Til de unge: Slap nu af (Riskær dommen)
Fra : C. Overgaard

Dato : 14-03-07 06:21

I går fik de unge, som går med en iværksætter i maven et kraftigt
signal om at tænke sig om en ekstra gang.

Riskær blev dømt og da forretning på det niveau er kompliceret, så kan
transaktionerne når de er skåret til så de kan oversættes til sproget
i retsystemet - jura - sagtens fortolkes som værende ulovlige.

Dommen sender derfor et kraftigt signal om at folk skal stoppe lidt op
og slappe af. Fremover bør unge satse sikkert. Tag et arbejde istedet
for at starte for sig selv. Hvis du vil være noget særligt, så gå
efter en 25 eller en 50 års nål for tro tjeneste. Du vil stadig have
noget at være stolt over, når du trækker dig tilbage og du vil få et
håndtryk fra den regent, som måtte være på tronen på det tidspunkt.

Det er sikkert også bedre for helbreddet at sidde sikkert i en
offentlig stilling, hvor der ikke er så megen dramatik og
omskiftelighed, selv om der er kamp om pladserne i disse
rationaliseringstider. Det kan ikke være sundt at balancere på grænsen
til at blive sat i fængsel hele tiden.

Mange unge har med forbillede i Riskær nok haft for travlt. Verdenen
går nok videre uden at der skal startes nye virksomheder hele tiden.
Tiden er kommet til at lade tingene stå til istedet. Dette signal er
nok det vigtigste i dommen.

Med venlig hilsen
C. Overgaard

Fra : Poul Nielsen

Dato : 14-03-07 13:15

"C. Overgaard" <covergaard3650@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Jamen den dom er helt ude i hampen IMHO. Lad os nu håbe at Riskær bliver
frikendt. Det er vigtigt at DK er et land iværksættere vil bo i også i
fremtiden. Det man burde se på efter det her er, er der for mange
venstreorienterede ansat i retsvæsenet??.

Fra : Rea721

Dato : 14-03-07 13:36

"Poul Nielsen" <mega@lan.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> land iværksættere vil bo i også i fremtiden. Det man
> burde se på efter det her er, er der for mange
> venstreorienterede ansat i retsvæsenet??.

Er du helt fra snøvsen? Han er ikke blot blevet dømt for bedrageri, men for
*groft* bedrageri.

http://www.domstol.dk/KobenhavnsByret/nyheder/pressemeddelelser/Pages/Domisagombedrageriafs%C3%A6rliggrovbeskaffenhed.aspx

Hans synderegister viser med al tydelighed at hans "kreativitet" i højgrad
handler om at rage til sig på bekostning af andre.

http://www.business.dk/karriere/navne/artikel:aid=2031556

Det er absolut *ikke* den slags mennesker vi har brug for i Danmark.

--
Rea721 AKA Leon Andrea, støtter ytringsfriheden.
http://www.supportdenmark.com

Fra : Kurt H. Nedergaard

Dato : 14-03-07 13:44

> [...]
> fremtiden. Det man burde se på efter det her er, er der for mange
> venstreorienterede ansat i retsvæsenet??.

Sikke en gang opkast, alle hovederne der sidder i de danske fængsler og
arresthuse er uskyldig dømte. I de danske retssale udøves der ikke
retfærdighed.

mvh Kurt

Fra : Poul Nielsen

Dato : 14-03-07 13:59

"Kurt H. Nedergaard" <kurtnedergaard@privat.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> >

> Sikke en gang opkast, alle hovederne der sidder i de danske fængsler og
> arresthuse er uskyldig dømte. I de danske retssale udøves der ikke

Ikke alle er uskyldigt dømt, det sker faktisk meget sjældent at nogen som
helst bliver uskyldigt dømt. Og jo de danske retssale er meget retfærdige,
lidt for blødsødne når det kommer til stykket. Men når det gælder penge er
dommen som hr Riskærs helt ude af propotioner med virkeligheden i dk. Og der
bør tages hensyn til iværksættere og genier, de er ikke på samme niveau som
gadens parlament.

