adsl uden fastnet
Fra : Joakim Ravnskjær

Dato : 16-03-07 10:31

Hej! Emnet har været berørt før, men jeg kan simpelthen ikke finde facts
omkring emnet.

Jeg har CC som ADSL udbyder og TDC som fastnet udbyder på delt rå
kobber. Jeg ved ikke om CC har eget udstyr på centralen, men jeg har en
solo 8Mbit/756 forbindelse.

Målet er at nedlægge fastnet abonnementet samt at bevare ADSL linien.

En basislinie burde være svaret her, men CC ved ikke hvad det er, og TDC
vil ikke når jeg ikke bruger TDC som ADSL udbyder.

Jeg stoler dog ikke på nogle afdem. CC ved som regel ikke hvad de
snakker om og TDC vil ikke miste kunder.

Jeg har i andre tråde læst at man blot skal nedlægge fastnet linien hos
TDC og det har jeg så gjort. Jeg er dog meget spændt på om ADSL linien
også forsvinder når opsigelsen træder i kraft. Håber der er nogen der
kan berolige mig og evt. henvise til facts på området.

Fra : Mads

Dato : 16-03-07 10:46

On Fri, 16 Mar 2007 10:30:34 +0100, Joakim Ravnskjær
<privat@seebergit.dk> wrote:

> [...]
>også forsvinder når opsigelsen træder i kraft. Håber der er nogen der
>kan berolige mig og evt. henvise til facts på området.

Jeg tror ikke du behøver bekymre dig. TDC kommer jo ikke ud
og klipper kablet over når du nedlægger din fastnet telefon.

Jeg har selv CC Solo 8 Mbit, uden fastnet telefon og det virker fint.
Jeg havde såmænd ikke engang fastnet telefon da jeg fik CC Solo.

mvh Mads

Fra : Joakim Ravnskjær

Dato : 16-03-07 11:27

Mads skrev:

> [...]
>
> Jeg har selv CC Solo 8 Mbit, uden fastnet telefon og det virker fint.
> Jeg havde såmænd ikke engang fastnet telefon da jeg fik CC Solo.

Det lyder rigtig godt, men hvorfor så så meget hype omkring basislinie
og 40 kr. om måneden. Er det inkluderet i CC abon. eller hvad sker der.

Hvor er forbruger styrrelsen osv? Det er sku da underligt man bare skal
prøve sig frem og se hvad der sker.

Har lige snakket med CC igen og deres svar er: Citat:" Vi ved ikke hvad
der sker hvis du nedlægger fastnet abon. hos TDC. Nogle gange kan vi
godt forsætte med at levere ADSL og andre gange kan vi ikke."

Venter i spænding.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 16-03-07 12:14

Joakim Ravnskjær <privat@seebergit.dk> crashed Echelon writing

> Det lyder rigtig godt, men hvorfor så så meget hype omkring basislinie
> og 40 kr. om måneden. Er det inkluderet i CC abon. eller hvad sker
> der.

CC afholder/inkluderer omkostningen i prisen.

> Hvor er forbruger styrrelsen osv? Det er sku da underligt man bare
> skal prøve sig frem og se hvad der sker.

Det er TDC som ejer kobberet, CC kan jo "bare" lægge deres eget.

> Har lige snakket med CC igen og deres svar er: Citat:" Vi ved ikke
> hvad der sker hvis du nedlægger fastnet abon. hos TDC. Nogle gange kan
> vi godt forsætte med at levere ADSL og andre gange kan vi ikke."

TDC ejer kobberparret ud til dig. Når du ophører dit TDC abbonement kan TDC
vælge at indrage kobberet af kapacitetsårsager i dit område. TDC har i
henhold til gammel aftale med staten forsyningspligt på teleydelser.

--
Bjarke Andersen

Fra : sdsf

Dato : 18-03-07 11:58

"Joakim Ravnskjær" <privat@seebergit.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> der sker hvis du nedlægger fastnet abon. hos TDC. Nogle gange kan vi godt
> forsætte med at levere ADSL og andre gange kan vi ikke."

Jeg skiftede fra TDC fastnet og ADSL til CC-ADSL i 2006.

Fra CC fik jeg grundig vejledning i hvordan og i hvilken rækkefølge
jeg skulle gøre de forskellige ting:

1. opsige mit TDC-ADSL og dermed få en dato for ophør.
2. Bestille CC-ADSL fra denne ophørsdato eller et par dage derefter.
3. Først derefter opsige mit TDC fastnet telefon abonnement.

Og så var jeg helt fri af TDC og mine udgifter til telefon+ADSL faldt
til 1/4 af hvad det var hos TDC!

Jeg går ud fra at det nu er CC der betaler for "basislinie", men det er
ikke noget man som kunde hos CC kommer til at høre noget om.

Jeg tror TDC har forsøgt at vildlede dig, og medarbejderen hos CC
har ikke vidst besked.

Fra : Anders Mogensen

Dato : 18-03-07 21:15

> Venter i spænding.

Det bliver spændende at høre hvordan det går, har nemlig tænkt mig at prøve
det samme. Ønsker bare at skifte til Fullrate fra CC når de kommer til byen,
og har Tele2 fastnet nu, da de er billigere end TDC!

Fra : Joakim Ravnskjær

Dato : 07-05-07 09:57

Joakim Ravnskjær skrev:

> [...]
> der sker hvis du nedlægger fastnet abon. hos TDC. Nogle gange kan vi
> godt forsætte med at levere ADSL og andre gange kan vi ikke."

