Det fri Gymnasium
Fra : Poul Nielsen

Dato : 09-03-07 11:08

Sidstnævnte Gymnasium er historisk set en udklæknings anstalt for autonome
voldsforbrydere. Var det ikke på tide at politikerne greb ind og evt fik
frataget evt offentlig finansiering til denne bizarre institution. Hvis man
kan stoppe Tvind bør man også kunne stoppe det fri gymnasium.

Fra : Jim

Dato : 09-03-07 11:42

"Poul Nielsen" <mega@lan.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> man
> kan stoppe Tvind bør man også kunne stoppe det fri gymnasium.

Link?

Fra : Poul Nielsen

Dato : 09-03-07 12:20

"Jim" <Jim[nospam]@dontyoueventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse
> "Poul Nielsen" <mega@lan.com> skrev i en meddelelse
> >
> Link?

ang ?

Fra : Jim

Dato : 10-03-07 17:37

> "Jim" <Jim[nospam]@dontyoueventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse
> autonome

> ang ?

Jamen du skriver noget om det frie gymnasium... Hvor ligger det?
Har du et link til det?

Fra : Per Rønne

Dato : 10-03-07 18:03

"Jim" <Jim[nospam]@dontyoueventhinkaboutitpal.com> wrote:

> Jamen du skriver noget om det frie gymnasium... Hvor ligger det?
> Har du et link til det?

Har du hørt om google?

<http://www.detfri.dk/>

Har tilsyneladende børn fra folkeskolealderen til 3g.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jim

Dato : 10-03-07 19:52

> Har du hørt om google?
>
> <http://www.detfri.dk/>
>
> Har tilsyneladende børn fra folkeskolealderen til 3g.
> --
> Per Erik Rønne
> http://www.RQNNE.dk

Ja, jeg skal ærlig talt indrømme, at jeg aldrig har hørt om den løsslupne
uddannelsesanstalt.
Men den er vel underlagt en uddannelseslovgivning som mange andre
uddannelsesinstitutioner.

Fra : Per Rønne

Dato : 11-03-07 07:49

"Jim" <Jim[nospam]@dontyoueventhinkaboutitpal.com> wrote:

> Ja, jeg skal ærlig talt indrømme, at jeg aldrig har hørt om den løsslupne
> uddannelsesanstalt.

Jeg har faktisk som gymnasieelev været på skolen, vistnok i forbindelse
med noget med DGS, Danske Gymnasieelever Sammenslutning. Skolen blev
etableret i 1970:

<http://www.detfri.dk/om_skolen/dfg_i_pressen/>,

men den blev fra starten ikke etableret på Nørrebro men i Bagsværd i
Gladsaxe kommune, i øvrigt med hjælp fra borgmester Erhard Jacobsen. Ham
med de 'røde lejesvende' i DR og CDs stifter.

Da skolen i 1974 blev 'ræverød' flyttede den som privatskole til
Birkerød, så i bund og grund er den vel et fænomen fra det velstående
Nordsjælland? Lige som det nu hedengangne Ungdomshus ...

<http://www.detfri.dk/om_skolen/hvem_er_vi/historie/>

Ja, man kan ligefrem se at privatskolen i Birkerød havde mere end en
finger med i besættelserne af huse på brokvartererne, og dannelsen af
'Ungeren' ...

> Men den er vel underlagt en uddannelseslovgivning som mange andre
> uddannelsesinstitutioner.

Selvfølgelig.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : wilstrup

Dato : 09-03-07 14:16

"Jim" <Jim[nospam]@dontyoueventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse
> "Poul Nielsen" <mega@lan.com> skrev i en meddelelse
>>
> Link?

Fjolset og underyderen Poul Nielsen, som heldigvis ligger i mit filter,
anfører Tvind som et godt eksempel -her var det jo netop folketinget der
vedtog en grundlovsstridig lov, så jeg kan altså konkludere at P.N. er
fuldkommen ligeglad med retssikkerheden - der er nogen,der skal dømmes -og
han begræder kun at der ikke findes flere muligheder for at dømme alle dem,
han ikke kan lide.