Fra : Kurt H. Nedergaard

Dato : 14-03-07 14:23

"Poul Nielsen" <555@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> der
> bør tages hensyn til iværksættere og genier, de er ikke på samme niveau

Den geni vinkel, du omtaler. Er du nok ene om sammen med det selvbesteltet
orakel Klaus Riskær Pedersen, nu kan han jamre sammen med de andre i egne
øjne uskyldige i Vestre Fængsel.

mvh Kurt

Fra : Kim2000

Dato : 14-03-07 17:17

> [...]
> lidt for blødsødne når det kommer til stykket. Men når det gælder penge er
> dommen som hr Riskærs helt ude af propotioner med virkeligheden i dk.

Han fik heller ikke 7 års fængsel for sagen alene. De 2½ år fordi han fik en
betinget dom, derefter gik han ud og lavede det samme igen, han fattede det
altså ikke, hvilket gør at de 2½ naturligvis bliver udløst og det er en
skærpende omstændighed at han har gjort det før.

>Og der
> bør tages hensyn til iværksættere og genier, de er ikke på samme niveau
> som
> gadens parlament.

Nej, det skal der ikke. Alle er lige for loven (eller burde være det). Geni?
Riskær? Det klinger hult. Han gik ned med Akumulator, nåede dog lige at flå
det for 1,2 milliard, gik ned med osteforretningerne og ramte så plet med
CyberCity, men gad dog fortsat ikke betale sin gæld. Blev fyret af Venstre,
smidt ud af partiet.

Kan du ikke lige uddybe hvad det er han er et geni? Er det hans "formidable"
indsats på kanal 5 du tænker på?

mvh
Kim
--
På DaMat er der masser af gratis hæfter og blade, nogle skal du betale for,
men de fleste er gratis.

Fra : Poul Nielsen

Dato : 14-03-07 17:47

> [...]
Venstre,
> smidt ud af partiet.
>
> Kan du ikke lige uddybe hvad det er han er et geni? Er det hans

Nej det jeg tænker på er, hvor mange kan sige at de har startet et stort
firma der går fallit for derefter at starte Cybercity, han har virkelig
statestikken imod sig hvis du hævder at han blot er en talentløs svindler.

Fra : Martin

Dato : 14-03-07 14:09

On 14 Mar., 13:59, "Poul Nielsen" <5...@get2net.dk> wrote:

> [...]
> bør tages hensyn til iværksættere og genier, de er ikke på samme niveau som

Hvis Riskærs aktiviteter var lovlige, kan jeg forsikre dig om at der
ville springe mange finansfolk ud af kulissen og gøre det samme. Og
investorer ville forlade det lovløse DK.

Mvh
Martin

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 14-03-07 15:16

"Martin" <mlarsen@post7.tele.dk> skrev i en meddelelse
On 14 Mar., 13:59, "Poul Nielsen" <5...@get2net.dk> wrote:

Og
investorer ville forlade det lovløse DK.

Lad dem rejse. Vi er et samfund, som er "Second-to-none" på stort set alle
områder. De har brug for os, men vi har ikke brug for dem.

Carsten Overgaard
http://www.center-validering.dk/SecretPrisonsforChildren.htm (hemmelige
fængsler for børn)
http://blog.myspace.com/covergaard3650
"Om 2006 - Evigt ejer du kun det, som du har mistet."

Fra : Ukendt

Dato : 14-03-07 17:00

> [...]
> alle
> områder. De har brug for os, men vi har ikke brug for dem.

Du kan da kun blive klogere.

Fra : Martin

Dato : 14-03-07 15:26

On 14 Mar., 15:15, "Carsten Overgaard" <i...@carstenovergaard.dk>
wrote:
> [...]
>
> Lad dem rejse. Vi er et samfund, som er "Second-to-none" på stort set alle
> områder. De har brug for os, men vi har ikke brug for dem.

Vås.

En betinget dom på fængsel i 3 år for bl.a. mandatsvig, afsagt af
Appelretten i Paris den 6. juni 2003, indgår ikke i straffen.

Så han blev dømt mildt.

Mvh
Martin

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 14-03-07 15:56

wrote:
> [...]

En betinget dom på fængsel i 3 år for bl.a. mandatsvig, afsagt af
Appelretten i Paris den 6. juni 2003, indgår ikke i straffen.

Selvfølgelig indgår den ikke i straffen. En eller anden banan republik som
er gennemsyret med korruption kan aldrig afsige en straf som et civiliseret
land kan tage hensyn til i sine straffesager. Jeg tillægger ikke Frankrig og
deres retssystem mere betydning end det tidligere Rhodesia og deres
retssystem.

