Gallup-måling: Ikke flere skillinger til D~
Fra : John

Dato : 16-03-07 23:19

".. Et flertal i befolkningen siger nej til at bevilge ekstra
midler, selv om produktionen er truet .."

Jep, det er nok! Slut med DR's ansvarsløse ekstravagance!

".. Venstrefløjen og de Radikale vælgere vil dog gerne hjælpe
...":

Naturligvis vil de støtte deres vigtigste talerør!

http://www.berlingske.dk/indland/artikel:aid=874416

John

Fra : Bertel Brander

Dato : 16-03-07 23:39

John skrev:
> [...]
>
> ".. Venstrefløjen og de Radikale vælgere vil dog gerne hjælpe ..":
>
> Naturligvis vil de støtte deres vigtigste talerør!

Alle bør være interesseret i at bevare den uafhængige og
afbalancerede nyhedsdækning som DR så flot repræsenterer.
Det lader dog til at regeringen ikke kan tåle at der
er medier den ikke har fuld kontrol over.

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : Ukendt

Dato : 16-03-07 23:41

"Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> wrote in message

> Alle bør være interesseret i at bevare den uafhængige og
> afbalancerede nyhedsdækning som DR så flot repræsenterer.

Hvilken planet kommer du fra?

/Kim

Fra : Ukendt

Dato : 16-03-07 23:56

> Hvilken planet kommer du fra?
>
> /Kim

Jeg troede det var sarkastisk ment??...

Fra : @

Dato : 17-03-07 13:16

On Fri, 16 Mar 2007 23:56:04 +0100, "Hans Christian Vang" <....>
wrote:

>Jeg troede det var sarkastisk ment??...

at kalde nyhedsdækningen hos DR for afbalanceret kan du kun være et
forsøg på at være morsom

selv om den TV-kanal mest er til at græde over

/Albert Camus/

Fra : Bertel Brander

Dato : 17-03-07 00:06

Kim Frederiksen skrev:
> "Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> wrote in message
>
> Hvilken planet kommer du fra?

Jorden.
DR's nyhedsdækning har i mange år været den mest objektive
og afbalancerede.
Derfor ønsker regeringen og DF naturligvis DR afskaffet.

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : John

Dato : 17-03-07 00:15

"Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse

> DR's nyhedsdækning har i mange år været den mest objektive
> og afbalancerede.
> Derfor ønsker regeringen og DF naturligvis DR afskaffet.

- mens venstrefløjserne naturligvis ønsker at støtte og bevare
denne "den mest objektive og afbalancerede" nyhedsdækning..

John

Fra : @

Dato : 17-03-07 13:51

On Sat, 17 Mar 2007 00:15:29 +0100, "John" <nogen@pladderballe.ok>
wrote:

>- mens venstrefløjserne naturligvis ønsker at støtte og bevare
>denne "den mest objektive og afbalancerede" nyhedsdækning..

alene dette faktum siger jo at DR er politisk skævvredet så det gør
til en ting

/Albert Camus/

Fra : Egon Stich

Dato : 17-03-07 20:10

> - mens venstrefløjserne naturligvis ønsker at støtte og bevare
> denne "den mest objektive og afbalancerede" nyhedsdækning..
>
> John

Hold dog op---
Hvorledes kan det mon være, at vensterfløjen ofte finder DR "højrevredet"?
Kunne det mon skyldes, at DR i virkeligheden rammer temmelig godt i midten?
Og er temmelig objektive?

Forøvrigt finder jeg da ikke, at en repræsentant for den fløj, der ikke tør
lade ting og sager undersøge, skulle træde lidt varsomt.
"Der er ikke noget at komme efter" er jo blot schlütters gulvtæppeudsagn i
nye klæder.

Egon

Fra : Alucard

Dato : 17-03-07 00:25

On Sat, 17 Mar 2007 00:06:02 +0100, Bertel Brander
<bertel@post4.tele.dk> wrote:

>Jorden.
>DR's nyhedsdækning har i mange år været den mest objektive
>og afbalancerede.

DR har alle dage være en rød propaganda-sender....

Fra : N_B_DK

Dato : 17-03-07 12:15

In news:rm9mv2pcpo9dlduqlhc6gtejqmuuem3jac@4ax.com,
Alucard <alucard44@hotmail.com> typed:

> DR har alle dage være en rød propaganda-sender....

