Kransekagekonfekt
Fra : Heidi B. Petersen

Dato : 15-03-07 22:24

Hej NG

Med en forestående konfirmation, er jeg kommet på den idé at jeg selv vil
lave kransekagekonfekt...
Da jeg ikke har prøvet det før kunne jeg godt tænke mig at få jeres input:
Bedste opskrift, gode ideer/fif, osv...

Hvor langtid i forvejen kan jeg lave det, altså hvor længe kan det holde sig
i fryseren??

På forhånd tak for hjælpen..

Med venlig hilsen
Heidi

Fra : Max

Dato : 15-03-07 23:47

Hej Heidi

> Da jeg ikke har prøvet det før kunne jeg godt tænke mig at få jeres
> input: Bedste opskrift, gode ideer/fif, osv...

Du får lige min opskrift:

Kransekagen, lav den som konfekt med coctailbær og
nødder på. 500 g. god marzipan, 250 g. sukker og
125 g. æggevhvider. Man sætter det på pladen i små
toppe med en sprøjtepose. Bages idag ca. 10-12 min
ved 200 grader til de er gyldne, pas på de ikke får under-
varme, sort kransekage smager dårligt. Put dem i
fryseren, og imorgen hiver du dem lige op og giver
dem en gang chokolade på bunden, og så i
fryseren igen. De tages så op af fryseren 15 min.
før de skal serveres og anrettes.

Ps: Opskriften giver omkring 75 stk. konfekt.

> Hvor langtid i forvejen kan jeg lave det, altså hvor længe kan det
> holde sig i fryseren??

Temlig længe, kransekage vinder ved at blive frosset.
Men vent med at putte chokolade på før dagen før
de skal bruges. Det er let at putte chokolade på
frossen konfekt.

--
Mvh Max

Fra : Heidi B. Petersen

Dato : 16-03-07 07:22

> Temlig længe, kransekage vinder ved at blive frosset.
> Men vent med at putte chokolade på før dagen før
> de skal bruges. Det er let at putte chokolade på
> frossen konfekt.

Vil det sige at, hvis jeg snart begynder at lave dem... Er det ok, selvom
konfirmationen først er den 17. maj??

Fra : Kim

Dato : 17-03-07 21:04

"Heidi B. Petersen" <~hb@petersen.tdcadsl.dk~> skrev i en meddelelse

> Vil det sige at, hvis jeg snart begynder at lave dem... Er det ok, selvom
> konfirmationen først er den 17. maj??
Ja, det er ok.... Spar på modellen med cocktailbær. De er
kun gode som pynt. Der er ikke ret mange der bryder sig
om cocktailbær
Brug i stedet forskellige nødder. Mandler, para-,
hassel- og valnødder.

Mvh, Kim

Fra : Dorthe

Dato : 17-03-07 21:17

Her er det så lige omvendt, ingen af os bryder os om nødder - men vi
slås om cocktailsbærrene

/Dorthe

Fra : Heidi B. Petersen

Dato : 18-03-07 09:52

"Kim" <No@money.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kun gode som pynt. Der er ikke ret mange der bryder sig
> om cocktailbær
> Brug i stedet forskellige nødder. Mandler, para-,

Ja, her hos os vil jeg nok også spare på cocktailbærrene
Kan man forresten sprøjte en klat nougat oven på eller hva? og skal det
gøres før de bliver bagt? Og kan man få nougatten så tynd at den kan
sprøjtes på?
Lige lidt nye spørgsmål fra en amatør...

Mvh Heidi

Fra : Max

Dato : 18-03-07 10:38

Hej Heidi

> Lige lidt nye spørgsmål fra en amatør...

Ellers skær nougaten i små firkanter på et par millimeters
tykkelse så de passer på bunden. Lim dem på med overtræks-
chokoladen og dæk dem med overtrækschokolade.

--
Mvh Max

Fra : Kim

Dato : 18-03-07 12:03

> [...]
> gøres før de bliver bagt? Og kan man få nougatten så tynd at den kan
> sprøjtes på?
> Lige lidt nye spørgsmål fra en amatør...

Ja, nej og ja...
Har bager vi dem, køler af, dypper bunden i chokolade, køler af,
og tilsidst chokolae på toppen som lim til nødden.

Mvh, Kim

Fra : Kirsten Marker

Dato : 16-03-07 07:11

For mørk underside af kransekagestykkerne undgås ved at bruge 2 ovnplader
lagt ovenpå hinanden ved bagningen.

km

brug under bagnngen, for ikke ar undersiden bliver for møærk, brud da to
plader under

Fra : Heidi B. Petersen

Dato : 16-03-07 07:23

"Kirsten Marker" <kmarker@mail.tele.dX> skrev i en meddelelse
> For mørk underside af kransekagestykkerne undgås ved at bruge 2 ovnplader
> lagt ovenpå hinanden ved bagningen.

Rigtig godt tip... Det vil jeg gøre..