Kristen død i fængsel i Eritrea - Was: ...~
Fra : Jesus-loves-you

Dato : 15-03-07 10:45

"Jesus-loves-you" skrev
6295 news:APQJh.32$%x1.6@news.get2net.dk

[ ... ]
> Religionsfrihed
>
> * Grundlovens paragraf 67: ...
[ ... ]
> * Den Europæiske Menneskerettighedskonventions artikel 9: ...

Udfordringen skriver Onsdag den 14. marts 2007, side 10, Udland, bl.a.
følgende:

=== citat start ===

Kristen død i fængsel i Eritrea

Eritrea - Tortur og sygdom krævede den 5. februar en Magos Solomon Semeres
liv, da han blev nægtet medicinsk behandling med mindre han fornægtede sin
kristne tro.

En eritreisk kristen, Magos Solomon Semere, døde i fængsel den 5.
februar, fire et halvt år efter det eritreiske regime havde fængslet ham for
at gå til gudstjeneste i en forbudt protestantisk kirke, oplyser Åbne Døre.

Ifølge en lokal kilde døde Semere, 30 år, "på grund af fysisk tortur og
vedvarende lungebetændelse, for hvilken han blev nægtet ordentlig medicinsk
behandling."

Som medlem af "Rema-kirken" blev Semere første gang fængslet i efteråret
2001. Her blev han arresteret for at evangelisere og iværksætte evangeliske
møder sammen med seks andre kristne. Efter at være løsladt i tre måneder
blev han fængslet igen sammen med en hel forsamling under en gudstjeneste.

- Da Semere blev alvorligt syg, fik han at vide, at han skulle
underskrive en erklæring, hvori han afsværgede sin tro, hvorefter han så
ville få medicinsk behandling, fortalte en kilde. - Han afslog at gøre
dette, men tre andre underskrev, og de blev løsladt, sagde kilden, som var
hans tidligere cellekammerat.

Semeres død er det tredje kendte drab på en kristen på grund af hans tro
siden oktober sidste år.

-mibo

=== citat slut ====

Hmm ... Doll-without-head ?...

ET-Break:
(2007-03-15, Thursday, CET 10:08, GMT 09:08)
- "Do you hear me (Eritrea) ?"

-

(Perhaps) Coming up:
Internal program (code: Doll WITHOUT *head*)
(See file 6274-5, 2007-03-11, Sunday, CET 14:21, GMT 13:21)
6275 news:EOWIh.51$%31.45@news.get2net.dk

Last file-OUTPUT:
6298 news:PORJh.38$zw2.29@news.get2net.dk

With kind regards,