Hvilket er fakta.

--
MVH. N_B_DK
Hvis du også er utilfreds med dansk tale på discovery.

Fra : @

Dato : 17-03-07 13:17

<bertel@post4.tele.dk> wrote:

>DR's nyhedsdækning har i mange år været den mest objektive
>og afbalancerede.

ROTFL

kan du flere?

/Albert Camus/

Fra : Egon Stich

Dato : 17-03-07 20:07

> [...]
> og afbalancerede.
> Derfor ønsker regeringen og DF naturligvis DR afskaffet.

Og naturligvis må man give dig ganske ret.

MVH
Egon

Fra : John

Dato : 16-03-07 23:58

"Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Alle bør være interesseret i at bevare den uafhængige og
> afbalancerede nyhedsdækning

Absolut Bertel, absolut!

> som DR så flot repræsenterer

:)) (<< smiley: høj, larmende latter)

John

Fra : Bertel Brander

Dato : 17-03-07 00:05

John skrev:

> Absolut Bertel, absolut!

Når man anser JP og BT som værende sandhedsvidner kan DR med sin
objektivitet, for den utrænede, godt virke en anelse farvet.

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : John

Dato : 17-03-07 00:10

> [...]

> sin
> objektivitet, for den utrænede, godt virke en anelse farvet.

En anelse? Smukt formuleret!

Jeg noterer mig for første gang, at du har humor!

John :)

Fra : Jæver

Dato : 17-03-07 00:48

"Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Når man anser JP og BT som værende sandhedsvidner kan DR med sin
> objektivitet, for den utrænede, godt virke en anelse farvet.

Hæ hæ, Så sandt som sagt (skrevet)

Jæver

Fra : Sten Schou

Dato : 17-03-07 01:01

> [...]

> Det lader dog til at regeringen ikke kan tåle at der
> er medier den ikke har fuld kontrol over.

ROFTL

Hilsen Sten

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 17-03-07 02:52

On Fri, 16 Mar 2007 23:39:20 +0100, Bertel Brander skrev:

> Alle bør være interesseret i at bevare den uafhængige og
> afbalancerede nyhedsdækning som DR så flot repræsenterer.
> Det lader dog til at regeringen ikke kan tåle at der
> er medier den ikke har fuld kontrol over.

Så skulle regeringen være utåleligt imod ca. 100 procent af
samtlige kanaler, borgerne i dette land kan modtage med deres
parabolantenne.

Hmmm ... en sådan betragtning rimer faktisk ganske godt med
jubelidiotisk naiv begejstring over DR.

--
"power corrupts, and absolute power corrupts absolutely" -
Lord Acton

Fra : Bo Warming

Dato : 17-03-07 09:46

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message
> Hmmm ... en sådan betragtning rimer faktisk ganske godt med
> jubelidiotisk naiv begejstring over DR.
>
> "power corrupts, and absolute power corrupts absolutely" - Lord
> Acton

Indtil DR forhåbentlig snart bliver privatiseret (og dermed helt
sikkert bedre i alle henseender) bør licensopkrævning erstattes af
skattebetaling, og det skal være fyringsgrund, hvis en medarbejder
spilder resourcer på sport eller klassisk eller anden musik
(underlægnings og staffage-musik excl). Sådant bør totalprivatiseres.

Det er uvæsentligt, at opinionsundersøgelser ønsker mindre musik og
sport -

- pointen er at public service må aldrig præges af smagsdommeri - det
skal være folkeoplysning og debat præget af ALSIDIGHED, og denne er
ganske vist svært at måle, men formulering af et generelt koncept kan
gå på "samme vægtning af synsvinkler, som hvad forekommer i
folketinget.Altså de få steder hvor ikke det fri marked,
privatisering, lader folk, der betaler, afgøre.

Helt analogt bør det være fyringsgrund, hvis en kommunal udlejer af
mødesteder, væresteder, musikøvelokaler osv viser interesse for møders
indhold fx om der spilles nazirock eller om Dansk Front-kunder har ry
for at ligne nazister.

At nogle danskfrontere ifølge EB 17.3 har fået konfiskeret en taske
fuld af totenslagere er også uinteressant. Kun dømt overtrædelse af
våbenlov mht udadfarende skyde- og eksplosiv-våben skal kunne føre til
at de farlighedsstemples og dermed evt afvises.