Fra : Poul Nielsen

Dato : 09-03-07 16:50

"wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> fuldkommen ligeglad med retssikkerheden - der er nogen,der skal dømmes -og
> han begræder kun at der ikke findes flere muligheder for at dømme alle

Jeg er gerne fri for at du svarer på mine gode indlæg og hvis du ikke kan
lide dem så lad venligst være med at svare på dem.

Fra : Bruno Christensen

Dato : 09-03-07 19:51

On Fri, 9 Mar 2007 16:50:16 +0100, Poul Nielsen wrote:

> Jeg er gerne fri for at du svarer på mine gode indlæg og hvis du ikke kan
> lide dem så lad venligst være med at svare på dem.

Nu skal jeg så gøre det nemt for Wilstrup:
Dine gode indlæg er få, men disse vil vi fremover "springe let
henover"

Det er usansynligt at påstande vi ikke er enige i får lov til at stå
uimodsagte.

Dette startede som et "plonk", men det er nok sjovere på denne måde
(forbeholder mig dog ret til at ændre mening)

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : Egon Stich

Dato : 09-03-07 15:22

> [...]
man
> kan stoppe Tvind bør man også kunne stoppe det fri gymnasium.

Prøv lige at undersøge, om dit udsagn om at "stoppe" har bund i
virkeligheden.
"Bortset fra, at man "stopper" strømper, men standser en virksomhed."

Endvidere skal man ikke gøre sig til talsmand for noget som helst, man ikke
ønsker sine modstandere en dag kommer til at administrere.

Endelig er det jo egentlig et angreb på hele vor tradition med højskoler,
friskoler osv.

Men du foretrækker ensretning?

Egon

Fra : Poul Nielsen

Dato : 09-03-07 15:39

"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i en meddelelse

> Endelig er det jo egentlig et angreb på hele vor tradition med højskoler,
> friskoler osv.
>
> Men du foretrækker ensretning?
>
> Egon

Du kan sgu da ikke sammenligne det at ville lukke det fri gymnasium med et
angreb på selveste den Danske kulturs grundvold, selveste Grundtvig og de
danske folkehøjskoler. Det må være slået helt klik for dig. De danske
folkehøjskoler udklækker ikke autonome brostenskastere.

Fra : Egon Stich

Dato : 10-03-07 11:14

> [...]
> danske folkehøjskoler. Det må være slået helt klik for dig. De danske
> folkehøjskoler udklækker ikke autonome brostenskastere.

Næ, naturligvis ikke--
I en højrefløjsers hoved--
Disse vil altid uden betænkelighed fastslå, hvad der er "virkelig frihed",
og hvad ikke.

Så naturligvis har jeg, som oplyst tænkende menneske, ret i mit udsagn.
Enten har vi frihed på området, eller ikke.
Det kan ikke nytte, at i 4 år er det højrefløjen, der lukke "ubekvemme"
dele, de næste 4 år venstrefløjen, hvad de opfatter som "ubekvemme".

Din gradbøjning af Grundtvig og lignende, er ganske uacceptabel, hvis man
tænker lidt over sagen.
Ved eftertanke, nærmest fascistisk.

MVH
Egon

Fra : Konrad

Dato : 09-03-07 18:32

Poul Nielsen wrote:
> Sidstnævnte Gymnasium er historisk set en udklæknings anstalt for
> autonome voldsforbrydere.

Jeg ser det nu lidt mere omvendt. DFG har været gymnasiet for mange af dem,
der ikke gad det konventionelle, og havde lyst til noget mere udfordrende.

> Var det ikke på tide at politikerne greb
> ind og evt fik frataget evt offentlig finansiering til denne bizarre
> institution.

