Packages og Reciepts??
Fra : Mike [8000]

Dato : 15-03-07 13:57

I /Library ligger der bl.a. 2 mapper: Packages og Reciepts på henh.
780Mb og 260Mb.

Har jeg brug for Packages ? Eller kan den slettes?

mvh. Mikael Kern

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 15-03-07 14:03

Mike [8000] <nospam@kern.dk> wrote:

> I /Library ligger der bl.a. 2 mapper: Packages og Reciepts på henh.
> 780Mb og 260Mb.
>
> Har jeg brug for Packages ? Eller kan den slettes?
>
> mvh. Mikael Kern

Packages mener jeg er det sted hvor Software Update smide de downloaded
pakker hvis du vælger at beholde dem efter installation.

Reciepts skal du lave være i fred.

--
Thomas
Blog & Stuff: http://www.elements.dk/

Fra : tom

Dato : 16-03-07 00:42

On 2007-03-15 14:02:42 +0100, thomas_lists@elements.dk (Thomas von
Hassel) said:

> Packages mener jeg er det sted hvor Software Update smide de downloaded
> pakker hvis du vælger at beholde dem efter installation.
>
> Reciepts skal du lave være i fred.

tror først at reciepts betyder noget næste gang du bruger auto update..
Hvis de nyeste reciepts ( bekræftelser på at et eller andet er blevet
installeret) mangler, henter den såmænd bare de samme/manglende updates
igen,,
Så lidt grund er der jo til at de bliver der..
I forhold til packages tror jeg faktisk godt at du kan smide dem ud.
det burde være de pakker du har installeret..
Det er det sikkert også..
Detaljen er bare at du IKKE kan installere fra dem igen.. ( jeg har i
hvert fald ikke kunne) og man kan heller ikke flytte dem fra en maskine
til en anden ( har haft brug for dette, for at kunne opdatere maskiner
der IKKE er på Internet..)
Så dem tror jeg godt du kan fyre..
Ellers prøv klassikeren..
Lig dem et andet sted..
glem dem et par dage..
Er der ingen problemer, kan du jo smide dem helt ud..
Ellers skal de tilbage..

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 18-03-07 16:27

tom <spam@bam.dk> wrote:

> tror først at reciepts betyder noget næste gang du bruger auto update..

kvitteringerne har betydning uanset om du installerer pakker med
softwareupdate eller eller du installerer dem manuelt.

Lad som udgangspunkt være med at pille ved kvitteringer, hvis du ikke
er helt sikker på hvad du laver.

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 19-03-07 00:59

> Lad som udgangspunkt være med at pille ved kvitteringer, hvis du ikke
> er helt sikker på hvad du laver.

Jeg piller ikke. Jeg er ikke sikker...

Men packages kan jeg godt slette?

mvh. Mikael Kern

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 19-03-07 19:38

nospamtoMike [8000 C] <nospam@kern.dk> wrote:

> Jeg piller ikke. Jeg er ikke sikker...

> Men packages kan jeg godt slette?

ja det er er bare pakker du har hentet med softwareupdate.