meget badebold med Intel fremfor G4
Fra : Peter Ursin

Dato : 15-03-07 19:28

Hej,
har lige anskaffet mig en iMac 20". Umiddelbart en rigtig lækker
maskine, men i forhold til min gamle G4 maskine (powerbook) synes jeg
godt nok der er væsenlig flere episoder med maskinen der går i selvsving
med badebolden. Har også flere gange måttet tage strømmen for at få gang
i maskinen igen.

Er det en oplevelse jeg bare skal vænne mig til, eller har jeg bare
været rigtig uheldig indtil videre.

--
Peter Ursin
iMac Intel 2.16GhZ, 2GB RAM, 500 MB HD

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 15-03-07 19:33

Peter Ursin <zorillaFJERN@DETTEmyrealbox.com> wrote:

> [...]
> i maskinen igen.
>
> Er det en oplevelse jeg bare skal vænne mig til, eller har jeg bare

Hvilke programmer ?

/thomas

--
Thomas
Blog & Stuff: http://www.elements.dk/

Fra : Peter Ursin

Dato : 15-03-07 19:43

Thomas von Hassel <thomas_lists@elements.dk> wrote:

> Hvilke programmer ?
>
> /thomas

Safari og Azureus bl.a., men egentlig mest Finder. Tror jeg, fordi
egentlig kan det vel også være progammer i baggrunden der udløser det?
Eller hvad? Jeg har LaunchBar og DragThing kørende

Peter Ursin

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 15-03-07 19:46

Peter Ursin <zorillaFJERN@DETTEmyrealbox.com> wrote:

> Eller hvad? Jeg har LaunchBar og DragThing kørende

er det opdateret til at være intel native ?

/thomas

Fra : Peter Ursin

Dato : 15-03-07 19:54

Thomas von Hassel <thomas_lists@elements.dk> wrote:

> er det opdateret til at være intel native ?
>
> /thomas

Ja. Jeg har ikke gjort det store ud af det indtil videre, maskinen er
kun 1 uge gammel. Ku' selvfølgelig prøve at notere ned hvad jeg
foretager mig når det sker næste gang.

--
Peter Ursin

Fra : Lyrik

Dato : 16-03-07 10:15

Den 15.03.2007 kl. 19:43 skrev Peter Ursin
> [...]

> egentlig kan det vel også være progammer i baggrunden der udløser det?
> Eller hvad? Jeg har LaunchBar og DragThing kørende

+++++++++++++++++
Dine erfaringer er fuldstændig uhørte. Ingen badebolde her. Finder kører
perfekt, ligesom alt andet.
Årsagen må skulle findes i de to "universelle" Mac programmer du kører i
baggrunden.
Afinstaller dem dog. De er jo fuldstændig overflødige.
Programmer kan du jo finde i ethvert Finder-vindue bare du skriver de
første par bogstaver.
URL-oversigter har man jo kun brug for i browseren, ikke i bundlinien.

De må nødvendigvis være årsag til at din maskine ikke kører optimalt.

Hilsen
jens

--
Sendt med iso-8859-1.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 16-03-07 10:27

Lyrik <lyrik@heaven.dk> wrote:

> [...]
> baggrunden.
> Afinstaller dem dog. De er jo fuldstændig overflødige.

Nemlig, så lidt overflødigt gøjl som muligt, det øger blot muligheden
for konflik ret så groft ...

/thomas

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 16-03-07 13:41

> Safari og Azureus bl.a., men egentlig mest Finder. Tror jeg, fordi

Azureus og andre af den slags programmer giver altid problemer!

Check om du har sat harddisk til at sove i System Preferences/Energi Saver.

mvh. Mikael Kern

Fra : Lyrik

Dato : 16-03-07 23:28

Den 16.03.2007 kl. 13:40 skrev nospamtoMike [8000 C] <nospam@kern.dk>:

> Azureus og andre af den slags programmer giver altid problemer!
++++++++++++++++
Jeg har droppet forsøgene med de bittorrentprogrammer.

I stedet har jeg browseren Opera som har INDBYGGET Bittorrenthentning. De
kommer simpelt hen til at stå under overførsler sammen med de andre filer
man henter.
Når maskinen har været lukket går man bare ind under overførsler hvor der
er røde "lamper" på de stoppede bittorrenthentninger. Så markerer man dem
og vælger fortsæt. Grøn "lampe" og det fungerer helt perfekt.
Hilsen
Jens

Sendt med iso-8859-1.

Fra : Peter B. P.

Dato : 17-03-07 00:27

On 2007-03-15 19:43:15 +0100, zorillaFJERN@DETTEmyrealbox.com (Peter
Ursin) said:

> [...]
> egentlig kan det vel også være progammer i baggrunden der udløser det?
> Eller hvad? Jeg har LaunchBar og DragThing kørende

Har du kørt en hukommelsestest, med memtest OS X?

Det ville jeg gøre...

--
The world dislikes America because America doesn't give a rat's ass
about the world's opinion of it.   -- Margaret Wente, Globe and Mail,

http://titancity.com/blog/

Fra : Glenn Møller-Holst

Dato : 26-03-07 20:15

Peter Ursin wrote:

> [...]
> egentlig kan det vel også være progammer i baggrunden der udløser det?
> Eller hvad? Jeg har LaunchBar og DragThing kørende

Slå java fra i alle browsere hvor du ikke behøver det! Sikkerhedsmæssigt
er det også at foretrække.

/Glenn

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 16-03-07 15:28

> [...]

> i maskinen igen.
>
> Er det en oplevelse jeg bare skal vænne mig til, eller har jeg bare

De eneste badebolde jeg har oplevet efter skift fra G4 til intel iMac er
når der skal fyres op under Rosetta, det kan godt tage nogle sekunder.

Mvh.
Kaj.
--
Never mind the dog