Ingen overvejer jo at sortliste alle autonome, der har været fængslet
i forbindelse med ildspåsættelse, så de ikke kan låne bøger i landets
biblioteker ?

- det kunne man lige så godt gøre.

Tyskland har antidemokratiske love, senest lempet , så man gerne må
bruge hagekors hvis blot man gør det antinazistisk!

men i Danmark er nazistiske grupperinger fuldt legale og DNSB har
opstillet til kommunevalg i Greve, og det er en værdifuld og modig
manifestation, som Jonni forlængst burde være givet en
alsidighed-kultur- og demokrati-fremme- *pris* for.

At man i Hillerød har givert Dansk Front tilladelse til at mødes i
skole, og så trukket tilladelsen tilbage, viser kommunal partiskhed,
og burde fyre til kommunale fyringer.

Det er så infamt som, at Dansk Kultur og Den Danske Forening
undertiden har fået nej til at leje kommunale lokaler.

Der må slås hårdt på al statslig aktivitet incl fupprivatiserede TDC,
hvis de viser partiskhed.

Alsidighed er vigtig for demokrati.

Chikane mod fx nazi-sympatier er aldrig acceptabel. DR ville aldrig
chikanere kulturradikal kultur og der er ingen principiel forskel.

Fra : @

Dato : 17-03-07 13:13

<bertel@post4.tele.dk> wrote:

>Alle bør være interesseret i at bevare den uafhængige og
>afbalancerede nyhedsdækning som DR så flot repræsenterer.

du ser ikke den kanal kan man forstå

/Albert Camus/

Fra : Bertel Brander

Dato : 17-03-07 19:52

@ skrev:

> du ser ikke den kanal kan man forstå

Jeg ser netop DR, for at få den mest nuancerede nyhedsdækning man
kan få i Danmark.
Men hvis man, som du, anser JP for at være for vestreorienteret,
kan sandheden jo være svær at kapere.

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : Alucard

Dato : 17-03-07 20:02

On Sat, 17 Mar 2007 19:52:05 +0100, Bertel Brander
<bertel@post4.tele.dk> wrote:

>Jeg ser netop DR, for at få den mest nuancerede nyhedsdækning man
>kan få i Danmark.
>Men hvis man, som du, anser JP for at være for vestreorienteret,
>kan sandheden jo være svær at kapere.

At kalde JP for venstreorienteret er lige så åndsvagt som at benægte
DR's venstreorienterede slagside.....

Fra : Bertel Brander

Dato : 17-03-07 20:08

Alucard skrev:

> At kalde JP for venstreorienteret er lige så åndsvagt som at benægte
> DR's venstreorienterede slagside.....

Når man er højreekstremist som @ er alt venstreorienteret.
DR er har ingen slagside.

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : Konrad

Dato : 17-03-07 20:27

Bertel Brander wrote:

> Når man er højreekstremist som @ er alt venstreorienteret.

@ er ikke højreekstremist. Ikke med mindre man redefinerer begrebet totalt.
@ er borgerlig med en snert af etnofascisme, som henved 30-40% (efter min
vurdering) af den øvrige danske befolkning også er.

Jeg ved endnu ikke hvem der er værst : "Halalhippier" der i den hellige sags
uhellige tjeneste holder hænderne for ørerne, og sviner modstanderne til som
en del af øvelsen; eller typer som @, der i grotesk grad omdefinerer
virkeligheden i et mærkværdigt forsøg på at bilde os andre ind, at jorden er
flad.

Men mit mangeårige virke i gruppen har givet mig et par hints.

Fra : Alucard

Dato : 17-03-07 20:57

On Sat, 17 Mar 2007 20:27:09 +0100, "Konrad"
<davidkonradFJERN@gmail.com> wrote:

> [...]
>flad.
>
>Men mit mangeårige virke i gruppen har givet mig et par hints.

Det er helt befriende at se en venstreorienteret skrive så sobert....

Fra : Alucard

Dato : 17-03-07 20:37

On Sat, 17 Mar 2007 20:07:44 +0100, Bertel Brander
<bertel@post4.tele.dk> wrote:

>Når man er højreekstremist som @ er alt venstreorienteret.

Og når man er venstreorienteret (som visse personer herinde), så er
alt til højre for Enhedslisten, højreorienteret...

>DR er har ingen slagside.

Jo...!!!

