Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Hvor meget kræves der her
Fra : Ukendt

Dato : 14-03-07 19:04

Det er garanteret et hyppigt stillet spørgsmål, men for folk, der ikke
arbejder med økonomi til daglig er det en jungle på størrelse med markedet
for mobiltelefoner

Hvis vi skal være så heldige at få en drømmegrund / hus om nogle år, har vi
regnet ud, at vi nok skal op og bruge omkring 2,2 mio. kr.

Men hvor meget bør man have sparet sammen inden og hvor meget kræves det i
samlet årsindkomst for mig og min kæreste.

Vi har desuden en ny bil fra 2005,men den er betalt af om 4 år

Fra : Michael

Dato : 14-03-07 21:34

"Michael Sørensen" <.> wrote in message
> [...]
> samlet årsindkomst for mig og min kæreste.
>
> Vi har desuden en ny bil fra 2005,men den er betalt af om 4 år

En (grov) tommelfingerregel siger, at man kan låne 3X hustandsindtægten
såfremt man ingen anden gæld har. Hvis I vil låne 2,2 mill, skal I derfor
tjene lidt over 700.000 tilsammen før skat (og ikke have gæld til en bil).

Det er dog bedre, at regne rådighedsbeløbet ud, dvs. hvor meget er der
tilbage til mad, tøj, fornøjelser osv efter alle faste udgifter er betalt.
Som 2 voksne bør I have min. 9000 i rådighedsbeløb.