Og den danske dom er dog også ren fortolkning af en række svære økonomiske
transaktioner, idet at der ikke er nogle ofre i den aktuelle sag som står
frem og siger "Vi er blevet snydt for ...."

Carsten Overgaard
http://www.center-validering.dk/SecretPrisonsforChildren.htm (hemmelige
fængsler for børn)
http://blog.myspace.com/covergaard3650
"Riskær røg ind i 7 år for påstået fusk med millioner"
"300 DR medarbejdere røg ud for sjusk med milliarder"

Fra : Martin

Dato : 14-03-07 18:01

On 14 Mar., 17:47, "Poul Nielsen" <m...@lan.com> wrote:

> [...]
> statestikken imod sig hvis du hævder at han blot er en talentløs svindler.

Grundfidusen i Riskærs "forretninger" var netop at tørre sorteper af
på andre, hvis noget skulle gå galt. Så det..

Mvh
Martin

Fra : Poul Nielsen

Dato : 14-03-07 18:56

> [...]

Grundfidusen i Riskærs "forretninger" var netop at tørre sorteper af
på andre, hvis noget skulle gå galt. Så det..

Undskyld men kan du ikke lige bevise det. Og hvem skulle han så snyde hvis
Cybercity gik fallit?? kunne du ikke lige uddybe det lidt. Riskær grundlagde
Cybercity ved at låne 200.000 af sin svigerfar. De penge er forlængst betalt
tilbage og den familiefond som han nu sidder fængslet for at bedrage er
oprettet for at hjælpe gæt hvem?? Klaus Riskær, så han er tiltalt for at
stjæle fra sin egen sparegris!!

Fra : Martin

Dato : 14-03-07 21:58

On 14 Mar., 18:56, "Poul Nielsen" <m...@lan.com> wrote:

> Undskyld men kan du ikke lige bevise det.

DK ville have været et bedre sted uden Cybercity og Riskær. Ingen
tvivl om at manden er manisk entreprenant, men han er amoralsk.
Cybercity startede som en hul skal. Forbindelsen virkede sjældent og
de forhånelser folk blev udsat for i deres "support" var utrolige.

Mvh
Martin

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 15-03-07 12:10

> [...]
> Cybercity startede som en hul skal. Forbindelsen virkede sjældent og
> de forhånelser folk blev udsat for i deres "support" var utrolige.

LØGN LØGN LØGN LØGN LØGN LØGN LØGN LØGN LØGN LØGN LØGN LØGN LØGN LØGN LØGN
[...]

jeg havde CC da de startede og frem til 2002 - og havde aldrig aldrig
problemer - ligesom mindst 20 jeg kender aldrig har haft det...
hvorfor tror du firmaet stadig eksisterer hvis deres forbindelse virkede
"sjældent" og hån fra support...
sikke en gang lort du lukker ud...

Rasmus
http://rydungdomshuset.dk/

Fra : N_B_DK

Dato : 15-03-07 12:28

In news:45f92979$0$90269$14726298@news.sunsite.dk,
Rasmus M. Jensen <rmje03flafflaf@kom.aau.dk> typed:
> [...]
> hvorfor tror du firmaet stadig eksisterer hvis deres forbindelse
> virkede "sjældent" og hån fra support...

Nu skal du ikke gøre dem bedre end de er, jeg har netop ligget og sloges med
dem i næsten 7 måneder, endte med jeg skyldte dem ca 5000,- var komemt i
RKI, og ugentlige rykkere fra inkasso (alt sammen fordi jeg nægtede at
betale for noget der kun virkede i 5 uger ud af 6 måneder), efter Basta for
en lille måned siden bragte en udsendelse om flere andre i 100% samme
situation, indså CC dog at der var noget galt i deres behandling af os
kunder.

Min gæld er nu annulleret, sagen er trukket tilbage fra RKI og inkasso
firmaet, har fået mine penge retur, samt fået en ganske udemærket
kompensation, men havde det ikke været for Basta, var sagen engang endt i
retten (og jeg havde ikke tabt sagen)

--
MVH. N_B_DK
Hvis du også er utilfreds med dansk tale på discovery.

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 15-03-07 12:43

> [...]
> firmaet, har fået mine penge retur, samt fået en ganske udemærket
> kompensation, men havde det ikke været for Basta, var sagen engang endt i

tjoo... men stadig er det nok ikke alle deres kunder der har det sådan tror
du?
jeg kan heller ikke udtale mig om hvordan det er nu, men blot da jeg havde
internet hos CC da de startede og indtil 2002...
nu er det jo heller ikke Riskjær der er direktør længere så mon ikke det kan
skyldes den forringede kunderservice?

Rasmus
http://rydungdomshuset.dk/

Fra : N_B_DK

Dato : 15-03-07 12:55

In news:45f93126$0$90271$14726298@news.sunsite.dk,
Rasmus M. Jensen <rmje03flafflaf@kom.aau.dk> typed:

> tjoo... men stadig er det nok ikke alle deres kunder der har det
> sådan tror du?

Ligemeget hvad, så sender man ikke folk i RKI, når folk nægter at vedkende
skylden, så går man i retten først, og finder ud af om man overhoved har et
krav, og derefter (afhængigt af den evt dom), kan man registrere folk hos
RKI.

Fra : Martin

Dato : 14-03-07 22:18

On 14 Mar., 22:08, "Poul Nielsen" <m...@lan.com> wrote:

> Skal vi så ikke sige at du i realiteten udtaler
> dig om noget ikke kender én skid til for at sige det diplomatisk.

Det er du nok for formørket til at vurdere.

EOD

Fra : wilstrup

Dato : 15-03-07 09:07

[...]

Slynglen fik som fortjent - hvis det kan lære de unge om at have rent mel i
posen -også som iværksætter, så er det fint!

At du forsvarer en forbryder som Riskjær siger mere om dig end om de unge
iværksættere.

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 15-03-07 10:19

"wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse

> [...]

> posen -også som iværksætter, så er det fint!
>
> At du forsvarer en forbryder som Riskjær siger mere om dig end om de unge

Jeg har ingen problemer med at forsvare Riskær. Han valgte aktivt at være
iværksætter i et land, hvor dette tangerer en forbrydelse i sig selv. Det er
måske derfor at vi har så mange iværksættere på trods af de forhold, som de
bydes.

Ligesom at der er et eller andet forbudt ved at spille punk-musik, tage
stoffer, drikke hjernen ud og kaste brosten mod politiet, så er der også
noget forbudt ved at starte for sig selv og det tiltrækker de utilpassede,
der ikke kan sidde stille på et kontor igennem hele deres arbejdsliv. Så gør
de oprør mod samfundet ved at etablere nye virksomeheder. Det koster nogle
af dem en tur i fængslet (Flere end du aner. Det er langt fra alle, som kan
komme i damebladene.) ligesom de unge fra ungdomshuset.

Jeg har mødt mange iværksættere, hvor at jeg på forhånd kan sige at det her
går galt. De lider helt klart af damp i en eller anden grad. En nabo til en
af mine kollegaer er netop sådan en type. Hans øjne udviser ægte glæde ved
det projekt, som han er igang med på det tidspunkt. Han tror på det hver
eneste gang. Han kan få hvem som helst til at tro på det.

Problemet er bare at han er så impulsiv og omkringfarende. Et eksempel er at
han har præsteret at hilse på min kollega imens at han vaskede bil foran sit
hus. En time senere gik min kollega ud på gaden og opdagede at vandslangen
lå og spyttede vand ud på fortorvet. Der var ingen bil og hoveddøren stod
åben. Han var taget på ferie med kone og børn! Hans seneste projekt indenfor
IT-sektoren er blevet en kæmpe succes. Han er blot ikke længere på banen.
Der er lavet en Hafnia løsning (I gamle dage hed det konkursrytter, men nu
er jakkesættene kommet til og så er den model ikke længere kritisabel.) og
folk tjener penge. Naboen er allerede igang med et nyt projekt. Hans have
har iøvrigt et stort hul, som nok engang bliver til en svømmepøl. Det var
også en pludselig indskydelse. Det projekt ligger brak, da han ikke lige
havde opdaget at det kræver visse færdigheder at køre en gummiged. Det
kostede ham en brækket arm, da den faldte ned i hullet.

