisk,
farisæisk, antividenskabelig overtro.

Måske sædceller, der starter kapløb i ægleder i Vandmandens tegn
medbringer DNA-tendens der
skaber stor sandsynlighed for særlig skitzofren psykose - det har
visse præsteskaber måske opnået en intuitiv og sand fornemmelse for
ved at arbejde intenst med tingene og forbedre fagets tradition -
selvom der ikke er lokkende matematik inde i billedet.
Månens udstråling påvirker anden biologi end tidevandet, så
himmellegemernes position kan sagtens påvirke en masse biologi på
måder, som det ikke er politisk korrekt at optage artikler om i de
fine tidssskrifter p.t. - medicinalfabrikkerne ønsker molekylær og
sikker-viden fokus (reproducerbarhed), som giver bedst
science-nyreligiøsitet i befolkningen og bedst autoritetstro overfor
velfærdsbureaukrati. Men måske shamaner var på nyttigere spor.