Hej igen! Ja så lykkedes det altså. ADSL forbindelsen fra cybercity
fungere stadig, men fastnet abonnementet fra TDC er nu fortid.

Mvh. Joakim

Fra : Jesper Lützen

Dato : 19-03-07 13:08

> En basislinie burde være svaret her, men CC ved ikke hvad det er, og TDC
> vil ikke når jeg ikke bruger TDC som ADSL udbyder.

Netop fordi TDC har noget nær monopol, så er de pålagt en masse
regler, som andre udbydere IKKE er pålagt. Det betyder derfor, at TDC
har ganske svært ved at lave samlepakker, hvor du betaler én pris
ligesom du gør ved CC. Det TDC derimod gør er, at splitte produktet i
2, så du på den ene side har bærelinien og på den anden side ADSL'en.
De to produkter hænger imidlertid sammen, da du vist ikke kan køre en
bærelinie uden ADSL, og ADSL fra TDC ikke virker uden en bærelinie
(alternativt en fastnet telefon linie).

Så en TDC bærelinie og CC ADSL tror jeg slet ikke KAN fungere sammen.

Hvad angår opsigelsen af TDC, så lyder den vejledning med at vente med
at opsige selve telefonlinien til du har fået CC som den mest optimale
løsning. Jeg mindes at have læst, at TDC ikke må inddrage
kobberlinier, som allerede er i brug af anden udbyder. Med andre ord
må de gerne inddrage det i den korte periode, hvor der ikke er
aktivitet på linien.

Held og lykke

/Jesper

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 19-03-07 16:53

> [...]
> regler, som andre udbydere IKKE er pålagt. Det betyder derfor, at TDC
> har ganske svært ved at lave samlepakker, hvor du betaler én pris

Kan du ikke prøve at forklare os dødelige lidt om hvorfor TDC skulle
have sværere ved det end alle andre?

--
Michael

Fra : F.Larsen

Dato : 20-03-07 23:53

"Joakim Ravnskjær" <privat@seebergit.dk> wrote in message

> [...]
> også forsvinder når opsigelsen træder i kraft. Håber der er nogen der kan
> berolige mig og evt. henvise til facts på området.

Jeg har CC ADSL uden TDC telefon. Der er rigtig mange penge at spare.
Som jeg forstår det, så skal CC overtage betalingen af bærelinien hvis du
ikke har en telefon på linen.

IT- og Telestyrelsen sikrer fortsat adgang til TDC's kobbernet:
"Afgørelsen giver også TDC's konkurrenter mulighed for at sikre, at deres
kunder ikke oplever "nedetid" på deres bredbåndsforbindelse, hvis de
eksempelvis skifter fra almindelig fastnet telefoni til telefoni over
internettet (IP-telefoni)."
http://www.itst.dk/wimpdoc.asp?page=tema&objno=188449132

--
Flemming

Fra : Jens

Dato : 21-03-07 00:11

"F.Larsen" <n0spam@spamfilter.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kunder ikke oplever "nedetid" på deres bredbåndsforbindelse, hvis de
> eksempelvis skifter fra almindelig fastnet telefoni til telefoni over

Som jeg ser TDC og deres basislinie/ så er det noget man betaler for, fordi
TDC har en monopol, og kun når man har ADSL fra TDC og kun ADSL uden
Fastnet, ellers ikke, Konkurenterne har den pris de skal betale for det rå
kobber medregnet ind i deres priser, så når man ikke har nogen abbonnement
af nogen art fra TDC, så skal de helle ikke have penge for basislinien.
Eller sagt på en andet måde, det er noget Fanden(TDC) har skabt i vrede!

Jens

Fra : Desserten

Dato : 21-03-07 12:50

"Jens" <edderkoppen@lite.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> af nogen art fra TDC, så skal de helle ikke have penge for basislinien.
> Eller sagt på en andet måde, det er noget Fanden(TDC) har skabt i vrede!

Hvis nu dit kabel knækker et eller andet sted under jorden , eller din
central brænder ned, hvem kommer så og reparerer den tror du ??? Ja rigtigt
gættet , det gør ejeren nemli TDC... Tror du de gør det gratis ?? Rigtigt
gættet, nej det gør de ikke !!

Fra : F.Larsen

Dato : 22-03-07 23:21

"Jens" <edderkoppen@lite.dk> wrote in message
> [...]
> af nogen art fra TDC, så skal de helle ikke have penge for basislinien.
> Eller sagt på en andet måde, det er noget Fanden(TDC) har skabt i vrede!

Bærelinien skal vel altid betales ... som jeg forstår det ... til TDC
Om det så er gennem dit telefon abb. eller via ADSL udbyder

Det var den forklaringen jeg fik da jeg skulle skifte i sin tid :=)

At de så bliver ved med at insistere i at man kun kan få bærelinie når man
en telefon ... se det er noget fanden har skabt :=)

--
Flemming

Fra : Desserten

Dato : 23-03-07 08:36

> Det var den forklaringen jeg fik da jeg skulle skifte i sin tid :=)
>
> At de så bliver ved med at insistere i at man kun kan få bærelinie når man
> en telefon ... se det er noget fanden har skabt :=)

Det eneste fanden har skabt er folk der ikke læser deres indlæg igennem
inden de trykker send...........dit indlæg er ganske uforståeligt.....!!

citat "At de så bliver ved med at insistere i at man kun kan få bærelinie
når man
en telefon ..."" ?????