Der er rigtig mange virksomheder, som idag regnes for respektable, som lige
så godt kunne have været lukket, hvis tilfældigheder havde bragt deres
gerninger for en dag, da de blev lavet. Tag f.eks. det altgørende element
for enhver 1. maj dag - øllet. Hvad tror du ikke at brygger Jacobsen havde
gang i, når det drejer sig om behandlingen af medarbejdere osv. Var der ikke
engang, hvor at der skulle søges om tilladelse hos arbejdsgiveren inden at
der var noget som hed giftemål?

Jeg har derfor ikke noget problem med at forsvare Riskær. Jeg ser dommen
over ham som en løftet pegefinger til de unge om at lade være med at gøre
oprør. Måske har de ret. Måske har vi ikke brug for al det iværksætteri. Vi
kunne ansætte alle i det offentlige.

Fra : Allan Riise

Dato : 15-03-07 10:23

Carsten Overgaard wrote:
> [...]
>
> Jeg har ingen problemer med at forsvare Riskær. Han valgte aktivt at
> være iværksætter i et land, hvor dette tangerer en forbrydelse i sig

Sludder, Danmark er et af verdenens bedste lande at være iværksætter i, om
ikke det bedste.

> Det er måske derfor at vi har så mange iværksættere på trods
> af de forhold, som de bydes.

Nej.

--
Allan Riise

Fra : wilstrup

Dato : 15-03-07 11:48

"Carsten Overgaard" <info@carstenovergaard.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har ingen problemer med at forsvare Riskær. Han valgte aktivt at være
> iværksætter i et land, hvor dette tangerer en forbrydelse i sig selv.

sikke da noget sludder - jeg kender mange iværksættere som ikke behøver at
svindle for at overleve. Riskjær er en gemen forbryder - og ham forsvarer du
gerne, medens du skoser de unge, der fik tyvstjålet et hus fra kommunen og
som derfor gik til modangreb.
Riskjær svindlede for flere millioner -ham støtter du, medens nogle unge fik
ødelagt for nogle få - dem skoser du - man ser proportionerne. De små tyve
hænger man -de store lader man løbe.

Det er
> måske derfor at vi har så mange iværksættere på trods af de forhold, som
> de
> bydes.

Så alle iværksættere er altså forbrydere?

> [...]
> kan
> komme i damebladene.) ligesom de unge fra ungdomshuset.

men du støtter disse svindlere, medens du skoser de unge i ungdomshuset -
tsk! tsk!

> [...]
> det projekt, som han er igang med på det tidspunkt. Han tror på det hver
> eneste gang. Han kan få hvem som helst til at tro på det.

fint for ham!

> [...]
> havde opdaget at det kræver visse færdigheder at køre en gummiged. Det
> kostede ham en brækket arm, da den faldte ned i hullet.

Sådan typer kender jeg også - vi kalder dem for psykopater.

> [...]
> ikke
> engang, hvor at der skulle søges om tilladelse hos arbejdsgiveren inden at

Muligvis -men det ændrer jo ikke ved det forhold at nogle tyve opdages og
straffes og andre ikke. Riskjær blev snuppet med fingrene i kagedåsen - han
fik så et rap over fingrene -velfortjent.

> [...]
> oprør. Måske har de ret. Måske har vi ikke brug for al det iværksætteri.

Du minder om Hostrups syngespil "eventyr på fodrejsen" .Her slår en stortyv
til lyd for´at han gavner sit lands industri ved langfingeri. Han
argumenterer sådan: hvis jeg ikke fandtes, var der ingen grund til at låse,
og når der ikke var den grund, var der heller ikke nogen grund til at lave
låse, og derved måtte dem, der fremstillede låse gå fallit -derfor gavner
jeg mit landsindustri ved at gøre det nødvendigt at fremstille låse.

Du mener at det er i orden at svindle, lyve, stjæle- når blot det sker som
"forretningsmand" , men hvis det er de unge der gør det samme, så er det
angribeligt og bør straffes. Er vi inde på det rigtige?

Fra : Kim Larsen

Dato : 15-03-07 12:09

> [...]
>
> Så alle iværksættere er altså forbrydere?

> men du støtter disse svindlere, medens du skoser de unge i ungdomshuset -

Jo men kan det undre, Arne ? Det er ligesom niveauet i dk.politik. De unge
som fik tyvstjålet deres ungdomshus render rasende rundt i gaderne og
smadrer en masse ting i protest over Københavns Borgerrepræsentation, de får
så mange hug her i nyhedsgruppen som det kan lade sig gøre. Urmageren som
skyder to røvere ned bagfra på vej ud af butikken får ros og nogle synes
endda nærmest at røverne skulle være blevet dræbt. Sådan er moralen her i
dk.politik.

Jeg synes at de unge gik for vidt i deres protester men det var helt
forudsigeligt hvad de gjorde. Jeg synes at urmageren begik drabsforsøg da
han skød to mænd ned bagfra (man han bliver vist desværre kun sigtet for
grov vold).

Ingen af disse to tilfælde/eksempler får ros fra min side af og de skyldige
skal dømmes så langt som bevisbyrden rækker. Men her i dk.politik har man en
MEGET differentieret holdning til kriminalitet. Det må man tit sande.

--
Kim Larsen
Socialisme er den eneste troværdige vej frem. Husk at krigen i Irak

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 15-03-07 12:16

"wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse

> gerne, medens du skoser de unge, der fik tyvstjålet et hus fra kommunen og
> som derfor gik til modangreb.

og så kommer du med løgn igen... de unge fik sgu ikke noget hus... de
_lånte_ det...
kan du forstå det???
hvis jeg låner en biblioteksbog og beholder den tilstrækkeligt længe er det
så også min??

Rasmus
http://rydungdomshuset.dk/

Fra : Bruno Christensen

Dato : 15-03-07 18:24

On Thu, 15 Mar 2007 12:15:30 +0100, Rasmus M. Jensen wrote:

> hvis jeg låner en biblioteksbog og beholder den tilstrækkeligt længe er det
> så også min??

JA, der kommer en enkelt rykker efter bogen, hvis du ikke afleverer så
trækkes bogens "pris" fra din overskydende skat eller lægges til næste
års skat. Til gengæld, du kan betragte bogen som din eller aflevere og
få pengene minus bøder tilbage.

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : N_B_DK

Dato : 15-03-07 12:47

In news:45f9245e$0$2095$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
wilstrup <nix@invalid.com> typed:

> og ham forsvarer du gerne, medens du skoser de unge, der fik
> tyvstjålet et hus fra kommunen og som derfor gik til modangreb.

Tyvstjålet.... hvor er deres skøde ?

Fra : Rea721

Dato : 15-03-07 15:59

> [...]

> en gemen forbryder - og ham forsvarer du gerne, medens du
> skoser de unge, der fik tyvstjålet et hus fra kommunen og

Kender du ordet proportionsforvrængning?
Hvorfor fortsætter du med falske udsagn...man kan ikke stjæle et hus. Og de
unge har ikke ejet huset, det er fakta.

> Riskjær svindlede for flere millioner -ham støtter du,

Enig og det er tåbeligt at ta ham i forsvar.

> medens nogle unge fik ødelagt for nogle få -

Få?? Helt uskyldige mennesker, hærværk for millioner, ekstra udgifter til
politi ol, for atter xx antal millioner.

> dem skoser du -

Og det gør man ret i.

> man ser proportionerne.

*Du* ser ihvertfald ikke proportionerne i det vrøvl du kommer med.

> De små tyve hænger man -de
> store lader man løbe.

Forhåbentlig fanger man dem alle.

> Sådan typer kender jeg også - vi kalder dem for
> psykopater.

Lidt i samme stil som de unge voldspsykopater.

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 15-03-07 16:51

> [...]

> "forretningsmand" , men hvis det er de unge der gør det samme, så er det
> angribeligt og bør straffes. Er vi inde på det rigtige?

Jeg betaler over min skattebillet så til meget urentabel skuespil, ballet,
kongeligt opera og eksperiminterede teater at jeg nok også skulle have
overkommet at betale til et ungdomshus.

Jeg har lavet flere indlæg, hvori at jeg har gjort mig til talsmand for at
de kunne have haft nok så mange ungdomshuse, hvis de høftligt var gået hen
til politikere for at bede om lov til at trække bukserne ned og slikke dem i
r.....

Sådan gør andre i samfundet, når de skal hive penge ud til noget
overflødigt. Sådan kunne de unge også have fået det et andet sted end lige
på Jagtvej 69, nu hvor politikerne har klokket i det.