Regeringen - den liberale - HAR allerede været der, og sat en stopper for en
del af DFG's postulerede "rundkredspædagogik" og alternative
undervisningsform. Vi skulle jo nødig blive forskellige. Faktisk ville Fogh
helst have lukket DFG, fordi de "ikke følger loven" (altså
undervisningsmæssigt) og mig bekendt er DFG underlagt et helt særligt
skærpet tilsyn, dikteret af Haarder og Fogh.

> Hvis man kan stoppe Tvind bør man også kunne stoppe det
> fri gymnasium.

Ja. Kan politikerne føre ideologisk krig med samfundsapparatet som hjælper
imod det ene frie private initiativ, kan de vel også føre krig mod andre
frie private initiativer.

Men bare rolig. Alt "anderledes" er snart ryddet helt væk - det skal den
nuværende politiske magtelite nok sørge for, og så kan vi bagefter læne os
tilbage og nyde vores genvundne korrekte samfundsorden og nyvundne frihed i
fred. Frie for refleksion, frie for at tage stilling og helt frie for at
tænke nye tanker.

Er der snart noget der er tilladt længere? Man må godt nok ikke være
alternativ - den *er* ligesom feset ind. Antallet af børn skal vi også
bekymre os om, altså om vi nu opfylder kvoten. Hvordan indlæring nu fungerer
er selvsagt en politisk beslutning - om du har lyst til at ryge er ikke
længere dit eget valg. Især hvad du siger skal du overveje nøje - helst ikke
støde hverken Pia K eller andre lam, for så er du en buk - hvis ikke
landsforræder. Spørgsmålstegn ved en militaristisk udenrigspolitik er
bandlyst - det er faktisk at konspirere med "fjenden" og burde give fængsel,
og hvad du giver dine børn at spise - og selv spiser (eller drikker) - er et
offentligt anliggende. Vi må heller ikke dyrke sex med dyr - men naturligvis
godt pine dem livet igennem og spise dem, bare vi husker at betale bøderne
for vanrøgt til staten, og hvis du er ung burde du faktisk ikke tænke på
sex, men dyrke motion og tage kolde bade. Og så er der jo tøjet, som
selvklart er en statsopgave at definere - ligesom i Iran - for der er jo
ikke grænser for hvor farlige både cowboybukser og små toppe og ikke mindst
tørklæder er for "sammenhængskraften", og jeg skal da være den første til at
gratulere med den modige lov imod afbrænding af flag - virkelig på tide der
blev sat en stopper for dette alvorlige problem. Du må heller ikke oprette
hjemmesider der udtrykker din holdning- hvad enten det nu er sympati for
eller imod diverse organisationer eller befolkningsgrupper som staten har
vedtaget er enten onde eller hellige, og glemt alt om at praktisere religion
som ikke er statsgodkendt - med mindre da du er fanatisk troende.

Fra : Poul Nielsen

Dato : 09-03-07 20:33

"Konrad" <davidkonradFJERN@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
religion
> som ikke er statsgodkendt - med mindre da du er fanatisk troende.

Tak for et vidunderligt indlæg jeg er helt enig med dig, et kryds i
kalenderen .

Fra : Bruno Christensen

Dato : 09-03-07 19:43

On Fri, 9 Mar 2007 11:07:56 +0100, Poul Nielsen wrote:

> Hvis man
> kan stoppe Tvind bør man også kunne stoppe det fri gymnasium.

Er der ikke en højesteretsdom for at Tvind ikke kunne fratages støtte?

At der pt føres en ankesag om at nogle spidser fra Tvind havde melet
ders egen kage er noget andet (de blev frikendt i byretten)

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : Per Rønne

Dato : 09-03-07 23:44

Bruno Christensen <news@dommer.dk> wrote:

> Er der ikke en højesteretsdom for at Tvind ikke kunne fratages støtte?

Næh, for at folketinget ikke kan påtage sig rollen som dommer ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk