Cybercity VS Fullrate
Fra : Flemming Hansen

Dato : 15-03-07 23:49

Hej NG

Har lige et spørgsmål vedr. overstående, jeg har CC pt. jeg har 8032/768 men
det virker ikke rigtigt, stort set hver dag falder jeg af med telefoni eller
det hele, altså internet og telefoni, jeg har store problemer med at komme
på igen, næsten altid skal jeg reset routeren, men ikke kun en gang men
mange gange, jeg har fået en ny router "Zyxel 2602R-61 - sidste nye
fremware", men det har heller ikke løst problemet, nu har jeg tænkt på om
jeg skal skifte udbyder "Fullrate" jeg har været på deres hjemmeside for at
se hvad jeg kan få "hvad de mener som minimum kan få" og det er 10 mb/s down
og 2048 mb/s up, jeg høre til Hundige og de skriver at der er ca. 1900 m til
centralen, nu er mit spørgsmål, vil det virke hvis jeg skifter, og hvis det
ikke virker kan jeg så sige at jeg ikke har fået det de fortalte jeg ville
få, og de 6 mdrs. binding ikke gælder.
Er der nogen i Hundige som kan fortælle "ca. 1900 m fra centralen" om det
virker, er lidt træt af CC.

Mvh Flemming

Fra : Dennis_N

Dato : 16-03-07 00:12

Hej...

Nu er der andre forhold der spiller ind, end bare afstanden til
centralen. (mange andre:)

Anyway, jeg har også 1900m til centralen, og jeg har en 20/2,
og den giver ca. 19/1.8 , så man skal tage det med et gran salt.

Men i øvrigt, så har jeg ingen problemer. Det virker bare.

MVH

Fra : Flemming Hansen

Dato : 16-03-07 00:32

"Dennis_N" <dn@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og den giver ca. 19/1.8 , så man skal tage det med et gran salt.
>
> Men i øvrigt, så har jeg ingen problemer. Det virker bare.

Hej du, og tak for et hurtigt svar.
Jeg forventer ikke at der er fuld skrue på hele tiden men at det bare
virker, altså det maximale, men hus CC sætter de den hele tiden ned til
2048/512 i en uge, og ja så kunne jeg jo vælge at tage TDC - webspeed
256/128.

Jeg har ikke noget som kan forstyrrer, jeg har brugt det som CC har sendt
til mig og ikke andet.
Har du Fullrate som virker med telefoni?

Mvh Flemming

Fra : Dennis_N

Dato : 16-03-07 00:45

On Fri, 16 Mar 2007 00:31:50 +0100, "Flemming Hansen"
<dsl354763@vip.cybercity.dk> wrote:

>Jeg har ikke noget som kan forstyrrer, jeg har brugt det som CC har sendt
>til mig og ikke andet.

Bare det at dit kobber-par ligger tæt på en anden ADSL brugers kobber
kan skabe inteferens. Kvaliteten af koberet og antal samlinger osv.
spiller også ind......

>Har du Fullrate som virker med telefoni?

Yep. Det virker fint.

MVH
Dennis

Fra : Flemming Hansen

Dato : 16-03-07 01:08

> Bare det at dit kobber-par ligger tæt på en anden ADSL brugers kobber
> kan skabe inteferens. Kvaliteten af koberet og antal samlinger osv.
> [...]

Hej igen Dennis

Nu kommer TDC på tirsdag og kigger på det, CC siger at der er meget støj på
linjen, men ved ikke hvad de mener med det, men synes da at 5 mdr. med fejl
er lang tid uden at det er blevet bedre :)

Mvh Flemming

Fra : Dennis_N

Dato : 16-03-07 01:15

On Fri, 16 Mar 2007 01:07:43 +0100, "Flemming Hansen"

Ja, det lyder som et mareridt :)

MVH

Fra : Flemming Hansen

Dato : 16-03-07 01:33

> Ja, det lyder som et mareridt :)
>
> MVH

Jeps det må man sige, for man betaler jo for noget man ikke får.
Nu vil jeg lige se om der er andre som har samme problem som jeg har, kommer
du fra Hundige, mere så man kan se om Fullrate virker her?

