Optage med webcam i 8-10 timer konstant
Fra : Ukendt

Dato : 15-03-07 22:33

Jeg har brug for et program som kan optage levende billeder med lyd fra mit
webcam i 8 til 10 timer non-stop.
Webcam'et er et Logitech QuickCam Pro 4000 USB med noget tilhørende
software. Men det kan kun optage max. et par timer, så stopper det (og det
er ikke pga. manglende diskplads).

Nogen der kender et program?

MVH Peter

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 15-03-07 22:44

On Thu, 15 Mar 2007 22:33:01 +0100, "Peter" <-> wrote:

> [...]
>Webcam'et er et Logitech QuickCam Pro 4000 USB med noget tilhørende
>software. Men det kan kun optage max. et par timer, så stopper det (og det

Optage max. et par timer ?!?!

Der må jo være en årsag til at dit program lukker ned !!

Mit gæt er at din harddisk er FAT32 formatteret. Dermed er den
maksimale filstørrelse knap 4 GB. Og dit optage-program lukker ned når
video-filen rammer dette loft.

Løsningen er at konvertere til det nyere filsystem NTFS - Der er det
kun diskens størrelse der begrænser filstørrelsen....

<mlr>

Fra : Ukendt

Dato : 15-03-07 22:53

Michael Rasmussen wrote:
> Optage max. et par timer ?!?!
> Der må jo være en årsag til at dit program lukker ned !!

Enig.

> Mit gæt er at din harddisk er FAT32 formatteret. Dermed er den
> maksimale filstørrelse knap 4 GB. Og dit optage-program lukker ned når
> video-filen rammer dette loft.

Nej den er NTFS-formateret.
Kan RAM-mængden have noget at sige?
Da jeg sidst prøvede, havde jeg kun 512 Mb på en WinXP Home. Jeg har 1 Gb
nu, men har ikke prøvet.
Derudover en P4 2,4.
Logitech-programmet som jeg brugte til at optage med, lukkede simpelhen ned
efter et par timer... som om maskinen ikke kunne "magte" processen. Der var
dog ingen fejlmeddelelse.

MVH Peter

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 15-03-07 23:10

On Thu, 15 Mar 2007 22:52:38 +0100, "Peter" <-> wrote:

>Nej den er NTFS-formateret.

Øv, det var ellers et godt bud

>Kan RAM-mængden have noget at sige?

Det burde den ikke have...

Men prøv at checke RAM-forbruget mens programmet optager (Windows
JobListen, fanebladet 'Ydelse'), hvis 'Allokeret hukommelse' langtsom
men sikkert stiger mod skyerne har du lokaliseret en bug i programmet
Anyway: Det er nok klogt at lede efter et alternativt program.
CyberLinks PowerCinema har jeg tidligere anvendt med godt resultat:
Med et tv-kort ganske vist, jeg ved ikke om det understøtter webcams

En gratis trial kan hentes her:

http://www.cyberlink.com/multi/download/trials_12_ENU.html

<mlr>

Fra : Ukendt

Dato : 16-03-07 09:00

Michael Rasmussen wrote:

> [...]
> CyberLinks PowerCinema har jeg tidligere anvendt med godt resultat:
> Med et tv-kort ganske vist, jeg ved ikke om det understøtter webcams

Jeg har prøvet med Logitech ImageStudio 5 igen, og den ser ud til at optage
8 timer eller mere. Men når man klikker Stop Optagelse og filmen gemmes,
opstår der et problem. Den gemmer nemlig kun 84 minutter svarende til 873
Mb. Resten er pist forsvundet. Pisse irriterende.
Men jeg vil prøve enten dit eller Bjarkes forslag.

MVH Peter

Fra : TommyF

Dato : 16-03-07 16:15

> [...]
>Mb. Resten er pist forsvundet. Pisse irriterende.
>Men jeg vil prøve enten dit eller Bjarkes forslag.
Rent gæt, er der måske en max fil størrelse som windows kan lave?

Fra : Ukendt

Dato : 16-03-07 09:50

"Peter" <-> wrote in message

> Logitech-programmet som jeg brugte til at optage med, lukkede simpelhen
> ned efter et par timer... som om maskinen ikke kunne "magte" processen.
> Der var dog ingen fejlmeddelelse.

Som andre har foreslået - prøv noget andet software inden du river maskinen
fra hinanden og opgraderer noget udnødvendigt :)
Der findes rigtig rigtig meget software derude. Alt hvad jeg har haft fingre
i kan afprøves, men har begræsninger som fx. 1 minuts optagelse. Du kan
sikkert skrive en mail til et par producenter og få dem til at garantere at
deres software kan optage til dit behov.

PS. Jeg har i øvrigt gode erfaringer med Windows Media Encoder som er
gratis, men jeg har aldrig brugt det sammen med et webcam.

mvh
///M

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 15-03-07 23:17

"Peter" <-> crashed Echelon writing

> Men det kan kun optage max. et par timer, så stopper det (og det
> er ikke pga. manglende diskplads).
>
> Nogen der kender et program?

Windows Media Encoder

--
Bjarke Andersen

Fra : Ukendt

Dato : 16-03-07 19:31

Bjarke Andersen wrote:
> Windows Media Encoder

Det virker!
Men filen fylder også kun 200 Mb for 8 timer i dårligste kvalitet, men det
er fint nok til mig til dette formål.

Fra : Dorph

Dato : 17-03-07 09:58

> Windows Media Encoder

Ellers kig på http://www.webcamxp.com/screenshots.html
som er et ganske intressant program - der vil du også
kunne gå ind fra en anden pc og se live mens den optager.