Fra : @

Dato : 17-03-07 20:58

<bertel@post4.tele.dk> wrote:

>Når man er højreekstremist som @ er alt venstreorienteret.
>DR er har ingen slagside.

mig højreekstremist!!!!!

den her har du selv lagt op til:

Du må da være skingrende vanvittig

/Albert Camus/

Fra : Bertel Brander

Dato : 18-03-07 00:04

@ skrev:

> mig højreekstremist!!!!!

Folk der går ind for at ville myrde alle 1,2 milliarder
muslimer, med den ene begrundelse at de har den "forkerte"
religion er, i mine øjne, højreekstremister.

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : Alucard

Dato : 18-03-07 00:16

On Sun, 18 Mar 2007 00:03:39 +0100, Bertel Brander
<bertel@post4.tele.dk> wrote:

>Folk der går ind for at ville myrde alle 1,2 milliarder
>muslimer, med den ene begrundelse at de har den "forkerte"
>religion er, i mine øjne, højreekstremister.

Hvorfor ikke en venstreekstremist....???

Hvad er forskellen...???

Fra : Bertel Brander

Dato : 18-03-07 00:23

Det er jeg sikker på at @ er bedre til at svare på.

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : Alucard

Dato : 18-03-07 00:44

On Sun, 18 Mar 2007 00:22:49 +0100, Bertel Brander
<bertel@post4.tele.dk> wrote:

>Det er jeg sikker på at @ er bedre til at svare på.

Nu var det altså DIG der mente at "folk der går ind for at ville myrde
alle 1,2 milliarder muslimer", var HØJREekstremister....

Så er det jeg spørger: Hvorfor ikke VENSTREekstremister...???

Hvorfor skulle "mord-lyst" have noget med politisk
højre/venstre-orientering at gøre...???

Fra : @

Dato : 18-03-07 12:18

On Sun, 18 Mar 2007 00:15:58 +0100, Alucard <alucard44@hotmail.com>
wrote:

>Hvorfor ikke en venstreekstremist....???
>
>Hvad er forskellen...???

forskellen er at venstreekstremisterne næsten HAR gjort alvor af
masseudryddelse måske ikke af 1,2 MIA men tæt på
(Stalin, Mao, Pol Pot)

/Albert Camus/

Fra : @

Dato : 18-03-07 12:16

<bertel@post4.tele.dk> wrote:

>Folk der går ind for at ville myrde alle 1,2 milliarder
>muslimer, med den ene begrundelse at de har den "forkerte"
>religion er, i mine øjne, højreekstremister.

nå, og hvorfor mener du så at min holdning til koran-nazister har med
mit politiske ståsted at gøre?

sidste gang udyrene hærgede Europa 1939-1945
var der da folk over hele det politiske spektrum der inden krigen
havde advaret mod udyrene

jeg er en af dem der advarer mod udyrene denne gang

men folk VIL ikke høre

eller lære af historien

folk som har løsningen på muhamedanersvineriet burde vel egenlig bare
betegnes som opryddere

/Albert Camus/

Fra : Bertel Brander

Dato : 18-03-07 13:54

@ skrev:

> nå, og hvorfor mener du så at min holdning til koran-nazister har med
> mit politiske ståsted at gøre?

Fordi dit ønske om at dræbe alle muslimer er politik.

> sidste gang udyrene hærgede Europa 1939-1945
> var der da folk over hele det politiske spektrum der inden krigen
> havde advaret mod udyrene
>
> jeg er en af dem der advarer mod udyrene denne gang

Spørgsmålet er nok hvem der er "udyr", muslimer eller folk
der som dig vil dræbe 1200000000 mennesker.

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : @

Dato : 18-03-07 14:29

On Sun, 18 Mar 2007 13:53:54 +0100, Bertel Brander
<bertel@post4.tele.dk> wrote:

>Fordi dit ønske om at dræbe alle muslimer er politik.

>Spørgsmålet er nok hvem der er "udyr", muslimer eller folk
>der som dig vil dræbe 1200000000 mennesker.

nej,

det er kun tåber der ike kan se både ligheden mellem nutidens
koran-nazister og deres forgængere nationalsocialisterne

og hvorfor hele tiden denne fokus på udyrenes antal?
rottefængeren tæller heller ikke rotterne, han udrydder dem bare

/Albert Camus/

Fra : Bertel Brander

Dato : 18-03-07 16:57

@ skrev:

> [...]
>

> og hvorfor hele tiden denne fokus på udyrenes antal?
> rottefængeren tæller heller ikke rotterne, han udrydder dem bare

Det er kun tåber der ikke kan se lighedspunkter mellem din retorik
og politik og nazisternes.

