Vista grafikkort igen
Fra : Gearløs

Dato : 15-03-07 13:30

Hej NG

Jeg er venligst blevet oplyst af gruppen, at Vista Aero kræver et grafikkort
med:
Pixel Shader 2.0 i hardware, 32 bits per pixel

Men jeg har svært ved at se hvilke kort der har Pixel Shader 2.0. ATI
kortene har fx noget de kalder "Smartshader" -er det det samme?
Evt. nogen der har et konkret eksempel på et pci express kort (gerne passivt
kølet) der kører Vista Aero gnidningsfrit (til 3-400 kr hvis muligt..)?

På forhånd mange tak!
-Mathias

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 15-03-07 13:40

"Gearløs" <baggadapFJERN_DETTE@hotmail.com> crashed Echelon writing

> [...]
> Evt. nogen der har et konkret eksempel på et pci express kort (gerne
> passivt kølet) der kører Vista Aero gnidningsfrit (til 3-400 kr hvis

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_computer_games_that_require_Pixel_Shad
ers

Liste 2 viser hvilket kort som understøtter Pixel Shader 2.0, husk at
senere versioner af kort (PS3.0 og 4.0) er bagudkompatibelt.

--
Bjarke Andersen

Fra : Gearløs

Dato : 15-03-07 13:51

> [...]
>
> Liste 2 viser hvilket kort som understøtter Pixel Shader 2.0, husk at
> senere versioner af kort (PS3.0 og 4.0) er bagudkompatibelt.

TAK!
Findes der evt. en oversigt over hvad forskellige grafikkort scorer i
Vista's hardware test?

-Mathias

Fra : Kurt Lund

Dato : 15-03-07 15:42

..
> TAK!
> Findes der evt. en oversigt over hvad forskellige grafikkort scorer i
> Vista's hardware test?
>
> -Mathias

Hej
Hvis du kun vil ofre 3-400 kr på et GF kort, tro jeg ikke du skal gå så højt
op i hvad de scorer i Vista ;)
Det kan du begynde at tænke på når du er oppe i 1000-1500 kr for et GF kort.
Kurt

Fra : Kim

Dato : 15-03-07 14:03

On Thu, 15 Mar 2007 13:30:06 +0100, "Gearløs"
<baggadapFJERN_DETTE@hotmail.com> wrote:

>Evt. nogen der har et konkret eksempel på et pci express kort (gerne passivt
>kølet) der kører Vista Aero gnidningsfrit (til 3-400 kr hvis muligt..)?

Spørg i den rette gruppe : news:dk.edb.hardware.grafikkort

fut : dk.admin.netikette
--
Kim

Fra : N/A

Dato : 16-03-07 09:30

Fra : Kim

Dato : 16-03-07 09:30

On Thu, 15 Mar 2007 15:26:17 +0100, "Gearløs"

>Jeg vil give det medhold i, at ovenstående gruppe omhandler grafikkort.
>Men at det skulle være forkert at spørge i d.e.hardware, hvis fundats er
>"Erfaringsudveksling omkring hardware", det er jeg ikke enig i!

Som det fremgår af : http://www.usenet.dk/netikette/gruppe.html :

"Brug de specifikke grupper, ikke de generelle"

>Grafikkort er måske ikke hardware?

Jo, men emnet er off-topic i dk.edb.hardware,
da der findes en specifik undergruppe til emnet.

Der er samtidigt en større chance for et kvalificeret svar
i de grupper, hvor eksperterne befinder sig.

fut : dk.admin.netikette ( hvor denne debat hører hjemme ).
--
Kim