Problem med sitecenter.dk
Fra : Ukendt

Dato : 14-03-07 16:08

Nogen her der benytter sitecenter.dk eller hvor skal jeg lede?

Problemet er at jeg ikke kan uploade flere billeder af gangen.

--
Michael

Brugt pigetøj sælges på www.sitecenter.dk/pigetoej
Brugt drengetøj sælges på www.sitecenter.dk/drengetoej

Fra : tidemann

Dato : 14-03-07 23:23

Trekroner wrote:
> Nogen her der benytter sitecenter.dk eller hvor skal jeg lede?
>
> Problemet er at jeg ikke kan uploade flere billeder af gangen.

Nope, det kan man ikke....................
Det foregår på den langsomme måde, én af gangen :(

Opret evt. en "gør det selv" hjemmeside, fåes også hos TDC og er også gratis
:)
Der kan du uploade en hel mappe ad gangen!!

--
Mvh Marianne
design af: www.dhejne.dk - www.ragdollys-cat-link.dk

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 15-03-07 13:06

"tidemann" skrev bl.a.:

> Nope, det kan man ikke....................

Kan man overhovedet bruge FrontPage (lokalt på egen computer) til at
lave sider, tekst og billeder som publiceres til en sitecenter-web? Skal
man ikke være online for at kunne redigere - som man vistnok skal med
"123hjemmesider"?

--
Mvh.: Jørgen Grandt ... www.grandts.dk
Min far og jeg har altid vidst alting. Det jeg ikke vidste, vidste han.

Fra : Ukendt

Dato : 15-03-07 22:25

"Jørgen Grandt" <UnstableOn@Cable.dk> wrote in message
> [...]
> lave sider, tekst og billeder som publiceres til en sitecenter-web? Skal
> man ikke være online for at kunne redigere - som man vistnok skal med

Den "normale" arbejdsmetode i FrontPage er, at man konstruerer sin
hjemmeside med sider billeder og hvad ved jeg på PCen. Man kan også sagtens
lægge interaktive ting og sager på, som kræver FrontPage server extensions,
men de kan ikke afprøves på PCen (medmindre man hører til dem der har egen
IIS server kørende på PCen). Og når man så synes man er færdig
udgiver/uploader man hele dynen til serveren.

Derefter fortsætter arbejdet på hjemmesiden. Man opretter nye mapper, sider,
lægger nye billeder på, sletter løs osv osv. Derefter opdaterer man så sin
hjemmeside ved at udgive/uploade til serveren igen, idet FP selv holder styr
på hvilke sider, billeder m.v. der er ændret, nye, flyttet, slettet osv. og
den kæder det sammen så det virker. Og hvis ikke man har
fibernetforbindelse, kan man da lige nå at tage slurk væske mens den
udgiver/uploader.

Ret nemt og bekvemt faktisk.

Man kan selvfølgelig godt lave online rettelser på sin hjemmeside, men så
kan/vil der gå kuk i versioneringen. Her kan man slå indtjekning af siderne
til, så man kan følge med og stadigvæk have styr på tingene.

Nogle ting kan man kun lave direkte på serveren såsom at få en database til
at virke. Derfor vil det være smart at inddele sit website i subwebs,
hvorefter man tager et ad gangen.

Hvis sitecenter.dk har FP Server Extensions så kan man gøre som her
beskrevet.

mvh
Ulrik

Fra : tidemann

Dato : 16-03-07 01:16

Jørgen Grandt wrote:

> Kan man overhovedet bruge FrontPage (lokalt på egen computer) til at
> lave sider, tekst og billeder som publiceres til en sitecenter-web?

Nej.

> Skal man ikke være online for at kunne redigere - som man vistnok skal med
> "123hjemmesider"?

Jo, sitecenter er skabelonbaseret, ligesom 123hjemmesider.

Fra : Ukendt

Dato : 15-03-07 19:15

tidemann wrote:
> Nope, det kan man ikke....................
> Det foregår på den langsomme måde, én af gangen :(

Øhh...nej, man kan altså godt normalt.

Fra : tidemann

Dato : 16-03-07 01:19

Trekroner wrote tidligere:
> Problemet er at jeg ikke kan uploade flere billeder af gangen.

og nu skriver du
> Øhh...nej, man kan altså godt normalt.

Kan du bestemme dig?
Hvordan normalt, jeg har aldrig kunnet uploade mere end et ad gangen??

Fra : Ukendt

Dato : 16-03-07 14:45

tidemann wrote:
> Kan du bestemme dig?
> Hvordan normalt, jeg har aldrig kunnet uploade mere end et ad gangen??

Jeg kan sagtens bestemme mig.

Når du er inde i en scrapbogsmappe klikker du på tilføj billede. Derefter
kan du vælge at "gennemse" for et enkelt billede, eller "overfør flere
billeder" hvilket siger sig selv. Det plejer at virke, men gjorde det ikke
da jeg skrev mit første indlæg. Det gør det dog nu...

--
Michael

Brugt pige- og drengetøj sælges på www.sitecenter.dk/boernetoej
25% rabat på tøjbestillinger over kr. 200.-