LAME encoding (i iTunes)
Fra : Esben

Dato : 18-03-07 22:32

Er der nogen af jer der bruger LAME encoding i iTunes? Og hvad bruger I
til det?

Har set lidt på MAX:

http://sbooth.org/Max/

og på iTunes-LAME Encoder 2.0.8

http://www.macupdate.com/info.php/id/8837

som ser lidt gammel ud.

Ville gerne kunne rippe V0 kvalitet og helst generere en log fil

Og så var det oplagt at gøre det i iTunes, når det nu er det program jeg
iøvrigt bruger...

Andre LAME-ripperprogrammer er dog også velkommen...

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Peter B. P.

Dato : 18-03-07 22:47

On 2007-03-18 22:31:37 +0100, esha@nospamget2net.dk (Esben) said:

> [...]
> iøvrigt bruger...
>
> Andre LAME-ripperprogrammer er dog også velkommen...

Jeg ripper i FLAC, komplesitetsgrad 5. Tabsløs lyd er sku det eneste
jeg vil stole på lige for tiden... og nu er TeraByte harddiskene lige
om hjørnet, så hvorfor ikke...?

--
"Democracy is the theory that the common people know what they want,
and deserve to get it good and hard." - H. L. Mencken

http://titancity.com/blog/

Fra : Jesper Lillesø

Dato : 19-03-07 08:45

Hej

On Mar 18, 10:46 pm, Peter B. P.
<spamt...@SPAMMERSMUSTDIEmacplanet.dk> wrote:
> Jeg ripper i FLAC, komplesitetsgrad 5. Tabsløs lyd er sku det eneste
> jeg vil stole på lige for tiden... og nu er TeraByte harddiskene lige
> om hjørnet, så hvorfor ikke...?

Hvorfor vælger du FLAC fremfor Apples alternativ? Kan du rippe FLAC
fra iTunes og kan du få din iPod (hvis du har en) til at spille FLAC?
Jeg ville gerne bruge FLAC, men de 2 ovenstående problemer har afholdt
mig fra det... Så jeg bruger Apple LossLess...

--
Jesper

Fra : Esben

Dato : 19-03-07 12:09

Jesper Lillesø <lillesoe@gmail.com> wrote:

> Hej

Fordi min hovedmaskine er en bærbar og min iPod kun er 60 GB..

> [...]
> Jeg ville gerne bruge FLAC, men de 2 ovenstående problemer har afholdt
> mig fra det... Så jeg bruger Apple LossLess...

Jeg bruger ikke FLAC så meget af samme grund, bruger egentlig mest AAC
(m4a), men er ved at forholde mig til at iTunes ikke er nogen særlig god
Ripper

iøvrigt LAME for Intel Macs:
http://www.stimuli.ca/2007/02/04/itunes-lame-for-intel-os-x/

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Peter B. P.

Dato : 19-03-07 15:05

On 2007-03-19 08:45:02 +0100, "Jesper Lillesø" <lillesoe@gmail.com> said:

> Hej

> Hvorfor vælger du FLAC fremfor Apples alternativ?

Fordi Apple' alternativ (Apple Lossless) er proprietært/lukket, og
"Komprimerer" dårligere end FLAC.

> Kan du rippe FLAC
> fra iTunes og kan du få din iPod (hvis du har en) til at spille FLAC?

Nej.

> Jeg ville gerne bruge FLAC, men de 2 ovenstående problemer har afholdt
> mig fra det... Så jeg bruger Apple LossLess...

--
The world dislikes America because America doesn't give a rat's ass
about the world's opinion of it.   -- Margaret Wente, Globe and Mail,

http://titancity.com/blog/

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 19-03-07 19:21

Peter B. P. <spamtrap@spammersmustdiemacplanet.dk> wrote:

> Fordi Apple' alternativ (Apple Lossless) er proprietært/lukket, og
> "Komprimerer" dårligere end FLAC.

Tilgængæld kan ALAC streames og det er muligt at søge i det, disse
funktioner understøttes ikke af FLAC. Ydermere kan ALAC aspilles på
iPod.

Fra : Esben

Dato : 19-03-07 17:49

Esben <esha@nospamget2net.dk> wrote:

> og på iTunes-LAME Encoder 2.0.8
>
> http://www.macupdate.com/info.php/id/8837
>
> som ser lidt gammel ud.

Man opdaterer selve LAME delen, som er den nyeste og script teknologien
i iTunes er åbenbart ikke ændret.

> Ville gerne kunne rippe V0 kvalitet og helst generere en log fil

Er nu testet og virker nogenlunde. Der gik dog kunstner eller album tabt
på nogen numre i taggingen - og så skal man selv konvertere det til ID3
2.3 tags bag efter. Den benytter sig af musicbrainz, som IMHO ikke er
lige så godt som CDDB.

Hvordan samler i FLAC til at brænde CD'er når Toast ikke forstår .m3u
filer? Irriterer mig at jeg ikke kan se om der skal være mellemrum eller
ej og hvor langt...

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad