|
| Nyt problem med Samsung laserprinter på ne~ Fra : N. Foldager |
Dato : 17-03-07 18:55 |
|
Jeg har en laserprinter med netværkskort (Samsung CLP-510N). Den har
hidtil fungeret fint på lokalnetværket.
Nu får jeg pludselig fejlmeddelelser ved forsøg på udskrift; uanset
fra hvilket program og uanset fra hvilken computer. Meddelelserne
oplyser intet om fejlens art.
Printeren signalerer "Online" og "Ready". Den har ingen problemer med
at udprinte sin testside.
Netværks-hubben lyser, som den skal på printerens plads.
Printeren er nævnt under "Printere og faxenheder" i Stifinder og er
markeret "Klar".
Jeg har tændt og slukket computer og printer mange gange uden effekt.
På netværkskortet, lige under Ethernet-stikket, sidder to grønne
lysdioder. Den nederste lyser fast. Den øverste blinker med en fast
frekvens ca. 3 gange i sekundet.
---------------------------------
Har nogen gode forslag til problemets løsning?
Hvis nogen har samme printer på netværk, vil jeg være glad for at
vide, om mine lysdioder lyser korrekt. Spec. om blinkeriet er et
fejlsignal.
Venlig hilsen
Niels Foldager
| |
Michael Rasmussen (17-03-2007)
| Kommentar Fra : Michael Rasmussen |
Dato : 17-03-07 19:36 |
| | |
N. Foldager (17-03-2007)
| Kommentar Fra : N. Foldager |
Dato : 17-03-07 21:22 |
| | |
N. Foldager (17-03-2007)
| Kommentar Fra : N. Foldager |
Dato : 17-03-07 21:49 |
|
>Alt ser altså normalt ud.
>Bortset fra, at jeg får "Dokumentet blev ikke udskrevet"-besked fra
>alle programmer.
Dog ikke fra SyncThru ! Jeg kunne udskrive testsiden fra denne. Men
der er måske ingen transmission af selve dokumentet; blot en
testside-print-kommando?
Så jeg forstår stadig ikke et muk.
Niels
| |
Michael Rasmussen (17-03-2007)
| Kommentar Fra : Michael Rasmussen |
Dato : 17-03-07 22:45 |
|
On Sat, 17 Mar 2007 21:21:46 +0100, N. Foldager
<nfoldager-takethisaway@yahoo.com> wrote:
>Jeg forstår ikke et mug.
Check at printeren udskriver til den rigtige port - Prøv evt at
installere en ny 'Samsung Network Printer Port' med den korrekte
ip-adresse...
<mlr>
| |
Ukendt (21-03-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 21-03-07 13:12 |
|
> Jeg forstår ikke et mug.
>
Prøv og dekativere firewall. Det kan være den blokerer for pakker fra
printer til pc.
//Kim
| |
N. Foldager (21-03-2007)
| Kommentar Fra : N. Foldager |
Dato : 21-03-07 22:58 |
|
On Wed, 21 Mar 2007 13:12:09 +0100, "Kim" <-> wrote:
>
>> Jeg forstår ikke et mug.
>>
>
>Prøv og dekativere firewall. Det kan være den blokerer for pakker fra
>printer til pc.
>
>//Kim
>
Tak for forslaget.
Jeg har endnu ikke haft tid til at efterprøve dette eller Michaels
sidste forslag.
Men for begge forslag gælder, at det vil være en mystisk årsag al den
stund, at det er alle computere på netværket, der pludselig ikke kan
udskrive.
Venlig hilsen
Niels Foldager
| |
|
|