modem init-streng
Fra : Sørensen

Dato : 11-03-07 11:12

Jeg har problemer med at kalde op til en modempulje, det er ligesom
modemerne ikke kan blive enige om hvilken hastighed De skal køre, og derfor
connecter De ikke.
ca. hver 5 gang lykkedes det, kan man evt. tvinge dem på med en bestems
hastighed mellem 1200-4800 bps ?

--
vh.
Sørensen

Fra : Jens G

Dato : 11-03-07 11:33

On Sun, 11 Mar 2007 11:12:17 +0100, "Sørensen" <nogen@microsoft.com>
wrote:

> [...]
>connecter De ikke.
>ca. hver 5 gang lykkedes det, kan man evt. tvinge dem på med en bestems

Det er godt nok længe siden jeg sidst har set spørgsmål til modem init
strenge
Der må være noget dokumentation til dit modem hvor der står hvordan
man tvinger til en bestemt hastighed. Hvad der skal stå er også
afhængigt af modemet. Forskellige chipsets har forskellige kommandoer.

--
Jens G
Jeg har IP telefoni hos http://www.everlove.dk

Fra : Sørensen

Dato : 11-03-07 14:20

"Jens G" <skrev >
> [...]
> man tvinger til en bestemt hastighed. Hvad der skal stå er også
> afhængigt af modemet. Forskellige chipsets har forskellige kommandoer.

Min init-streng er egentlig tom
Men i opkaldsstrengen står der ATDT og så nummeret kan man ikke sætte
hastigheden med en AT-komando ?.

vh.
Sørensen

Fra : Sune Storgaard

Dato : 11-03-07 15:51

"Sørensen" skrev i meddelelsen
> Min init-streng er egentlig tom
> Men i opkaldsstrengen står der ATDT og så nummeret kan man ikke sætte
> hastigheden med en AT-komando ?.

Jo, men som Jens G skriver så er det forskelligt fra hvert chipset hvordan
det rent faktisk gøres.

+MS=V34 som initstring, det vil tvinge den under 33600kbps hvis det er
rockwell. Hvis det ikke er så forvent at modemet ikke vil ringe. Derfor er
det ret afgørende at du finder ud af hvilken chip modemet er baseret på.
Der er en diagnosticerings funktion inde i egenskaber for modemet, se på
ATI4 så har du formentligt svaret.

Ellers er der fattigmandstricket med at indsætte nogle kommaer efter opkalds
nummeret, prøv med 5 til at starte med. Det er dog ikke just en optimal
løsning.

Fra : Gamle

Dato : 11-03-07 19:30

Sørensen wrote:
> [...]
> derfor connecter De ikke.
> ca. hver 5 gang lykkedes det, kan man evt. tvinge dem på med en
> bestems hastighed mellem 1200-4800 bps ?

Hej.

Har du prøvet at søge på initstreng i www.Google.dk?
Der kommer en del resultater.
Hvilket mærke er dit modem?

Mvh.
Torben

Fra : Sørensen

Dato : 11-03-07 19:39

"Gamle" <> skrev
> Har du prøvet at søge på initstreng i www.Google.dk?
> Der kommer en del resultater.
> Hvilket mærke er dit modem?

Det er et indbygget PCI SoftV92 det er det eneste jeg kan finde på det.
Prøver google i morgen, tak for tips.

vh.
Sørensen

Fra : Gamle

Dato : 11-03-07 19:59

Sørensen wrote:
> "Gamle" <> skrev
>>

> Det er et indbygget PCI SoftV92 det er det eneste jeg kan finde på
> det. Prøver google i morgen, tak for tips.

Fandt lige denne i mine gemmer http://modemhelp.net/stringlist.shtml

Mvh.
Torben