Politianmeldelse mod nabo pr 9 marts 2007 ~
Fra : Bo Warming

Dato : 09-03-07 13:51

Politianmeldelse mod nabo pr 9 marts 2007 (udkast)

Min nabo, Bjelkes Alle 48, har i nogle uger haft håndværkere og idag
har dette betydet, at der på min ejendom er tåger af potentielt
silikose-skabende stenstøv, der kan forårsage silikose/stenlunger -
mere farlig end tobak - med langt større sundhedssskadelig risiko end
det støv der ved nedrivning af Ungdomshuset anmeldtes af Enhedslisten
så man måtte forsinke og indførte brug af vandkanoner til at nedbringe
støvfaren.

På denne årstid, hvor man godt kan holde ud at have vinduerne lukket,
så ikke ens lejlighed støver til og skal renses på entreprenørens
regning, er problemet overkommeligt.

Men jeg vil være glad om politiet allersnarest inspicerede
arbejdspladsforholdene eller foranstalter at rette miljømyndighed
sikrer mod kriminel forureningsadfærd.

Jeg tror ikke, om min nabo, som jeg ikke har noget konflikt-forhold
til (udover at han skælder ud når min kones katte efterlader
ekskrementer på hans grund, hvilket jeg i samråd med naboens venlige
lejere, der bor her , altid lader min kone gå ind og fjerne.) at han
nødvendigvis er tændt på en konflikt, nu hvor han kommer her meget for
at overvåge håndværkerarbejde. Da han bor fjernt herfra vil han næppe
komme her meget ellers og har aldrig tidligere været her andet end med
halve års mellemrum og han har i årevis været helt uden kontakt af
nogen art med mig.

Imidlertid har han netop opført et plankeværk mellem hans og min
grund, måske for at holde kattene ude.

Han har fået min generelle accept heraf inden, men har ikke taget mig
med på råd og har pludselig opført det som et fais a compli - og
opført nogle centimeter inde på sin egen grund , hvad jeg
selvfølgelig aldrig kan have noget imod.

Idag har han - beklageligvis og overraskende - trængt ind på min grund
og har fjernet et par bygningsbeslag, som jeg havde fæstet på min
side af plankeværket og væltet nogle ting der var stavlet op, så de
ikke nu berører "hans"/vores adskillelse og barriere.

Jeg mener ikke , at dette er en sag for hegns-syn-og-skøn, men er en
straffelovsovertrædelse, som hermed anmeldes til politiet.