God/stabil samlet PC til maks 3800 kr.
Fra : Gert T

Dato : 10-03-07 19:36

Min mor skal have en ny computer - kun selve computeren, da hun har skærm og
tastatur m.v. Jeg havde selv forestillet mig, at købe en Celeron D 355
løsning med 1GB RAM (Windows XP), 250GB HD og onboard grafikkort men hvordan
er Celeron? Jeg ved, at det var noget værre hø til at starte med men er det
stadigt noget man skal holde sig langt fra?

Stabiliteten er vigtigere end hastigheden men jeg vil jo selvfølgelig gerne
have så god en computer som muligt.

Nogen gode bud?

Fra : Gamle

Dato : 10-03-07 20:26

Gert T wrote:
> [...]
> grafikkort men hvordan er Celeron? Jeg ved, at det var noget værre hø
> til at starte med men er det stadigt noget man skal holde sig langt

Hej.

Til alm. brug er en Celeron fortrinlig. Du kan f.eks. kigge hér
http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elgigantenDK-Site/da_DK/-/DKK/SearchCatalog-ViewCategory;pgid=BSSz6oZKU8dSR0EjRNJBwx1k0000kWGm6AvL?CatalogCategoryID=9h3D4QFHQ70AAAEOyw803xiY&NavigatorDisplay=true&inputflag=yes&query=&processortypenav=&storagecapacitynav=&pricenav=%5B%3B4890%3E&brandnav
Den første med dual core er ikke en Celeron men en ægte pentium. Den er
meget hurtig og kan bruges til krævende opgaver. Få den med 1 Gb ram i
stedet for de 512Mb.
Den maskine kan jeg godt anbefale til den pris. Du kan nok prutte om prisen,
i så fald får du nok en tillægsforsikring til billige penge eller
klargøringen med alle installationer og opdateringer til en lav pris.
Gå i info og yderligere specifikationer. De fejler ikke noget.

Mvh.
Torben

Fra : Henning

Dato : 11-03-07 18:41

On Sat, 10 Mar 2007 19:36:04 +0100, "Gert T" <gt@gmail.xyz.com> wrote:

> [...]
>stadigt noget man skal holde sig langt fra?
>
>Stabiliteten er vigtigere end hastigheden men jeg vil jo selvfølgelig gerne

www.dell.dk - så er du også fri for at være 24-timers supporter for
hende, når hun ikke ka' hit' ud af det
For 3852,- får du en C521 med 1G ram - samt original Vista og diverse
andre programmer. Lige til at sætte til stikkontakten og internettet!

Fra : KV

Dato : 11-03-07 20:00

> [...]
> For 3852,- får du en C521 med 1G ram - samt original Vista og diverse
> andre programmer. Lige til at sætte til stikkontakten og internettet!

Hvordan køre Vista på sådan en maskine med AMD Athlon 64 3800+, 1GB RAM og
onboard grafikkort?