At dræbe 1200000000 mennesker er ca. 1200000000 gange værre end at
dræbe 1, selv ét drab er ét for meget.

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : Bruno Christensen

Dato : 20-03-07 19:49

On Sun, 18 Mar 2007 14:29:15 +0100, @ wrote:

> [...]
>

> og hvorfor hele tiden denne fokus på udyrenes antal?
> rottefængeren tæller heller ikke rotterne, han udrydder dem bare

Hitler nåede 6 000 000, du vil i gang med et projekt der er i
størrelsesordenen 200 gange det Hitler forsøgte sig med.

Hvordan er det nu man staver til det der Megaetellerandet
--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : Per Rønne

Dato : 18-03-07 14:42

Bertel Brander <bertel@post4.tele.dk> wrote:

> Fordi dit ønske om at dræbe alle muslimer er politik.

Gennemført ville det jo være tale om en forbrydelse af rang. Helt ulig
det fromme ønske om at udrydde islam - ved at få muslimerne til
frivilligt at modtage dåben .
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : John

Dato : 17-03-07 21:23

"Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse

> DR er har ingen slagside.

Vi snupper den li'e 'en gang til for prins Knud:

Under Libanon-krigen husker jeg en nyheds-detalje, der - ikke -
blev omtalt af DR og Politiken.

Frit efter hukommelsen:

Våbenhvile, men de slemme, slemme israelere angreb stadig
Libanon. Fy-fy, og skamme skamme!

Årsag: Iranske våben strømmede fremdeles (trods våbenhvilen) via
Syrien ind i Libanon, til det iransk-oprettede og -støttede
Hizbollah.

'Visse' medier, blandt dem naturligvis DR og Politiken, fandt det
ikke umagen værd at bringe ovenstående 'lille' detalje.

I mit verdens-billede kaldes det grov manipulation.

Hvad kaldes det i dit verdensbillede, Bertel.. ?

John

Fra : @

Dato : 17-03-07 21:37

On Sat, 17 Mar 2007 21:23:08 +0100, "John" <nogen@pladderballe.ok>
wrote:

> [...]
>
>I mit verdens-billede kaldes det grov manipulation.
>
>Hvad kaldes det i dit verdensbillede, Bertel.. ?

plus de gange hvor Røde Kors ambulancer beviseligt er blevet brugt til
at fragte både våben og personel for den ene part i konflikten

er dette ikke blevet omtalt i DR
eller blot kommet med i en bisætning

det skulle lige have været USA's hær der lavede den salgs numre og det
ville have været blæst helt op som topnyhed

eller når de Hizbollah-frobryderne hævdede at et israelsk missil havde
ramt en ambulance, dete var en STOR nyhed

afsløringen af løgnen blev slet ikke nævnt i DR

/Albert Camus/

Fra : @

Dato : 17-03-07 20:55

On Sat, 17 Mar 2007 20:01:52 +0100, Alucard <alucard44@hotmail.com>
wrote:

>At kalde JP for venstreorienteret er lige så åndsvagt som at benægte
>DR's venstreorienterede slagside.....

alene det at alle de venstresnoede røde abekatte i denne gruppe er
glade for DR viser jo tydeligt at den TV-station må være en
kommunistisk propagandasender af værste slags

/Albert Camus/

Fra : @

Dato : 17-03-07 20:52

<bertel@post4.tele.dk> wrote:

>Jeg ser netop DR, for at få den mest nuancerede nyhedsdækning man
>kan få i Danmark.

ROTFLMAOSTC

du kan slet ikke stoppe med dine vittigheder i dag

/Albert Camus/

Fra : John

Dato : 17-03-07 21:14

"@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse

> du kan slet ikke stoppe med dine vittigheder i dag

Manden - har - s'gu' da humor!

John :))

Fra : N_B_DK

Dato : 17-03-07 12:14

In news:45fb17c7$0$52192$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
John <nogen@pladderballe.ok> typed:
> ".. Et flertal i befolkningen siger nej til at bevilge ekstra
> midler, selv om produktionen er truet .."

DE skal ikke have så meget som en krone ekstra.