Mvh. Flemming

Fra : Dennis_N

Dato : 16-03-07 02:14

On Fri, 16 Mar 2007 01:33:24 +0100, "Flemming Hansen"
> [...]
>Nu vil jeg lige se om der er andre som har samme problem som jeg har, kommer
>du fra Hundige, mere så man kan se om Fullrate virker her?

Nej, København. Men det tror jeg nu ikke har nogen betydning.
Hvis de har installeret deres grej på centralen, så virker det sikkert
lige så godt som andre steder.

MVH

Fra : Stig Johansen

Dato : 16-03-07 05:24

Flemming Hansen wrote:

> Nu kommer TDC på tirsdag og kigger på det, CC siger at der er meget støj
> på linjen, men ved ikke hvad de mener med det, men synes da at 5 mdr. med
> fejl er lang tid uden at det er blevet bedre :)

Ligesom Dennis har jeg 1900M til central + telefoni.
Jeg har også som dig haft en del støj på linien, især i fugtigt vejr.
Det endte med totalt udfald for ca. 1 md siden.
Det viste sig, at det simpelthen var nedsivning af fugt i det udvendige
(gammelt blyforet kobber med stof) kabel.
TDC skiftede den sidste meter og satte en vandtæt dåse op, og siden virker
det perfekt.
Det var bare et hint til dig og TDC.

Stig Johansen

Fra : Flemming Hansen

Dato : 17-03-07 01:09

"Stig Johansen" <stig_johansen_it_at_=(@)hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> (gammelt blyforet kobber med stof) kabel.
> TDC skiftede den sidste meter og satte en vandtæt dåse op, og siden virker

Takker for oplysningen, nu må jeg se hvad TDC siger

Mvh Flemming

Fra : Palle Jensen

Dato : 18-03-07 13:42

On 16 mar 2007, Dennis_N wrote in dk.edb.internet.udbydere:

> [...]
>
> Anyway, jeg har også 1900m til centralen, og jeg har en 20/2,
> og den giver ca. 19/1.8 , så man skal tage det med et gran salt.

Jeps. Bor 400 m. fra Borups Alle centralen og kan på min 24 mbit
linie fra CPH-Metronet kun hive 8 mbit. Skrues der op bliver der
klumper i sovsen.

--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 16-03-07 10:48

Flemming Hansen skrev:

> [...]
> ikke virker kan jeg så sige at jeg ikke har fået det de fortalte jeg ville

Fullrate skriver selv at de ikke kan love en given hastighed, men
at kunden kun kommer til at betale for den hastighed der faktisk
opnås. Derfor kan du ikke opsige med den begrundelse at det er
langsommere end du regnede med.

--
Bertel

Fra : Flemming Hansen

Dato : 17-03-07 01:05

> [...]
> at kunden kun kommer til at betale for den hastighed der faktisk
> opnås. Derfor kan du ikke opsige med den begrundelse at det er

Ups lige en detalje jeg havde overset :)
Takker mange gange for svaret

Fra : ----OR----

Dato : 17-03-07 11:05

> [...]
> at kunden kun kommer til at betale for den hastighed der faktisk
> opnås. Derfor kan du ikke opsige med den begrundelse at det er

CC har ingen bindingsperiode svjv:
http://www.cybercity.dk/presse/pressemeddelelser/tidligere_pressemeddelelser/cybercity_fjerner_bindingsperiode/

Fra : Flemming Hansen

Dato : 18-03-07 11:13

"----OR----" <ororbit@sonofon.dk> skrev i en meddelelse

> "Bertel Lund Hansen" <unospamo@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse
>> >
> CC har ingen bindingsperiode svjv:
> http://www.cybercity.dk/presse/pressemeddelelser/tidligere_pressemeddelelser/cybercity_fjerner_bindingsperiode/

Der kan man bare se, det var jeg nu ikke klar over, men med de problemer jeg
har haft vil jeg også mene at man ikke skal være bundet i 6 mdr. :)

Mvh Flemming