Det jeg kritiserer ved de unges opdragelse eller mangel på samme, er at de
simpelthen ikke er rådgivet godt nok af deres forældre, hvis disse
overhovedet har taget forælderrollen alvorlig på noget tidspunkt. Et
folkestyre er korrumperet i sin natur. Alle kan invitere en politker på
frokost og sleske for vedkommende. Derfor skulle EU-institutionen i sin tid
ikke ligge ude ved Roskilde, men inden på Kongens Nytorv, hvor at
interessehavere kan bespise de ansatte, så deres sag kommer på dagsordenen.

Ja, det er i orden at svindle (Det offentlige kan altid lave en ny
lokalplan, hvis den gamle ikke virker.)
Ja, det er i orden at lyve (Vi fik EU-kørekort inden at EU vidste hvordan at
det skulle se ud.)
Ja, det er i orden at stjæle (hvis det er lavet som kreativ bogføring. Gøres
det dygtigt, så kan du blive statsoverhoved.)

P.S. Det gælder ikke om at have fine fornemmelser, når man skal have sine
ting fremført. Det skulle de unge lære. Søg på folketingets hjemmeside og
se, hvem jeg har fået til at stille mine spørgsmål i folketingets spørgetid.
Jeg har ikke noget tilfældes med vedkommende, men sagen var vigtigere end
mine fornemmelser.

Fra : Per Hagemann

Dato : 15-03-07 10:55

> [...]
>

> Slynglen fik som fortjent - hvis det kan lære de unge om at have rent mel
> i posen -også som iværksætter, så er det fint!

Riskær er helt oplagt blevet dømt efter janteloven. Om han samtidig også har
brudt en eller anden spidsfindig juridisk regel, er det sværere at få rede
på. Bedrageri er et meget løst begreb, som magtpolitikerne og det øvrige
Systemdanmark også kunne dømmes for, hvis ikke de selv sad på domstolene og
det øvrige magtapparat.

Fra : wilstrup

Dato : 15-03-07 11:49

"Per Hagemann" <perhag@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Riskær er helt oplagt blevet dømt efter janteloven.

Han blev dømt for sine forbrydelser.

> [...]
> på. Bedrageri er et meget løst begreb, som magtpolitikerne og det øvrige
> Systemdanmark også kunne dømmes for, hvis ikke de selv sad på domstolene

Men hvor er din støtte til ungdomshuset i denne sag. De unge blev jo også
dømt efter janteloven af systemdanmark?

Fra : N_B_DK

Dato : 15-03-07 12:48

In news:45f924a9$0$2095$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
wilstrup <nix@invalid.com> typed:

> Men hvor er din støtte til ungdomshuset i denne sag. De unge blev jo
> også dømt efter janteloven af systemdanmark?

Nej de er jo netop ingenting, der er en stor forskel.

Fra : Rea721

Dato : 15-03-07 16:01

"wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse

> Men hvor er din støtte til ungdomshuset i denne sag.

Ingen fornuftige voksne mennesker kan med god samvittighed støtte
voldspsykopaterne der hærgede Nr.bro.
Nogen kan støtte de unge "normale" mennesker der kom i ungdomshuset, vi kan
blot ikke kende forskel på dem.

> De unge blev jo også dømt efter janteloven af systemdanmark?

Nej, det heder straffeloven.

Fra : Poul Nielsen

Dato : 15-03-07 12:10

> [...]
> på. Bedrageri er et meget løst begreb, som magtpolitikerne og det øvrige
> Systemdanmark også kunne dømmes for, hvis ikke de selv sad på domstolene

Lad nu være med ophidse idioten, så bliver han endnu mere vanvittig at høre
på.

Fra : Martin

Dato : 15-03-07 14:41

On 15 Mar., 12:09, "Rasmus M. Jensen" <rmje03flaff...@kom.aau.dk>
wrote:

> jeg havde CC da de startede og frem til 2002 - og havde aldrig aldrig
> problemer - ligesom mindst 20 jeg kender aldrig har haft det...
> hvorfor tror du firmaet stadig eksisterer hvis deres forbindelse virkede

Du er åbenbart en nar. Hvis nogen kan finde arkiverede interne
nyhedsgrupper fra de første år de eksisterede som er fyldt med klager,
vil man kunne se at jeg har ret.

Mvh
Martin