Lydkort ? TV-tunerkort?
Fra : mtc

Dato : 18-03-07 16:42

Hej
Jeg kunne tænke mig at lave vores computer (en af dem) om til et
'mediacenter'
I øjeblikket er pc'eren tilsluttet fjernsynet med lydkabler og s-video
stik, der er også kabler til et par eksterne højtaler.
Jeg mener at kunne gøre det med et nyt lydkort
et tv-tunerkort og Windows mediacenter software.
Er der nogen der kan anbefale et lydkort, det er bare til almindelig musik
fjernsynslyd og lidt Simsspil.
Evt. et godt tunerkort også.

Marianne

Fra : ///M

Dato : 18-03-07 17:49

mtc wrote:
> Er der nogen der kan anbefale et lydkort, det er bare til almindelig
> musik fjernsynslyd og lidt Simsspil.

Så er det faktisk lige meget hvad du køber - lydkort er rimelig
standardiserede (mange har endda digital udgang). Du kan købe over nettet,
eller drøne hen til nærmeste supermarked (Bilka, A-Z, Fona, Merlin) og hente
et.

> Evt. et godt tunerkort også.

Jeg har selv et okay internt kort fra AverMedia, men du kan med fordel
overveje at købe et USB-baseret kort. De fås både analoge og digitale.
Fordelen er at den kan flyttes nemt.

mvh
///M